Název: Name: | Nakadžima A1N2 | Nakajima A1N2 |
Originální název: Original Name: | 中島 三式艦上戦闘機二型(A1N2) | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1930-DD.MM.1932 Nakajima Aircraft Factory, Ōta | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1930-DD.MM.1932 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 100 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 12.12.1927 (Gloster Gambet) | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOBAR - standardní vzlet, přistání s pomocí brzdících lan | CTOBAR - conventional take-off but arested recovery |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 882 kg | 1944 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1375 kg | 3031 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 9,678 m | 31ft 9in |
Délka: Length: | 6,491 m | 21ft 3,5in |
Výška: Height: | 3,300 m | 10ft 10in |
Plocha křídla: Wing Area: | 26,30 m2 | 283.09 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 52,30 kg/m2 | 10.71 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Nakadžima Kotobuki 2 vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 331 kW (450 k). Vrtule dvoulistá dřevěná s pevným úhlem náběhu o průměru 2 750 mm | Nakajima Kotobuki 2 nine-cylinder air-cooled radial, rated at 444 hp for take-off, driving a two-blade propeller of the diameter 9ft 0,25in. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 240 km/h v 3048 m | 149.1 mph in 10000 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 157 km/h v ? m | 97.6 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 6,17 min do 3000 m | 6,17 min to 9843 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 7520 m | 24672 ft |
Dolet: Range: | 350 km | 217.5 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet Vickers Mk.I ráže 7,7 mm na bocích Pumový náklad: 2 pumy o hmotnosti 9 – 30 kg | Two fixed forward-firing 0.303 inch Vickers machine-guns side-mounted. Bomb load: two bombs of the weiht 66 lb. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 三式艦上戦闘機二型 - San-šiki kandžó sentóki ni-gata - palubní stíhací letoun typ 3 model 2 Letová vytrvalost: 3,00 h Stíhačky A1N2 operovaly z letadlových lodí Hóšó a Kaga od ledna do května 1932 v šanghajského incidentu. 22. února 1932 byl tímto letounem sestřelen Boeing model 281 (P-12E) pilotovaný americkým dobrovolníkem Robertem Shortem. | 三式艦上戦闘機二型 - San-shiki kanjó sentóki Ni-gata - Navy Type 3 Model 2 Carrier Fighter Endurance: 3 hours The A1N2 was the first Japanese fighter to engage in combat during the ″Shanghai Incident″ of from January to May 1932. The first victories by the Imperial Japanese Navy was claimed on 22 February when Kaigun Heichō Toshio Kuro-iwa and Kaigun Chūi Nokiji Ikuta shot down a Boeing model 281 (P-12E) flown by the American mercenary Robert Short. |
Zdroje: Sources: | Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press Annapolis, Maryland 21402, 1990, ISBN: 1-155750-563-2 William Green, War Planes of the Sekond World War – Fighters, Vol. Three, London Macdonald, sedmé vydání z roku 1973, ISBN: 0-356-01447-9 Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, díl 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1 http://www.airwar.ru/enc/fww1/gambet.html navalhistory.flixco.info http://en.wikipedia.org/wiki/Nakajima_A1N http://surfcity.kund.dalnet.se/a1n.htm http://wp.scn.ru/en/ww15/f/1019/65/0 archiv autora |