Kjúšú Q1W1-K Tókai [Lorna]

Kyushu Q1W1-K Tokai / 陆上练习机「东海」[Q1W1-K]
     
Název:
Name:
Kjúšu Q1W1-K model 11 Kyushu Q1W1-K Model 11
Originální název:
Original Name:
陆上练习机「东海」[Q1W1-K]
Kategorie:
Category:
cvičný letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1945-DD.08.1945 Kyushu Aircrafts Ltd., Fukuoka /
Období výroby:
Production Period:
DD.09.1943-DD.08.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 prototyp
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1945
Osádka:
Crew:
4
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
3062 kg 6751 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
4745 kg 10461 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
16,000 m 52ft 5,91in
Délka:
Length:
12,086 m 39ft 7,82in
Výška:
Height:
4,118 m 13ft 6,12in
Plocha křídla:
Wing Area:
38,21 m2 411.29 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
124,18 kg/m2 25.43 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Hitači GK2C Amakaze 31, vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 449 kW (610 k) a 353 kW (480 k) v h= 1 500 m.
Vrtule trojlistá kovová s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 2 500 mm
Hitachi GK2C Amakaze 31 nine-cylinder air-cooled radial,
rated at 602 hp for take-off and 473 hp at 4,920 ft,
driving three-blade variable-pitch metal propellers of the diameter 8ft 2,45in.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
1 200 l 264 UK gallons
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
315 km/h v 1700 m 195.7 mph in 5577 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
240 km/h v 1000 m 149.1 mph in 3281 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
4,02 m/s 791.3 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
2,66 min do 1000 m 2,66 min to 3281 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
4490 m 14731 ft
Dolet:
Range:
1310 km 814 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1650 km 1025.3 mi
Výzbroj:
Armament:
1x pohyblivý kulomet Type 99 model 1 ráže 7,7 mm v zadní části kabiny
Pumový náklad: 0
One flexible rear-firing 0.303 inch Type 99 model 1 machine-gun.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
陆上练习机「东海」- Námořní cvičný letoun typu Tokai
東海 - Tokai - Východní moře
Spojenecké kódové jméno: Lorna
Vyhledávací zařízení:
Detektor magnetických anomálií Typ 3 Model 1
Radar Type 3 Ku-6 Model 4


Kjúšu Q1W1-K letounem určeným pro výcvil obsluhy radiolokátoru nebo detektoru Jikitnčiki.
Od protilodní verze se lišil "vypouklením" kabiny.
陆上练习机「东海」- Navy Tranier Plane Type Tokai
東海 - Tokai - Eastern Sea
Allied Code Name: "Lorna"
The Q1W1-K was an all wooden four seat training aircraft designed as an electronic equipment trainer.


Radar equipment:
Type 3 Model 1 MAD (KMX) or Jikitnchiki
Type 3 Ku-6 Model 4 Radar
Zdroje:
Sources:
René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05
Jaroslav Schmidt, Letadla 1939 – 45, Stíhací a bombardovací letadla Japonska 1. díl, 1. vydání, Nakladatelství Fraus Plzeň, 1998, ISBN 807238-041-9
L+K 23/1971, Letadla 1939 - 45
http://www.aviastar.org/air/japan/kyushu_q1w.php
http://www.combinedfleet.com/ijna/q1w.htm
ww2photo.mimerswell.com
www.daveswarbirds.com
http://www.airwar.ru/enc/sww2/q1w.html
koapp.narod.ru
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Kjusu-Q1W1-K-Tokai-Lorna-t28788#232407 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více