Main Menu
User Menu

Potez 452

     
Název:
Name:
Potez 452
Originální název:
Original Name:
Potez 452
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.10.1935-DD.MM.1937 Chantiers aéro-maritimes de la Seine, Sartrouville /
Období výroby:
Production Period:
DD.08.1932-DD.09.1932 stavba prototypu (přestavba Potez 450)
DD.10.1935-DD.MM.1937 sériová výroba
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 prototyp
16 sériových
První vzlet:
Maiden Flight:
05.09.1932
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
člunový trup
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1102 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1620 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
1750 kg
Rozpětí:
Wingspan:
13,000 m
Délka:
Length:
10,230 m
Výška:
Height:
3,400 m
Plocha křídla:
Wing Area:
24,30 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
66,667 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Hispano-Suiza Qd vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o výkonu 257,5 kW (350 k).
Vrtule dvoulistá Levasseur (licence Reed) kovová s pevným úhlem náběhu.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
217 km/h v 2000 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
178 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
5,33 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
12,25 min do 3000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
5500 m
Dolet:
Range:
500 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
675 km
Výzbroj:
Armament:
1x pohyblivý kulomet Lewis ráže 7,62 mm v kabině pozorovatele, později nahrazen
1x pohyblivý kulomet Carne ráže 7,5 mm.
Uživatelské státy:
User States:



Poznámka:
Note:
Malý dvoumístný průzkumný hornoplošník Potez 452 vznikl přestavbou prototypu Potez 450, který byl postaven dle požadavků francouzského námořního letectva z roku 1930. Francouzi tehdy potřebovali průzkumný letoun, který by operoval z palub bitevních lodí, křižníků i malých pomocných lodí. Z velkých lodí vzlétal pomocí katapultu, menší jednotky posadily letoun na hladinu jeřábem a ten vzlétl sám z hladiny. V roce 1936 byly první Potezy 452 přiděleny na bitevní loď Lorraine, brzy následovaly křižníky a šalupy.
Celkem bylo postaveno 16 letadel, jeden se dostal do Španělska (zde se jednalo o licenční stavbě) a jeden letoun zakoupilo Japonsko, které jej testovalo v roce 1937 jako Potez HXP1.
Několik málo Potezů 452 přežilo francouzskou kapitulaci a létaly ještě ve vichistické Francii až do roku 1942.
Zdroje:
Sources:
William Green, War Planes of the Second World War: Volume Five Flying Boats, London, Macdonald, 1968, ISBN 0-356-01449-5.
L+K č. 7 / 1970, Václav Němeček, Letadla 1939-1945, POTEZ 452, str. 32 / 272.
www.letletlet-warplanes.com
https://www.airwar.ru/enc/sww2/potez452.html
https://www.hydroretro.net/etudegh/potez.pdf
URL : https://www.valka.cz/Potez-452-t66371#234913Verze : 0
MOD
Fotografie
Potez 452 -


Potez 452 -


Potez 452 -


Potez 452 -


Potez 452 -


URL : https://www.valka.cz/Potez-452-t66371#234918Verze : 0
MOD
Trojpohledový náčrtek létajícího člunu Potez 452
Potez 452 -


URL : https://www.valka.cz/Potez-452-t66371#234917Verze : 0
MOD