Main Menu
User Menu

Mi-2T 9425

     
Typ:
Type:
Mi-2T
Výrobce:
Producer:
Wytwórnia Sprzętu Komunikacyjnego im. Zygmunta Puławskiego
Datum výroby:
Date of Production:
26.10.1985
Výrobní číslo:
Construction Number:
519425105
Sériové číslo / imatrikulace:
Serial Number / Registration Code:
26.10.1985-17.07.1992 9425
Datum vyřazení z provozu:
Date of Decommissioning:
17.07.1992 zničen při nehodě
Poznámka:
Note:
Dne 17.07.1992 došlo k letecké nehodě, při které byl stroj zničen. Stroj tehdy náležel k 31. smltvpz Bechyně, posádka mjr.Ladislav Kára, mjr. Karel Jančík, velitel 31. letky, dále byli na palubě tyto osoby - zaměstnanci ČT Ostrava - kameraman s asistentem - Jan Plesník a Ludvík Klega. Důvod nehody - stroj byl zasažen během letu bleskem, došlo k zastavení levého motoru, posádka přistála autorotací, došlo k převrácení a následnému požáru. Došlo k lehkým zraněním. Dopad stroje u Kostelce nad Vltavou. Tato letecká nehoda se stala tématem jednoho z dílu ze série "Osudové okamžiky, Bechyně (1992)." V pořadu mimo výpovědi zúčastněných jsou též fotografie pořízené při nehodě a následně fotografie z vyšetřovacího spisu.
Zdroje:
Sources:
Михеев, В. Р. Московский вертолётный завод имени М. Л. Миля. Москва 2007. ISBN 5-98734-003-9.
Grzegorzewski J. Śmigłowiec Mi-2, Typy Broni i Uzbrojenia nr 60. Wydawnictwo MON, Warszawa 1979.
Комиссаров, Д., Котлобовский, А., Русецкий, М., Хаусто, А. Вертолет с двойным гражданством. Авиация и Время 2004/06.
ruslet.webnode.cz
URL : https://www.valka.cz/Mi-2T-9425-t56425#205673Verze : 1
MOD
     
Stát:
Country:
Československá socialistická republika (1960-1990)
Datum převzetí:
Commissioned:
26.10.1985
Datum vyřazení:
Decommissioned:
17.07.1992
Provozovatel:
Operator:
26.10.1985-17.07.1992 31. smíšená letka velení a průzkumu
Označení:
Marking:
 
Taktické označení:
Tactical Marking:
26.10.1985-17.07.1992 9425
Výsostné znaky:
Aircraft Insignia:
26.10.1985-17.07.1992 standardní (high visibility)
Zvláštní a příležitostné označení:
Special and Occasional Marking:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Kamufláž a zbarvení:
Camouflage and Color Scheme:
 
Kategorie:
Category:
26.10.1985-17.07.1992 standardní vojenská
Barvy:
Colors:
26.10.1985-17.07.1992 zelená
26.10.1985-17.07.1992 zelená světlá
26.10.1985-17.07.1992 hnědozelená světlá
26.10.1985-17.07.1992 šedá světlá
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
Михеев, В. Р. Московский вертолётный завод имени М. Л. Миля. Москва 2007. ISBN 5-98734-003-9.
Хаустов, Андрей В. Большая карьера малечкого вертолета. Авиация и Время 1998/04.
Soukup, Oldřich. Mil Mi-1, L+K 1981/16-17.
URL : https://www.valka.cz/Mi-2T-9425-t56425#667344Verze : 2
MOD
Dne 17.7. 1992 došlo k letecké nehodě, při které byl stroj zničen. Stroj tehdy náležel k 31. smltvpz Bechyně, posádka mjr.Ladislav Kára, mjr. Karel Jančík, velitel 31. letky, dále byli na palubě tyto osoby - zaměstnanci ČT Ostrava - kameraman s asistentem - Jan Plesník a Ludvík Klega. Důvod nehody - stroj byl zasažen během letu bleskem, došlo k zastavení levého motoru, posádka přistála autorotací, došlo k převrácení a následnému požáru. Došlo k lehkým zraněním. Dopad stroje u Kostelce nad Vltavou.
Tato letecká nehoda se stala tématem jednoho z dílu ze série "Osudové okamžiky, Bechyně (1992)." V pořadu mimo výpovědi zúčastněných jsou též fotografie pořízené při nehodě a následně fotografie z vyšetřovacího spisu.

https://www.youtube.com/watch?v=FkLyGbH-vEs&t=640s


Literatura:
Lorenc, M., Rogl. S. Zrušená křídla : poznámky k československému a českému vojenskému letectvu v letech 1989 až 1994. Votobia, v Olomouci, 2000. ISBN 80-7198-405-1.
URL : https://www.valka.cz/Mi-2T-9425-t56425#242494Verze : 1