Pemberton-Billing P.B.25 Scout

Pemberton-Billing P.B.23E

     
Název:
Name:
Pemberton-Billing P.B.25 Scout
Originální název:
Original Name:
Pemberton-Billing P.B.25 Scout
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
Pemberton-Billing, Ltd., Woolston /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1915-DD.MM.RRRR
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
20
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
490 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
715 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
10.06 m
Délka:
Length:
7.34 m
Výška:
Height:
3.18 m
Plocha křídla:
Wing Area:
25.73 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Gnome 9B-2 o výkonu 74 kW, nebo
Clerget 9Z o výkonu 82 kW
dvoulistá dřevěná vrtule
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
159.3 km/h v ? m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m
Dolet:
Range:
? km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
1x pevný 7,7mm kulomet Lewis
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Vytrvalost: 3 h
Zdroje:
Sources:
Thetford, Owen. British Naval Aircraft since 1912. Naval Institute Press, Annopolis 1991, ISBN 1-55750-076-2.
www.aviastar.org
en.wikipedia.org



URL : https://www.valka.cz/Pemberton-Billing-P-B-25-Scout-t68636#450083Verze : 0
MOD
V roce 1915 byl u firmy Pemberton-Billing navržen majitelem firmy jednomístný stíhací dvouplošník s tlačným motorem, označený P.B.23E. Tento průzkumný stíhač měl dřevěnou konstrukci, všem pilotní gondola, umístěná na vzpěrách mezi křídla, byla pokryta plechem. Vyzbrojen byl jedním 7,7mm kulometem v přídi, jako pohonná jednotka sloužil roační motor Le Rhone o výkonu 60 kW. První vzlet prototypu proběhl v září 1915, a posloužil v podstatě jako prototyp pro svého následovníka, typ P.B.25.

Nejzřetelnějším rozdílem mezi oběma stroji byla gondola, u P.B.25 už klasicky potažená plátnem, a křídla se slabým, 11° šípem. Admiralita si objednala dvacet strojů, poháněných motory Gnome Monosoupape o výkonu 100 HP, jeden měl ale motor Clerget o 60 kW. Výzbroj byla stejná jako u předchůdce, tedy jeden kulomet v přídi. Poslední stroj byl RNAS dodán v únoru 1917, mezitím si ale stihl svými mizernými vlastnostmi získat dost špatnou pověst, hlavně při startu a přistávání. Nikdy nebyl bojově nasazen, umístěn byl na základnách RNAS v Hornchurchi a Hendonu a používán byl pravděpodobně k výcviku. Právě kvůli špatným výkonům a rychlému celkovému zastarávání byl proto tento typ brzy vyřazen.

Tyto stroje si stihly vysloužit přezdívku, "Push-Prodge", a to buď podle svého tvaru a uspořádání, (pusher projectile) nebo podle firemního testovacího pilota, C. B. Prodgera.

Zdroj:
www.aviastar.org
www.aviastar.org
www.csd.uwo.ca
www.csd.uwo.ca
www.britishaircraft.co.uk
en.wikipedia.org

P.B.25. Zdroj: https://www.fortunecity.com/tattooine/farmer/120/pb25.html

P.B. 23E. Zdroj: https://daveg4otu.tripod.com/airfields/woo.html
URL : https://www.valka.cz/Pemberton-Billing-P-B-25-Scout-t68636#240603Verze : 0
MOD
banner 1 top banner 5 top banner 6 top

Rozpočet

Rozpočet valka.cz 2019 : 85.000,- Kč
Příjmy doposud : 64.741,- Kč

♡ Chci přispět

HLEDÁME NOVÉ KOLEGY

Server valka.cz neustále hledá nové kolegy, kteří jsou ochotni pomoci s rozvojem a doplňováním obsahu, koordinací a kontrolou práce, moderováním příspěvků a další činností. Neváhejte a zapojte se do tvorby valka.cz v duchu hesla Čtenáři sobě :)

Přidejte se k nám!