Main Menu
User Menu
Reklama

Micubiši G7M1 16-Ši Taizan

Mitsubishi G7M1 16-Shi Taizan / 16试陆上攻击机 「泰山」

     
Název:
Name:
Micubiši G7M1
Originální název:
Original Name:
16试陆上攻击机
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun
Výrobce:
Producer:
Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Nagoya /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1941-DD.MM.1942
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
0
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR (pouze projekt / only project)
Osádka:
Crew:
7
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
10000 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
16000 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
25,000 m
Délka:
Length:
20,000 m
Výška:
Height:
6,100 m
Plocha křídla:
Wing Area:
? m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Micubiši MK10A (Ha-42-11) o vzletovém výkonu 1 471 kW (2000 k), 1 331 kW (1810 k) v h= 2 200 m a 1 265 kW (1720 k) v h= 5 400 m
Vrtule: čtyřlisté s konstantní rychlostí otáček o průměru 4 500 mm
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
4 200 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
555 km/h v 8000 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
10 min do 4000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m
Dolet:
Range:
2800 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
7400 km
Výzbroj:
Armament:
2x pohyblivý kanón Type 99 Model 2 ráže 20 mm
6x pohyblivý kulomet Type 2 ráže 13,0 mm
Pumy: 800 - 1 000 kg
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
- 16试陆上攻击机「泰山」/ - / Námořní experimentální útočný bombardér 16-Ši Taizan

Pouze projekt pro námořní letectvo
Zdroje:
Sources:
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945 díl 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-G7M1-16-Si-Taizan-t66000#233827Verze : 0
MOD
Mitcubishi G7M1 Taizan


Stručná historie:
Velení námořního letectva (Kaigun Koku Hombu), přesněji jeho technické oddělení, ještě před válkou se Spojenými státy požadovalo specifikacemi 16-Shi po továrně Mitsubishi Jukogyo Kabushiki Kaisha v Nagoji, aby zahájila vývoj těžkého strategického bombardéru, který by mohl bombardovat Spojené státy. Nový letoun měl mít, dle těchto specifikací, dolet 7 400 km a jeho maximální rychlost se měla rovnat rychlosti tehdejších stíhaček, požadováno bylo 582 km/h. Tyto požadavky představovaly velký nárůst oproti nedávno do výzbroje přijatému bombardéru Mitsubishi G4M1 Betty, ta dosahovala maximálního doletu 6 100 km a maximální rychlost byla 428 km/h.


Konstrukční tým Mitsubishi vedl inženýr Kiro Honjo, tento tým zahájil práce na projektu označeném pracovně jako M-60 neprodleně a všechny projektové práce postupovaly rychlým tempem vpřed. Letoun s bojovým jménem Taizan měl být dvoumotorovým středoplošníkem s celokovovou konstrukcí, plátno mělo pokrývat pouze plochy kormidel a křidélek. Pohon a vysoké výkony letounu měly zajistit dva osmnáctiválcové motory Mitsubishi MK10A (Ha-42-11) každý s výkonem 2 000 koní. Pro obranu bylo počítáno na japonské poměry se skutečně impozantní výzbrojí dvou pohyblivých dvacetimilimetrových kanónů a šesti velkorážných kulometů. Náklad pum byl typicky japonský – 800 kg, ale letoun musel nést 4 200 l paliva. V polovině roku 1942 se v Mitsubishi připravovala stavba dřevěné makety ve skutečné velikosti. Kaigun Koku Hombu však všechny práce na projektu zastavilo, protože v té době továrna Kawanishi Kokuki Kabushiki Kaisha v Nauru předložila námořnictvu svůj projekt dvoumotorového bombardéru K-100 (G9K1 17-Shi), který měl, vyjma doletu, dosahovat mírně vyšších výkonů. Námořní letectvo tedy pozastavilo obě továrny a nechalo prověřit oba projekty svými inženýry. Výsledek byl neradostný, žádný z nich nebyl schopen splnit výkonové požadavky. Projekt Mitsubishi G7M1 by přinesl jistý nárůst výkonů oproti již vyráběnému bombardéru Mitsubishi G4M1, ale tyto výkony by nevyvážily náklady na vývoj letounu Taizan. Kaigun Koku Hombu nepřijala ani projekt Kawanishi G9K1 17-Shi, protože na základě odborného posudku bylo v roce 1943 jasné, že tak náročné požadavky může splnit pouze čtyřmotorový letoun a tak specifikacemi 18-Shi, vydanými 14. 9. 1943 požaduje po svých dodavatelích letecké techniky již čtyřmotorový bombardér, který měl nést také větší náklad pum, na základě těchto požadavků vzniká bombardér Nakajima G8N1 Rita.


Použité prameny:
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-G7M1-16-Si-Taizan-t66000#357515Verze : 0
MOD
Trojpohledový náčrtek G7M1
Zdroj uveden výše
Micubiši G7M1 16-Ši Taizan -


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-G7M1-16-Si-Taizan-t66000#238428Verze : 0
MOD