Název: Name: | Micubiši G7M1 | |
Originální název: Original Name: | 16试陆上攻击机 | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | |
Výrobce: Producer: | Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Nagoya / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1941-DD.MM.1942 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 0 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR (pouze projekt / only project) | |
Osádka: Crew: | 7 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 10000 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 16000 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 25,000 m | |
Délka: Length: | 20,000 m | |
Výška: Height: | 6,100 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | ? m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Micubiši MK10A (Ha-42-11) o vzletovém výkonu 1 471 kW (2000 k), 1 331 kW (1810 k) v h= 2 200 m a 1 265 kW (1720 k) v h= 5 400 m Vrtule: čtyřlisté s konstantní rychlostí otáček o průměru 4 500 mm | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 4 200 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 555 km/h v 8000 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 10 min do 4000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | ? m | |
Dolet: Range: | 2800 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 7400 km | |
Výzbroj: Armament: | 2x pohyblivý kanón Type 99 Model 2 ráže 20 mm 6x pohyblivý kulomet Type 2 ráže 13,0 mm Pumy: 800 - 1 000 kg | |
Uživatelské státy: User States: | - | |
Poznámka: Note: | - 16试陆上攻击机「泰山」/ - / Námořní experimentální útočný bombardér 16-Ši Taizan Pouze projekt pro námořní letectvo | |
Zdroje: Sources: | Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945 díl 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05 archiv autora |
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-G7M1-16-Si-Taizan-t66000#233827Verze : 0
Vláďa
MOD
Mitcubishi G7M1 Taizan
Stručná historie:
Velení námořního letectva (Kaigun Koku Hombu), přesněji jeho technické oddělení, ještě před válkou se Spojenými státy požadovalo specifikacemi 16-Shi po továrně Mitsubishi Jukogyo Kabushiki Kaisha v Nagoji, aby zahájila vývoj těžkého strategického bombardéru, který by mohl bombardovat Spojené státy. Nový letoun měl mít, dle těchto specifikací, dolet 7 400 km a jeho maximální rychlost se měla rovnat rychlosti tehdejších stíhaček, požadováno bylo 582 km/h. Tyto požadavky představovaly velký nárůst oproti nedávno do výzbroje přijatému bombardéru Mitsubishi G4M1 Betty, ta dosahovala maximálního doletu 6 100 km a maximální rychlost byla 428 km/h.
Konstrukční tým Mitsubishi vedl inženýr Kiro Honjo, tento tým zahájil práce na projektu označeném pracovně jako M-60 neprodleně a všechny projektové práce postupovaly rychlým tempem vpřed. Letoun s bojovým jménem Taizan měl být dvoumotorovým středoplošníkem s celokovovou konstrukcí, plátno mělo pokrývat pouze plochy kormidel a křidélek. Pohon a vysoké výkony letounu měly zajistit dva osmnáctiválcové motory Mitsubishi MK10A (Ha-42-11) každý s výkonem 2 000 koní. Pro obranu bylo počítáno na japonské poměry se skutečně impozantní výzbrojí dvou pohyblivých dvacetimilimetrových kanónů a šesti velkorážných kulometů. Náklad pum byl typicky japonský – 800 kg, ale letoun musel nést 4 200 l paliva. V polovině roku 1942 se v Mitsubishi připravovala stavba dřevěné makety ve skutečné velikosti. Kaigun Koku Hombu však všechny práce na projektu zastavilo, protože v té době továrna Kawanishi Kokuki Kabushiki Kaisha v Nauru předložila námořnictvu svůj projekt dvoumotorového bombardéru K-100 (G9K1 17-Shi), který měl, vyjma doletu, dosahovat mírně vyšších výkonů. Námořní letectvo tedy pozastavilo obě továrny a nechalo prověřit oba projekty svými inženýry. Výsledek byl neradostný, žádný z nich nebyl schopen splnit výkonové požadavky. Projekt Mitsubishi G7M1 by přinesl jistý nárůst výkonů oproti již vyráběnému bombardéru Mitsubishi G4M1, ale tyto výkony by nevyvážily náklady na vývoj letounu Taizan. Kaigun Koku Hombu nepřijala ani projekt Kawanishi G9K1 17-Shi, protože na základě odborného posudku bylo v roce 1943 jasné, že tak náročné požadavky může splnit pouze čtyřmotorový letoun a tak specifikacemi 18-Shi, vydanými 14. 9. 1943 požaduje po svých dodavatelích letecké techniky již čtyřmotorový bombardér, který měl nést také větší náklad pum, na základě těchto požadavků vzniká bombardér Nakajima G8N1 Rita.
