Název: Name: | Potez 452 | |
Originální název: Original Name: | Potez 452 | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.10.1935-DD.MM.1937 Chantiers aéro-maritimes de la Seine, Sartrouville / | |
Období výroby: Production Period: | DD.08.1932-DD.09.1932 stavba prototypu (přestavba Potez 450) DD.10.1935-DD.MM.1937 sériová výroba | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 prototyp 16 sériových | |
První vzlet: Maiden Flight: | 05.09.1932 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | člunový trup | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1102 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1620 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 1750 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 13,000 m | |
Délka: Length: | 10,230 m | |
Výška: Height: | 3,400 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 24,30 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 66,667 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Hispano-Suiza Qd vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o výkonu 257,5 kW (350 k). Vrtule dvoulistá Levasseur (licence Reed) kovová s pevným úhlem náběhu. | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 217 km/h v 2000 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 178 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 5,33 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 12,25 min do 3000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 5500 m | |
Dolet: Range: | 500 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 675 km | |
Výzbroj: Armament: | 1x pohyblivý kulomet Lewis ráže 7,62 mm v kabině pozorovatele, později nahrazen 1x pohyblivý kulomet Carne ráže 7,5 mm. | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Malý dvoumístný průzkumný hornoplošník Potez 452 vznikl přestavbou prototypu Potez 450, který byl postaven dle požadavků francouzského námořního letectva z roku 1930. Francouzi tehdy potřebovali průzkumný letoun, který by operoval z palub bitevních lodí, křižníků i malých pomocných lodí. Z velkých lodí vzlétal pomocí katapultu, menší jednotky posadily letoun na hladinu jeřábem a ten vzlétl sám z hladiny. V roce 1936 byly první Potezy 452 přiděleny na bitevní loď Lorraine, brzy následovaly křižníky a šalupy. Celkem bylo postaveno 16 letadel, jeden se dostal do Španělska (zde se jednalo o licenční stavbě) a jeden letoun zakoupilo Japonsko, které jej testovalo v roce 1937 jako Potez HXP1. Několik málo Potezů 452 přežilo francouzskou kapitulaci a létaly ještě ve vichistické Francii až do roku 1942. | |
Zdroje: Sources: | William Green, War Planes of the Second World War: Volume Five Flying Boats, London, Macdonald, 1968, ISBN 0-356-01449-5. L+K č. 7 / 1970, Václav Němeček, Letadla 1939-1945, POTEZ 452, str. 32 / 272. www.letletlet-warplanes.com http://www.airwar.ru/enc/sww2/potez452.html http://www.hydroretro.net/etudegh/potez.pdf |
URL : https://www.valka.cz/Potez-452-t66371#234913Verze : 0
Vláďa
MOD
Fotografie
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Potez-452-t66371#234918Verze : 0
Vláďa
MOD
Reklama
Trojpohledový náčrtek létajícího člunu Potez 452
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Potez-452-t66371#234917Verze : 0
Vláďa
MOD
Použité prameny:
L+K 7/1970 Letadla 1939-45
http://www.airwar.ru/enc/sww2/potez452.html - foto
www.histoiredumonde.net
http://www.aviafrance.com/1598.htm
www.1000aircraftphotos.com - foto
archiv autora
L+K 7/1970 Letadla 1939-45
http://www.airwar.ru/enc/sww2/potez452.html - foto
www.histoiredumonde.net
http://www.aviafrance.com/1598.htm
www.1000aircraftphotos.com - foto
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Potez-452-t66371#234919Verze : 0
Vláďa
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.