Název: Name: | M-80A | |
Originální název: Original Name: | M-80A | |
Kategorie: Category: | bojové vozidlo pěchoty | |
Výrobce: Producer: | Yugoimport SDPR Novi Beograd, bývalá Jugoslávie, nyní Srbsko | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | Podle různých zdrojů vyrobeno asi 800 až 1000 vozidel všech verzí. viz. článek | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.1984 | |
Osádka: Crew: | 3+7 | |
Přepravní kapacita: Seating Capacity: | 7 osob/troops | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Bojová hmotnost: Combat Weight: | 14000 kg | |
Celková délka: Overall Length: | 6420 mm | |
Celková šířka: Overall Width: | 2995 mm | |
Celková výška: Overall Height: | 2670 mm | |
Světlá výška: Ground Clearance: | 400 mm | |
Pancéřování: Armour: | Svařované ocelové pláty, tloušťku výrobce neuvádí. | |
Pohon: Propulsion: | ||
Typ: Type: | Německý 10-válcový čtyřtaktní vznětový motor s přímým vstřikem paliva Daimler-Benz OM-403, vyráběný v licenci jugoslávskou firmou FAMOS pod označením FAMOS 10V003. | |
Výkon: Power: | 234,9 kW při ot/min | |
Převodové ústrojí: Transmission: | Automatická převodovka s 5 rychlostními stupni pro jízdu vpřed a 1 vzad. | |
Výkony: Performance: | ||
Rychlost na silnici: Road Speed: | 64 km/h | |
Rychlost v terénu: Cross-country Speed: | ? km/h | |
Jízdní dosah po silnici: Cruising Range on Road: | 500 km | |
Jízdní dosah v terénu: Cross-country Cruising Range: | ? km | |
Překonávání překážek: Obstacles Crossing: | ||
Svah: Gradient: | 27 ° | |
Boční náklon: Side Slope: | 18 ° | |
Překročivost: Trench Crossing: | 2,4 m | |
Výstupnost: Vertical Obstacle: | 0,8 m | |
Brodivost: Fording Depth: | plně obojživelné m | |
Výzbroj: Armament: | 20 mm kanon M55(HS-804) - rychlost střelby: 800 výstřelů za minutu, - typ střeliva: HE (0,122 kg), AP (0,142 kg), - úsťová rychlost střely: 880 m/s, - průraznost střely typu HE: 18 mm pancéřová deska do vzdálenosti 500 m, - účinný dostřel na pozemní cíle: 2000m, - účinný dostřel na nízko letící cíle: 1500m - úhel odměru: 360 stupňů, - úhel deprese a elevace: -5 až +75 stupňů, - palebný průměr: 1400 nábojů, - kapacita nábojového pásu: 50 nábojů 7,62 mm spřažený kulomet - rychlost střelby: 1200 výstřelů za minutu, - úhel deprese a elevace: -5 až +75 stupňů, - palebný průměr: 2000 nábojů, - kapacita nábojového pásu: 50 nebo 300 nábojů 2x odpalovací zařízení pro protitankové řízené střely AT-3 Sagger(Maljutka 9M114) - hmotnost střely: 11,29 kg, - účinný dostřel: 3000 m, - palebný průměr: 4 střely | |
Uživatelské státy: User States: | Po rozpadu bývalé Jugoslávie většina z výše uvedených 800 až 1000 kusů M-80A přešla do výzbroje jednotlivých nově vzniklých států. Bosna a Hercegovina 30 vozidel, Chorvatsko 109 vozidel, Makedonie 2 vozidla, Srbsko 568 vozidel, Slovinsko 52 vozidel, | |
Poznámka: Note: | Měrný výkon 16,77 kW/t. Měrný tlak 0,67 kg/cm2. Rychlost plavby 7,8 km/h. Objem palivové soustavy 510 litrů nafty. Vozidlo je vybaveno zařízením pro ochranu osádky proti účinkům ZHN. Stanoviště velitele, střelce a řidiče je vybavenou přístroji pro noční vidění. | |
Zdroje: Sources: | Christopher F. Foss: Jane’s tanky - Příručka pro rozpoznávání, vydalo nakladatelství Jan Vašut, první české vydání v roce 2000, ISBN 80-7236-079-5 http://www.army-guide.com/eng/product1038.html http://en.wikipedia.org/wiki/BVP_M-80 http://www.military-today.com/apc/m80a.htm www.vojska.net military-weapon.blogspot.com www.pmulcahy.com |
URL : https://www.valka.cz/M-80A-pasove-BVP-t23015#411677Verze : 0
M-80A
Vozidlo představuje další vývojový stupeň BVP M80. Seriová výroba probíhá od roku 1984, od předchůdce se liší zejména výkonějším motorem. Pohybové ústrojí vozidla se na každé straně skládá z pěti pojezdových kol a dvou nosných kladek, napínací kolo je umístěné vzadu hnací kolo vpředu.
Řidič vozidla sedí v levé přední části korby, velitel sedí za ním a motorpřevodový prostor je umístěn
napravo odnich. Bojová věž vozidla je osazena ve střední části korby a je v ní lafetován kanón r. 20mm s spřaženým kulometem r. 7,62mm. Na zádi věže je instalováno dvojnásobné OZ pro PTŘS Sagger (9M14 Maljutka) řízené po drátě o dosahu max. 3000m. Roj sedí v zadní části korby, po třech vojácích sedících k sobě zády. Každý z nich má k dispozici periskop a střílnu. Nad nimi jsou umístěny dva oválné průlezy s poklopy.
