Main Menu
User Menu

Kdf 82 (Kfz. 1)

Kdf 82 (Leichter personenkraftwagen, Kfz. 1)

     
Název:
Name:
Kdf 82
Originální název:
Original Name:
Kdf 82
Výrobce:
Producer:
KdF-Wagen, Stadt des KdF-Wagens bei Fallersleben /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1940-DD.MM.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
50435
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1939
Počet míst k sezení:
Troop Seating Capacity:
4
Technické údaje:
Technical Data:
 
Náhon:
Configuration:
4x2
Pohotovostní hmotnost:
Curb Weight:
668 kg
Užitečné zatížení:
Payload:
507 kg
Celková hmotnost:
Gross Vehicle Weight:
1175 kg
Přípojná hmotnost:
Gross Trailer Weight:
- kg
Celková hmotnost s přívěsem/návěsem:
Gross Combination Weight:
- kg
Celková délka:
Overall Length:
3740 mm
Celková šířka:
Overall Width:
1600 mm
Celková výška:
Overall Height:
1650 mm
Světlá výška:
Ground Clearance:
290 mm
Rozvor:
Wheelbase:
2400 mm
Rozchod:
Track:
? mm -
Brzdová soustava:
Braking System:
?
Elektrický systém:
Electrical System:
?
Pneumatiky:
Tyres:
?
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:

objem 1130 cm3
Výkon 25 HP
Převodovka:
Gearbox:
4 stupňová, mechanická
Spojka:
Clutch:
?
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
40 l
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
? km/h
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h
Spotřeba paliva:
Fuel Consumption:
8,5 l/100 km
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
450 km
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
300 km
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Nájezdový úhel přední/zadní:
Angle of Approach/Departure:
60 ° / 38 °
Svah:
Gradient:
21 °
Boční náklon:
Side Slope:
? °
Překročivost:
Trench Crossing:
- m
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0,22 m
Brodivost:
Fording Depth:
0,45 m
Uživatelské státy:
User States:


...
Poznámka:
Note:
Vojenské označenie: Kfz 1
Zdroje:
Sources:
Translation of concerning German Military Transport Vehicle and Equipment as at 10.4.40; Air Ministry (A.I. 12)
URL : https://www.valka.cz/Kdf-82-Kfz-1-t41407#543171Verze : 0
MOD
Výkres


mnogoavtomobilej.narod.ru

Kdf 82 (Kfz. 1) -


URL : https://www.valka.cz/Kdf-82-Kfz-1-t41407#546252Verze : 1
MOD
Farebné bokorysy uverejnené s láskavým súhlasom autora.


https://www.german.o5m6.de/

Kdf 82 (Kfz. 1) -



Web autora : o5m6.de
Zveřejněno s laskavým svolením autora

Kdf 82 (Kfz. 1) -



Web autora : o5m6.de
Zveřejněno s laskavým svolením autora

Kdf 82 (Kfz. 1) -



Web autora : o5m6.de
Zveřejněno s laskavým svolením autora

Kdf 82 (Kfz. 1) -



Web autora : o5m6.de
Zveřejněno s laskavým svolením autora

Kdf 82 (Kfz. 1) -



Web autora : o5m6.de
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Kdf-82-Kfz-1-t41407#546258Verze : 0
MOD
Vojenská verze VW 60 (předválečná verze VW brouk), jednoduchá plechová karoserie s výztužnými prolisy. Běžně nazýván „kübelwagen“ což je ale označení všech vozidel této třídy tedy lehkých osobních teréních automobilů. VW 82 byl vyroben v největším počtu, bylo jich celkem v letech 1939 - 45 vyrobeno 52 000 kusů a název je (aspoň v Čechách) spojen právě s ním. Ve skutečnosti pochází od starších vozidel a vojenský název VW 82 byl podle určení Kfz. 1, Kfz. 2 spojovací, Kfz 2/40 opravárenský a Kfz. 3 průzkumný.


