Kjúšú K11W1 Širagiku

Kyushu K11W1 Shiragiku / 機体詳細データ(機上作業練習機「白菊」一一型
     
Název:
Name:
Kjúšú K11W1 11 Širagiku Kyushu K11W1 11 Shiragiku
Originální název:
Original Name:
機体詳細データ(機上作業練習機「白菊」一一型
Kategorie:
Category:
cvičný letoun trainer aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.11.1942-DD.MM.1943 Watanabe Iron Works, Ltd., Fukuoka /
DD.MM.1943-DD.08.1945 Kyushu Aircrafts Ltd., Fukuoka /
Období výroby:
Production Period:
DD.11.1942-DD.08.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
798
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.11.1942
Osádka:
Crew:
5-6
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1677 kg 3697 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2640 kg 5820 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
2800 kg 6173 lb
Rozpětí:
Wingspan:
14,980 m 49ft 1,75in
Délka:
Length:
10,240 m 33ft 7,14in
Výška:
Height:
3,930 m 12ft 10,72in
Plocha křídla:
Wing Area:
86,60 m2 932.15 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
86.61 kg/m2 17.74 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Hitači GK2B Amakaze 21, vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 379 kW (515 k), 353 kW (480 k) v h= 1 500 m.
Vrtule dvoulistá dřevěná s pevným úhlem náběhu o průměru 2 710 mm.
Hitachi GK2B Amakaze 21 nine-cylinder air-cooled radial, rated at 508 hp for take-off and 473 hp at 4,921 ft,
driving a two-blade wooden fixed-pitch propeller of diameter 8ft 10,68in.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
480 l 105.6 UK gallons
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
230 km/h v 1700 m 142.9 mph in 5577 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
175 km/h v 1000 m 108.7 mph in 3281 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
2,583 m/s 508.5 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
19,57 min do 3000 m 19,57 min to 9843 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
5620 m 18438 ft
Dolet:
Range:
1760 km 1093.6 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pohyblivý kulomet Typ 92 ráže 7,69 mm v zadní části kabiny.
Pumový náklad: 2x 30 kg pumy pro výcvik, nebo 2x 60 kg pro protiponorkové hlídkování nebo 1x 250 kg puma pro sebevražedné lety.
One rear-firing flexible 0.303 inch Type 92 machine-gun
Bomb load: two 66 lb bombs (training missions), or one 551 lb bomb (kamikaze missions).
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
白菊 - Širagiku - Bílá chryzantéma (jap.)
Spojenecké kódové jméno: nepřiděleno


Pokračovací cvičný letoun Kjúšú K11W byl navržen společností Watanabena základě požadavků japonského námořního letectva. Letoun byl navržen a postaven jako středoplošník s objemným trupem, v horní kabině byl pilot a radista / střelec ve spodní kabině za posledním nosníkem křídla byl instruktor, bombometčík a navigátor.
Bylo postaveno téměř 800 letadel tohoto typu, krom výcviku byl Shiragiku také používán pro dopravní lety a protiponorkové hlídkování. Stejně jako mnoho ostatních japonských letadel, byly v závěrečné fázi války také K11W použity pro sebevražedné útoky, potom byla v trupu nesena jedna 250 kg puma.
白菊 - Shiragiku (White Chrysanthemum)
Allied Code Name: None


The Kyushu K11W was designed by Watanabe to meet an Imperial Japanese Navy requirement for a crew trainer. A mid-wing cantilever monoplane with retractable tailwheel landing gear, the K11W accommodated a pilot and radio operator/gunner in a canopied cockpit above the wing, with the instructor, bomb-aimer and navigator in a cabin below the wing.
Almost 800 were built by Kyushu from 1943 to 1945, being used extensively by the navy. This was the Shiragiku which was also used for transport and in antisubmarine warfare. Like many Japanese aircraft, K11Ws were pressed into service for kamikaze attacks during the final stages of the war carrying a single 511 lbs bomb.
Zdroje:
Sources:
René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05
L+K 12/1983, Václav Němeček, Letadla 39-45, Kyushu K11W Shiragiku
http://www.combinedfleet.com/ijna/k11w.htm
www.militaryfactory.com
http://www.airwar.ru/enc/bww2/k11w.html
http://www.aviastar.org/air/japan/kyushu_k11w.php
http://military.sakura.ne.jp/ac/k11w.htm
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Kjusu-K11W1-Siragiku-t28964#102259 Verze : 0
Na této fotografii je K11W2 po kapitulaci Japonska, znaky Hinomaru jsou nahrazeny zelenými kříži na znamení pokory.
Kjúšú K11W1 Širagiku -


URL : https://www.valka.cz/Kjusu-K11W1-Siragiku-t28964#102263 Verze : 0
a ještě další s kapitulačními kříži.
Kjúšú K11W1 Širagiku -


Kjúšú K11W1 Širagiku -


URL : https://www.valka.cz/Kjusu-K11W1-Siragiku-t28964#122685 Verze : 0
Fotografie cvičného letounu Kyushu K11W1 na základně za války
Kjúšú K11W1 Širagiku -


Kjúšú K11W1 Širagiku -


URL : https://www.valka.cz/Kjusu-K11W1-Siragiku-t28964#102262 Verze : 0
Shiragiku za letu
Zdroj:
en.wikipedia.org

Kjúšú K11W1 Širagiku -


URL : https://www.valka.cz/Kjusu-K11W1-Siragiku-t28964#127647 Verze : 0
Trojpohledový náčrtek Kawanishi K11W1
Kjúšú K11W1 Širagiku -


URL : https://www.valka.cz/Kjusu-K11W1-Siragiku-t28964#102261 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více