Main Menu
User Menu

M-80A (pásové BVP)

     
Název:
Name:
M-80A
Originální název:
Original Name:
M-80A
Kategorie:
Category:
bojové vozidlo pěchoty
Výrobce:
Producer:
Yugoimport SDPR Novi Beograd, bývalá Jugoslávie, nyní Srbsko
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
Podle různých zdrojů vyrobeno asi 800 až 1000 vozidel všech verzí.
viz. článek
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1984
Osádka:
Crew:
3+7
Přepravní kapacita:
Seating Capacity:
7 osob/troops
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
14000 kg
Celková délka:
Overall Length:
6420 mm
Celková šířka:
Overall Width:
2995 mm
Celková výška:
Overall Height:
2670 mm
Světlá výška:
Ground Clearance:
400 mm
Pancéřování:
Armour:
Svařované ocelové pláty, tloušťku výrobce neuvádí.
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Německý 10-válcový čtyřtaktní vznětový motor s přímým vstřikem paliva Daimler-Benz OM-403, vyráběný v licenci jugoslávskou firmou FAMOS pod označením FAMOS 10V003.
Výkon:
Power:
234,9 kW při ot/min
Převodové ústrojí:
Transmission:
Automatická převodovka s 5 rychlostními stupni pro jízdu vpřed a 1 vzad.
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
64 km/h
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
500 km
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
27 °
Boční náklon:
Side Slope:
18 °
Překročivost:
Trench Crossing:
2,4 m
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0,8 m
Brodivost:
Fording Depth:
plně obojživelné m
Výzbroj:
Armament:
20 mm kanon M55(HS-804)
- rychlost střelby: 800 výstřelů za minutu,
- typ střeliva: HE (0,122 kg), AP (0,142 kg),
- úsťová rychlost střely: 880 m/s,
- průraznost střely typu HE: 18 mm pancéřová deska do vzdálenosti 500 m,
- účinný dostřel na pozemní cíle: 2000m,
- účinný dostřel na nízko letící cíle: 1500m
- úhel odměru: 360 stupňů,
- úhel deprese a elevace: -5 až +75 stupňů,
- palebný průměr: 1400 nábojů,
- kapacita nábojového pásu: 50 nábojů


7,62 mm spřažený kulomet
- rychlost střelby: 1200 výstřelů za minutu,
- úhel deprese a elevace: -5 až +75 stupňů,
- palebný průměr: 2000 nábojů,
- kapacita nábojového pásu: 50 nebo 300 nábojů


2x odpalovací zařízení pro protitankové řízené střely AT-3 Sagger(Maljutka 9M114)
- hmotnost střely: 11,29 kg,
- účinný dostřel: 3000 m,
- palebný průměr: 4 střely
Uživatelské státy:
User States:
Po rozpadu bývalé Jugoslávie většina z výše uvedených 800 až 1000 kusů M-80A přešla do výzbroje jednotlivých nově vzniklých států.


Bosna a Hercegovina 30 vozidel,
Chorvatsko 109 vozidel,
Makedonie 2 vozidla,
Srbsko 568 vozidel,
Slovinsko 52 vozidel,
Poznámka:
Note:
Měrný výkon 16,77 kW/t.
Měrný tlak 0,67 kg/cm2.
Rychlost plavby 7,8 km/h.
Objem palivové soustavy 510 litrů nafty.