Vůz měl přes to, že měl náhon jen na zadní kola a neměl uzávěrku diferenciálu, dobré jízdní vlastnost v terénu, přesto byly vyráběny i varianty 4x4 pod označením VW 87. Vozy se dodnes objevují na různých ukázkách a mnoho je jich jak v muzeích i v soukromých rukou.
URL : https://www.valka.cz/Kdf-82-Kfz-1-t41407#160908Verze : 1
VW 82 sice neměl uzávěrku diferenciálu, ale zato měl samosvorný diferenciál na principu kolíčků, zavíral se při poměru (tuším) 1:1,3. Byl ale velice háklivý na přesné seřízení vůlí při montáži, vymezovala se tenkými planžetami.
URL : https://www.valka.cz/Kdf-82-Kfz-1-t41407#160967Verze : 0
Něco málo z Lešan 2006.


Foto autor
Kdf 82 (Kfz. 1) -


Kdf 82 (Kfz. 1) -


Kdf 82 (Kfz. 1) -


Kdf 82 (Kfz. 1) -


URL : https://www.valka.cz/Kdf-82-Kfz-1-t41407#160782Verze : 0
Opět Lešany, ale rok 2004
Kdf 82 (Kfz. 1) -


Kdf 82 (Kfz. 1) -


Kdf 82 (Kfz. 1) -


Kdf 82 (Kfz. 1) -


Kdf 82 (Kfz. 1) -


Kdf 82 (Kfz. 1) -


Kdf 82 (Kfz. 1) -


Kdf 82 (Kfz. 1) -


Kdf 82 (Kfz. 1) -


Kdf 82 (Kfz. 1) -


Kdf 82 (Kfz. 1) -


Kdf 82 (Kfz. 1) -


Kdf 82 (Kfz. 1) -


URL : https://www.valka.cz/Kdf-82-Kfz-1-t41407#160786Verze : 0
Kübelwagen (česky často láskyplně nazýván "kaďour") v trochu jiné kamufláži
Kdf 82 (Kfz. 1) - Kübel - Kratochvílův mlýn, červen 2002

Kübel - Kratochvílův mlýn, červen 2002
Kdf 82 (Kfz. 1) - Kübel, Kratochvílův mlýn, 2002

Kübel, Kratochvílův mlýn, 2002
URL : https://www.valka.cz/Kdf-82-Kfz-1-t41407#177184Verze : 0
Během války donutil nedostatek benzínu v Německu vyvinout a přestavět řadu vozů KdF na pohon dřevoplynem. Tento typ byl označován jako KdF 230.
Kdf 82 (Kfz. 1) -


URL : https://www.valka.cz/Kdf-82-Kfz-1-t41407#177188Verze : 0
Celožlutý kubelwagen za druhé sv.války. Na dveřích hmotnostní tabulka, na hnací nápravě "sněžné řetezy"


Zdroj: www.ebay.de
Kdf 82 (Kfz. 1) - www.ebay.de 270256751754

www.ebay.de 270256751754
URL : https://www.valka.cz/Kdf-82-Kfz-1-t41407#262496Verze : 0
KDF VW 82 "Kübelwagen"


Vedle řady trofejních štábních limuzim sloužily po válce i v našem letectvu také "terénní" KDF VW 82.
Na př. u 23. lpr jsou tyto automobily VW 82 s VPZ č. 19147, 19188, 23518, 23521 zaznamenány v období 1951/52. (Uváděny v Rozkazech velitele 23. lpr).


Zdroj: SpA Olomouc - Fond č. 611 - (TR a DR 1951/52)
"11. letecká základna a její předchůdci" - Svět křídel 2008
Kdf 82 (Kfz. 1) - (Foto z vlastní sbírky)

(Foto z vlastní sbírky)
URL : https://www.valka.cz/Kdf-82-Kfz-1-t41407#297743Verze : 0
Vzácny záber na VW 82 Kübelwagen používaný v Československej armáde ešte začiatkom päťdesiatych rokov ...


Zdroj : Československá armáda 1954 č. 10
Kdf 82 (Kfz. 1) - Kübelwagen v ČSĽA.

Kübelwagen v ČSĽA.
URL : https://www.valka.cz/Kdf-82-Kfz-1-t41407#300988Verze : 0