Název: Name: | Pemberton-Billing P.B.25 Scout | |
Originální název: Original Name: | Pemberton-Billing P.B.25 Scout | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | Pemberton-Billing, Ltd., Woolston / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1915-DD.MM.RRRR | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 20 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 490 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 715 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 10.06 m | |
Délka: Length: | 7.34 m | |
Výška: Height: | 3.18 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 25.73 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Gnome 9B-2 o výkonu 74 kW, nebo Clerget 9Z o výkonu 82 kW dvoulistá dřevěná vrtule | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 159.3 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | ? m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný 7,7mm kulomet Lewis | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | Vytrvalost: 3 h | |
Zdroje: Sources: | Thetford, Owen. British Naval Aircraft since 1912. Naval Institute Press, Annopolis 1991, ISBN 1-55750-076-2. www.aviastar.org en.wikipedia.org |
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Supermarine |
Typ letounu | Pemberton-Billing P.B.25 Scout |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 9002 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL CZ: https://www.valka.cz/Pemberton-Billing-P-B-25-Scout-t68636#450083Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Pemberton-Billing-P-B-23E-t68636#450083Version : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Pemberton-Billing-P-B-23E-t68636#450083Version : 0
Aubi
MOD
V roce 1915 byl u firmy Pemberton-Billing navržen majitelem firmy jednomístný stíhací dvouplošník s tlačným motorem, označený P.B.23E. Tento průzkumný stíhač měl dřevěnou konstrukci, všem pilotní gondola, umístěná na vzpěrách mezi křídla, byla pokryta plechem. Vyzbrojen byl jedním 7,7mm kulometem v přídi, jako pohonná jednotka sloužil roační motor Le Rhone o výkonu 60 kW. První vzlet prototypu proběhl v září 1915, a posloužil v podstatě jako prototyp pro svého následovníka, typ P.B.25.
Nejzřetelnějším rozdílem mezi oběma stroji byla gondola, u P.B.25 už klasicky potažená plátnem, a křídla se slabým, 11° šípem. Admiralita si objednala dvacet strojů, poháněných motory Gnome Monosoupape o výkonu 100 HP, jeden měl ale motor Clerget o 60 kW. Výzbroj byla stejná jako u předchůdce, tedy jeden kulomet v přídi. Poslední stroj byl RNAS dodán v únoru 1917, mezitím si ale stihl svými mizernými vlastnostmi získat dost špatnou pověst, hlavně při startu a přistávání. Nikdy nebyl bojově nasazen, umístěn byl na základnách RNAS v Hornchurchi a Hendonu a používán byl pravděpodobně k výcviku. Právě kvůli špatným výkonům a rychlému celkovému zastarávání byl proto tento typ brzy vyřazen.
Tyto stroje si stihly vysloužit přezdívku, "Push-Prodge", a to buď podle svého tvaru a uspořádání, (pusher projectile) nebo podle firemního testovacího pilota, C. B. Prodgera.
Zdroj:
www.aviastar.org
www.aviastar.org
www.csd.uwo.ca
www.csd.uwo.ca
www.britishaircraft.co.uk
en.wikipedia.org
P.B.25. Zdroj: www.fortunecity.com
P.B. 23E. Zdroj: https://daveg4otu.tripod.com/airfields/woo.html
Nejzřetelnějším rozdílem mezi oběma stroji byla gondola, u P.B.25 už klasicky potažená plátnem, a křídla se slabým, 11° šípem. Admiralita si objednala dvacet strojů, poháněných motory Gnome Monosoupape o výkonu 100 HP, jeden měl ale motor Clerget o 60 kW. Výzbroj byla stejná jako u předchůdce, tedy jeden kulomet v přídi. Poslední stroj byl RNAS dodán v únoru 1917, mezitím si ale stihl svými mizernými vlastnostmi získat dost špatnou pověst, hlavně při startu a přistávání. Nikdy nebyl bojově nasazen, umístěn byl na základnách RNAS v Hornchurchi a Hendonu a používán byl pravděpodobně k výcviku. Právě kvůli špatným výkonům a rychlému celkovému zastarávání byl proto tento typ brzy vyřazen.
Tyto stroje si stihly vysloužit přezdívku, "Push-Prodge", a to buď podle svého tvaru a uspořádání, (pusher projectile) nebo podle firemního testovacího pilota, C. B. Prodgera.
Zdroj:
www.aviastar.org
www.aviastar.org
www.csd.uwo.ca
www.csd.uwo.ca
www.britishaircraft.co.uk
en.wikipedia.org
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
P.B.25. Zdroj: www.fortunecity.com
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
P.B. 23E. Zdroj: https://daveg4otu.tripod.com/airfields/woo.html
URL CZ: https://www.valka.cz/Pemberton-Billing-P-B-25-Scout-t68636#240603Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Pemberton-Billing-P-B-23E-t68636#240603Version : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Pemberton-Billing-P-B-23E-t68636#240603Version : 0
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.