Vozidlo je obojživelné, pohyb ve vodě zaručují pásy, před vjezdem do vody se vztyčuje vlnolam na čele korby a spouští se odsávací čerpadla. Vozidlo může vytvářet vlastní dýmovou clonu vstřikováním paliva do výfukového potrubí.
Verze:
M80AK - verze s věží pro jednomístnou obsluhou a kanónem ráže 30mm
M80A1 - verze s věží dvoučlenou obsluhou vyzbrojená PLdK kanóny r. 30mm
M80A KC - velitelské vozidlo velitele roty
M80A KB - velitelské vozidlo velitele praporu
M 80A LT - stíhač tanků vyzbrojený 6 OZ PTŘS Sagger připravených k odpálení
M 80A Sn- ambulance (nemá věž)
SAVA - samohybný protiletadlový raketový komplet blízkého dosahu.
TTD:
Posádka: 3+7
Výzbroj: kanón r. 20mm ,1xkulomet r. 7,62mm, 2x OZ PTŘS Sagger
Munice:1 400 nábojů r. 20 mm, 2 000 nábojů r. 7,62 mm, 4x PTŘS Sagger
Odměr: 360°
Náměr: -5°až +75°
Délka: 6,42 m
Šířka: 2,995 m
Výška celková včetně PTŘS : 2,67 m
Světlá výška: 0,40m
Bojová hmotnost: 14 000 kg
Měrný výkon: 22,5 Hp/t
Motor: 10V FAMOS 10V003 o výkonu 315 Hp
Max. rychlost: 64 km/h
Max. rychlost plavby: 7,8 km/h
Palivo: 510 l
Dojezd: 500 km
Brodivost: obojživelné
Stěna: 0,8 m
Příkop: 2,4 m
Max. úhel stoupání: 60%
Max. úhel bočního náklonu: 40%
Pancéřování: ocel
Ochrana proti ZHN: ano, dle přání uživatele
Noční pozorovací přístroje: ano, dle přání uživatele
Vozidlo představuje další vývojový stupeň BVP M80. Seriová výroba probíhá od roku 1984, od předchůdce se liší zejména výkonějším motorem. Pohybové ústrojí vozidla se na každé straně skládá z pěti pojezdových kol a dvou nosných kladek, napínací kolo je umístěné vzadu hnací kolo vpředu.
Řidič vozidla sedí v levé přední části korby, velitel sedí za ním a motorpřevodový prostor je umístěn
napravo odnich. Bojová věž vozidla je osazena ve střední části korby a je v ní lafetován kanón r. 20mm s spřaženým kulometem r. 7,62mm. Na zádi věže je instalováno dvojnásobné OZ pro PTŘS Sagger (9M14 Maljutka) řízené po drátě o dosahu max. 3000m. Roj sedí v zadní části korby, po třech vojácích sedících k sobě zády. Každý z nich má k dispozici periskop a střílnu. Nad nimi jsou umístěny dva oválné průlezy s poklopy.
Vozidlo je obojživelné, pohyb ve vodě zaručují pásy, před vjezdem do vody se vztyčuje vlnolam na čele korby a spouští se odsávací čerpadla. Vozidlo může vytvářet vlastní dýmovou clonu vstřikováním paliva do výfukového potrubí.
Verze:
M80AK - verze s věží pro jednomístnou obsluhou a kanónem ráže 30mm
M80A1 - verze s věží dvoučlenou obsluhou vyzbrojená PLdK kanóny r. 30mm
M80A KC - velitelské vozidlo velitele roty
M80A KB - velitelské vozidlo velitele praporu
M 80A LT - stíhač tanků vyzbrojený 6 OZ PTŘS Sagger připravených k odpálení
M 80A Sn- ambulance (nemá věž)
SAVA - samohybný protiletadlový raketový komplet blízkého dosahu.
TTD:
Posádka: 3+7
Výzbroj: kanón r. 20mm ,1xkulomet r. 7,62mm, 2x OZ PTŘS Sagger
Munice:1 400 nábojů r. 20 mm, 2 000 nábojů r. 7,62 mm, 4x PTŘS Sagger
Odměr: 360°
Náměr: -5°až +75°
Délka: 6,42 m
Šířka: 2,995 m
Výška celková včetně PTŘS : 2,67 m
Světlá výška: 0,40m
Bojová hmotnost: 14 000 kg
Měrný výkon: 22,5 Hp/t
Motor: 10V FAMOS 10V003 o výkonu 315 Hp
Max. rychlost: 64 km/h
Max. rychlost plavby: 7,8 km/h
Palivo: 510 l
Dojezd: 500 km
Brodivost: obojživelné
Stěna: 0,8 m
Příkop: 2,4 m
Max. úhel stoupání: 60%
Max. úhel bočního náklonu: 40%
Pancéřování: ocel
Ochrana proti ZHN: ano, dle přání uživatele
Noční pozorovací přístroje: ano, dle přání uživatele
URL : https://www.valka.cz/M-80A-pasove-BVP-t23015#87189Verze : 0
...
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/M-80A-pasove-BVP-t23015#87315Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Vozidlo respektive jeho vrak někde na skládce v kosovu po ukončení kampaně NATO a vynuceném odchodu Jugoslávské armády...
Nezdá se, že by bylo viditelně poškozeno, nevyhořelo,... snad ponecháno někde u cesty jako nepojízdné... a pak bylo staženo, aby demonstrovalo "přesnost inteligentní munice", používané v boji proti pozemním cílům...
Nezdá se, že by bylo viditelně poškozeno, nevyhořelo,... snad ponecháno někde u cesty jako nepojízdné... a pak bylo staženo, aby demonstrovalo "přesnost inteligentní munice", používané v boji proti pozemním cílům...
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/M-80A-pasove-BVP-t23015#87719Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.