Název: Name: | Letov Š-5 | |
Originální název: Original Name: | Letov Š-5 | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1923-DD.MM.1923 Vojenská továrna na letadla, Kbely / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1923-DD.MM.1923 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1923 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 955 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1447 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 12,70 m | |
Délka: Length: | 8,30 m | |
Výška: Height: | ? m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 35,90 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 40,3 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Breitfeld & Daněk Hiero L o výkonu 169 kW/230 k dvoulistá dřevěná vrtule | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 195 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 152 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 18 min do 3000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 5000 m | |
Dolet: Range: | 614 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný 7,7mm kulomet Vickers vz.09 1x pohyblivý 7,7mm kulomet Lewis vz.15 | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Němeček, V. Československá letadla 1918-1945, Naše Vojsko, Praha 1983. |
URL : https://www.valka.cz/Letov-S-5-t8367#23865Verze : 0
...
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Letov-S-5-t8367#27384Verze : 0
Jde o modernizovanou verzi letounu Letov Š-1. Letov Š-5 je narozdíl od původního letounu vybaven trupem s kovovou trubkovou konstrukcí. Touto úpravou vzrostla hmotnost letounu o 200 kg přičemž letoun se stal prakticky neupotřebitelným. Proto bylo rozhodnuto trup překonstruovat s použitím kvalitnější duralové slitiny a tak snížit celkovou váhu letounu na 922 kg.Motor letounu byl stejně jako u Š-1 použit motor Hiero-L.
Letoun byl zkonstruovná v roce 1923 a nabídnut MNO (ministerstvo národní obrany), které jej však odmítlo ve prospěch novějších zkonstruovaných letounů a zakoupilo pouze prototyp létající do roku 1930 v leteckém učilišti v Chebu.
Zdroje:
V.Němeček:Československá letadla 1
Archiv autora
Letoun byl zkonstruovná v roce 1923 a nabídnut MNO (ministerstvo národní obrany), které jej však odmítlo ve prospěch novějších zkonstruovaných letounů a zakoupilo pouze prototyp létající do roku 1930 v leteckém učilišti v Chebu.
Zdroje:
V.Němeček:Československá letadla 1
Archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Letov-S-5-t8367#179973Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.