Název: Name: | Parnall Peto | |
Originální název: Original Name: | Parnall Peto | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1925-DD.MM.1926 George Parnall & Co., Ltd., Yate / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1925-DD.MM.1926 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 2 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 04.06.1925 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | plováky | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 589 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 884 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 8.660 m | |
Délka: Length: | 6.860 m | |
Výška: Height: | 2.720 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 16.17 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 54,669 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Bristol Lucifer IV vzduchem chlazený hvězdicový tříválec o výkonu 101 kW v h= 0 m nebo Armstrong Siddeley Mongoose IIIC vzduchem chlazený hvězdicový pětiválec o výkonu 101 kW v h= 0 m. Vrtule: dvoulistá dřevěná vrtule | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 181.9 km/h v 0 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 154.5 km/h v 0 m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 3 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 11 min do 1524 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 2911 m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | - | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | Letová výdrž: 2 h • Letoun byl postaven na základě ministerských specifikací 16/24 z roku 1920, ministerstvo letectví požadovalo těmito specifikacemi průzkumné letadlo pro ponorky • Na ponorce HMS M2 byl postaven hangár široký 2 440 mm pro toto letadélko. Zkoušky byly ukončeny poté, co se ponorka HMS M2 nevrátila na základnu ze své zkušební plavby. Admiralita dálší testy zastavila a již je neobnovila. • Naopak pozorně byly tato zkoušky sledovány japonským námořnictvem, které bylo strojem Parmall Peto silně ovlivněno, to se projevilo v konstrukci japonského letounu pro ponorky Jokosuka 2-Go. Japonsko, na rozdíl od Velké Británie vývoj letadel pro ponorky dotáhlo do úspěšného konce a používalo je po celou dobu války (v Japonsku 1929-45). | |
Zdroje: Sources: | www.britishaircraft.co.uk http://www.airwar.ru/enc/other1/peto.html http://www.chew76.fsnet.co.uk/parnall/chap3.html http://en.wikipedia.org/wiki/Parnall_Peto www.vidivodom.com - video |
URL : https://www.valka.cz/Parnall-Peto-t67989#239267Verze : 0
Vláďa
MOD
Náčrtek pohled z boku
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Parnall-Peto-t67989#239269Verze : 0
Vláďa
MOD
Reklama
Fotografie letounku Parnall Peto při zkouškách
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Parnall-Peto-t67989#239271Verze : 0
Vláďa
MOD
Použité prameny:
www.britishaircraft.co.uk
http://www.airwar.ru/enc/other1/peto.html
http://www.chew76.fsnet.co.uk/parnall/chap3.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Parnall_Peto
www.vidivodom.com - video
archiv autora
www.britishaircraft.co.uk
http://www.airwar.ru/enc/other1/peto.html
http://www.chew76.fsnet.co.uk/parnall/chap3.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Parnall_Peto
www.vidivodom.com - video
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Parnall-Peto-t67989#239272Verze : 0
Vláďa
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.