Main Menu
User Menu

Panhard 178 á tourelle Renault (voiture spéciale 207)

     
Název:
Name:
Panhard 178 á tourelle Renault
Originální název:
Original Name:
Panhard 178 á tourelle Renault
Výrobce:
Producer:
Panhard & Levassor, Paríž /
Renault, ? /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.06.1940
Osádka:
Crew:
?
Technické údaje:
Technical Data:
 
Náhon:
Configuration:
4x4
Pohotovostní hmotnost:
Curb Weight:
? kg
Užitečné zatížení:
Payload:
? kg
Celková hmotnost:
Gross Vehicle Weight:
? kg
Celková délka:
Overall Length:
? mm
Celková šířka:
Overall Width:
? mm
Celková výška:
Overall Height:
? mm
Světlá výška:
Ground Clearance:
? mm
Rozvor:
Wheelbase:
? mm
Rozchod:
Track:
? mm - ?
Brzdová soustava:
Braking System:
?
Elektrický systém:
Electrical System:
?
Pneumatiky:
Tyres:
?
Pancéřování:
Armour:
Korba:
čelo - 20mm
boky, zadok - 13mm
dno - 7mm
strop - 9mm


Nadstavba:
16-20mm
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Panhard type ISK 4 F II (zážihový 4-valec objemu 6334cm3 s výkonom 77,227 kW pri 2000 ot./min.)
Převodovka:
Gearbox:
4+4R
Spojka:
Clutch:
?
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
140 l
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
? km/h
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h
Spotřeba paliva:
Fuel Consumption:
45 l/100 km
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
300 km
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Nájezdový úhel přední/zadní:
Angle of Approach/Departure:
? ° / ? °
Svah:
Gradient:
? °
Boční náklon:
Side Slope:
? °
Překročivost:
Trench Crossing:
? m
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
? m
Brodivost:
Fording Depth:
? m
Výzbroj:
Armament:
47mm kanón SA 35
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
Pascal Danjou - Juin 1940, L´Impossible Sursaut, Trackstory no.5, Editions du Barbotin, rok vydania 2006, ISBN: 2-9520988-4-0


Pascal Danjou - L´Automitrailleuse De Decouverte AMD 35 Panhard 178, Trackstory no.2, Editions du Barbotin - Saint Macaire rok vydania 2004, ISBN: 2-9520988-1-6


Ivo Pejčoch - Obrněná technika 7, Francie 1919-1945, vydavateľtvo Ares, Praha 2007, ISBN 978-80-86158-47-1


François Vauvillier, Jean-Michel Touraine, Jean-Gabriel Jeudy - L´automobile sous l´uniforme, 1939-1940, vydavateľstvo Massin, rok vydania 1992, ISBN-10: 2707201979, ISBN-13: 978-2707201973


https://en.wikipedia.org/wiki/Panhard_178
URL : https://www.valka.cz/Panhard-178-a-tourelle-Renault-voiture-speciale-207-t44235#528627Verze : 0
MOD
Zámer prezbrojiť obrnený automobil Panhard 178 výkonným kanónom ráže 47mm, s ktorým by sa mohol účinne postaviť najmodernejším tankom svojej doby sa datuje do roku 1939, kedy takýto zámer navrhol inšpektor tankových vojsk generál Keller. Projekt prezbrojenia známy pod označením "voiture spéciale 207" však vznikol až tesne pred napadnutím Francúzska v 4/1940. V snahe o vývoj nových stíhačov tankov bolo prezbrojenie Panharda len jedným z viacerých projektov. Tie, ktoré sa dočkali realizácie boli Laffly W15 TCC a canon de 47mm sur le tracteur Lorraine 37L.


Vznikli dve projekty stíhača tankov. Jeden mal byť vyzbrojený 25mm protitankovým kanónom, druhý 47mm protitankovým kanónom.
Pôvodne sa rátalo s použitím veže APX-3, no vzhľadom na neschopnosť ich dodávok bolo rozhodnuté zkonštruovať novú vežu, v ktorej mal byť použitý kanón SA35. Anabáza vzniku tejto veže je veľmi zaujímavá, pretože sa k jej vývoji pristúpilo v čase záverečných bojov v Belgicku. Vznikla na podnet veliteľa 1.RAM (Régiment d´Auto Mitrailleuses - pluk obrnených automobilov). V čase opráv techniky neďaleko mesta Rambouillet prišli s nápadom osadiť 47mm kanón do jednoduchej veže. Firma Renault promtne zareagovala a do 36 hodín navrhla vežu z 25 mm hrubých plátov pancierovanej ocele. Pred čelný pancier bol ešte navarený ďalší 13 mm plát, ktorý zvýšil hrúbku čelného pancierovania na 38 mm. Po 4 dňoch od objednávky bola veža dodaná a 5.6. - 6.6.1940 prešiel skompletovaný stíhač neďaleko Mont Valérien streleckými skúškami. Veža nebola vybavená elektrickým ovládaním. Firma Renault prisľúbila dodať 4 modifikované veže s improvizovaným systémom otáčania veže a zväčšeným vstupom do veže do 11.6.1940. V tom čase však už bola situácia na fronte veľmi zlá a továreň firmy Renault bola 12.6.1940 evakuovaná. Tak došlo k postaveniu len tohoto jediného vozidla.
Vozidlo sa však v jedinom bojovom nasadení ukázalo v najlepšom svetle. 15.6.1940 hliadkovala dvojica obrnených automobilov, v ktorej bol i prototyp tohoto stíhača tankov neďaleko mosta pri Etigny. Vozidlo bolo zaradené v jednotke 1.DLC. Hliadka spozorovala kolónu 15 vozidiel zabezpečovanú dvoma tankami. Posádka stíhača zničila oba tanky a druhá posádka zničila ostatné vozidlá. Vozidlo bolo 17.6.1940 zničené vlastnou posádkou a opustené na severnom brehu rieky Loiry neďaleko železničného mostu pri Bourges.
Toto zaujímavé riešenie na platforme Panhard 178 však nebolo zabudnuté a na podobnom projekte sa o niekoľko mesiacov pracovalo vo vichystickej časti Francúzska. Projekt veže, resp.prezbrojenia Panhardov niesol krycie označenie "Camouflage du Matériel" (CDM).



*zdroj :


Pascal Danjou - Juin 1940, L´Impossible Sursaut, Trackstory no.5, Editions du Barbotin, rok vydania 2006, ISBN: 2-9520988-4-0
Pascal Danjou, Eric Schwartz, Hubert Cance - L´Automitrailleusse de Decouverte AMD 35 Panhard 178, edícia Tracstory no.2
Ivo Pejčoch - Panhard 178, HPM č.4/2004
www.chars-francais.net
www.ebay.de
Panhard 178 á tourelle Renault (voiture spéciale 207) -


Panhard 178 á tourelle Renault (voiture spéciale 207) -


Panhard 178 á tourelle Renault (voiture spéciale 207) -


URL : https://www.valka.cz/Panhard-178-a-tourelle-Renault-voiture-speciale-207-t44235#174248Verze : 0
MOD
www.ioh.pl
Panhard 178 á tourelle Renault (voiture spéciale 207) -


URL : https://www.valka.cz/Panhard-178-a-tourelle-Renault-voiture-speciale-207-t44235#251273Verze : 0
MOD