Vozidlo je vybaveno zařízením pro ochranu osádky proti účinkům ZHN.
Stanoviště velitele, střelce a řidiče je vybavenou přístroji pro noční vidění.
Zdroje:
Sources:
Christopher F. Foss: Jane’s tanky - Příručka pro rozpoznávání, vydalo nakladatelství Jan Vašut, první české vydání v roce 2000, ISBN 80-7236-079-5


http://www.army-guide.com/eng/product1038.html
http://en.wikipedia.org/wiki/BVP_M-80
http://www.military-today.com/apc/m80a.htm
www.vojska.net
military-weapon.blogspot.com
www.pmulcahy.com
URL : https://www.valka.cz/M-80A-pasove-BVP-t23015#411677Verze : 0
M-80A


Vozidlo představuje další vývojový stupeň BVP M80. Seriová výroba probíhá od roku 1984, od předchůdce se liší zejména výkonějším motorem. Pohybové ústrojí vozidla se na každé straně skládá z pěti pojezdových kol a dvou nosných kladek, napínací kolo je umístěné vzadu hnací kolo vpředu.
Řidič vozidla sedí v levé přední části korby, velitel sedí za ním a motorpřevodový prostor je umístěn
napravo odnich. Bojová věž vozidla je osazena ve střední části korby a je v ní lafetován kanón r. 20mm s spřaženým kulometem r. 7,62mm. Na zádi věže je instalováno dvojnásobné OZ pro PTŘS Sagger (9M14 Maljutka) řízené po drátě o dosahu max. 3000m. Roj sedí v zadní části korby, po třech vojácích sedících k sobě zády. Každý z nich má k dispozici periskop a střílnu. Nad nimi jsou umístěny dva oválné průlezy s poklopy.
Vozidlo je obojživelné, pohyb ve vodě zaručují pásy, před vjezdem do vody se vztyčuje vlnolam na čele korby a spouští se odsávací čerpadla. Vozidlo může vytvářet vlastní dýmovou clonu vstřikováním paliva do výfukového potrubí.



Verze:
M80AK - verze s věží pro jednomístnou obsluhou a kanónem ráže 30mm
M80A1 - verze s věží dvoučlenou obsluhou vyzbrojená PLdK kanóny r. 30mm
M80A KC - velitelské vozidlo velitele roty
M80A KB - velitelské vozidlo velitele praporu
M 80A LT - stíhač tanků vyzbrojený 6 OZ PTŘS Sagger připravených k odpálení
M 80A Sn- ambulance (nemá věž)
SAVA - samohybný protiletadlový raketový komplet blízkého dosahu.


TTD:
Posádka: 3+7
Výzbroj: kanón r. 20mm ,1xkulomet r. 7,62mm, 2x OZ PTŘS Sagger
Munice:1 400 nábojů r. 20 mm, 2 000 nábojů r. 7,62 mm, 4x PTŘS Sagger
Odměr: 360°
Náměr: -5°až +75°
Délka: 6,42 m
Šířka: 2,995 m
Výška celková včetně PTŘS : 2,67 m
Světlá výška: 0,40m
Bojová hmotnost: 14 000 kg
Měrný výkon: 22,5 Hp/t
Motor: 10V FAMOS 10V003 o výkonu 315 Hp
Max. rychlost: 64 km/h
Max. rychlost plavby: 7,8 km/h
Palivo: 510 l
Dojezd: 500 km
Brodivost: obojživelné
Stěna: 0,8 m
Příkop: 2,4 m
Max. úhel stoupání: 60%
Max. úhel bočního náklonu: 40%
Pancéřování: ocel
Ochrana proti ZHN: ano, dle přání uživatele
Noční pozorovací přístroje: ano, dle přání uživatele
URL : https://www.valka.cz/M-80A-pasove-BVP-t23015#87189Verze : 0
...
M-80A (pásové BVP) -


URL : https://www.valka.cz/M-80A-pasove-BVP-t23015#87315Verze : 0
MOD
Vozidlo respektive jeho vrak někde na skládce v kosovu po ukončení kampaně NATO a vynuceném odchodu Jugoslávské armády...
Nezdá se, že by bylo viditelně poškozeno, nevyhořelo,... snad ponecháno někde u cesty jako nepojízdné... a pak bylo staženo, aby demonstrovalo "přesnost inteligentní munice", používané v boji proti pozemním cílům...
M-80A (pásové BVP) -


URL : https://www.valka.cz/M-80A-pasove-BVP-t23015#87719Verze : 0