Použité prameny:
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05
archiv autora
Stručná historie:
Velení námořního letectva (Kaigun Koku Hombu), přesněji jeho technické oddělení, ještě před válkou se Spojenými státy požadovalo specifikacemi 16-Shi po továrně Mitsubishi Jukogyo Kabushiki Kaisha v Nagoji, aby zahájila vývoj těžkého strategického bombardéru, který by mohl bombardovat Spojené státy. Nový letoun měl mít, dle těchto specifikací, dolet 7 400 km a jeho maximální rychlost se měla rovnat rychlosti tehdejších stíhaček, požadováno bylo 582 km/h. Tyto požadavky představovaly velký nárůst oproti nedávno do výzbroje přijatému bombardéru Mitsubishi G4M1 Betty, ta dosahovala maximálního doletu 6 100 km a maximální rychlost byla 428 km/h.
Konstrukční tým Mitsubishi vedl inženýr Kiro Honjo, tento tým zahájil práce na projektu označeném pracovně jako M-60 neprodleně a všechny projektové práce postupovaly rychlým tempem vpřed. Letoun s bojovým jménem Taizan měl být dvoumotorovým středoplošníkem s celokovovou konstrukcí, plátno mělo pokrývat pouze plochy kormidel a křidélek. Pohon a vysoké výkony letounu měly zajistit dva osmnáctiválcové motory Mitsubishi MK10A (Ha-42-11) každý s výkonem 2 000 koní. Pro obranu bylo počítáno na japonské poměry se skutečně impozantní výzbrojí dvou pohyblivých dvacetimilimetrových kanónů a šesti velkorážných kulometů. Náklad pum byl typicky japonský – 800 kg, ale letoun musel nést 4 200 l paliva. V polovině roku 1942 se v Mitsubishi připravovala stavba dřevěné makety ve skutečné velikosti. Kaigun Koku Hombu však všechny práce na projektu zastavilo, protože v té době továrna Kawanishi Kokuki Kabushiki Kaisha v Nauru předložila námořnictvu svůj projekt dvoumotorového bombardéru K-100 (G9K1 17-Shi), který měl, vyjma doletu, dosahovat mírně vyšších výkonů. Námořní letectvo tedy pozastavilo obě továrny a nechalo prověřit oba projekty svými inženýry. Výsledek byl neradostný, žádný z nich nebyl schopen splnit výkonové požadavky. Projekt Mitsubishi G7M1 by přinesl jistý nárůst výkonů oproti již vyráběnému bombardéru Mitsubishi G4M1, ale tyto výkony by nevyvážily náklady na vývoj letounu Taizan. Kaigun Koku Hombu nepřijala ani projekt Kawanishi G9K1 17-Shi, protože na základě odborného posudku bylo v roce 1943 jasné, že tak náročné požadavky může splnit pouze čtyřmotorový letoun a tak specifikacemi 18-Shi, vydanými 14. 9. 1943 požaduje po svých dodavatelích letecké techniky již čtyřmotorový bombardér, který měl nést také větší náklad pum, na základě těchto požadavků vzniká bombardér Nakajima G8N1 Rita.
Použité prameny:
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-G7M1-16-Si-Taizan-t66000#357515Verze : 0
Vláďa
MOD
Reklama
Trojpohledový náčrtek G7M1
Zdroj uveden výše
Zdroj uveden výše
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-G7M1-16-Si-Taizan-t66000#238428Verze : 0
Vláďa
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.