Kawaniši N1K1-Jb 11B Šiden [George]

Kawanishi N1K1-Jb Model 11B Shiden / 川西 紫電一一型乙(N1K1-Jb)

     
Název:
Name:
Kawaniši N1K1-Jb 11B
Originální název:
Original Name:
仮称一号局地戦闘機/紫電一一乙型
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.12.1944-DD.MM.1945 Kawanishi Aircrafts, Ltd., Himeji /
Období výroby:
Production Period:
DD.12.1944-DD.MM.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
není znám přesný počet
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.12.1944
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
3028 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
4460 kg
Rozpětí:
Wingspan:
12,000 m
Délka:
Length:
8,856 m
Výška:
Height:
4,058 m
Plocha křídla:
Wing Area:
23,50 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Nakadžima NK9H, Homare 21, (Ha-45-21), vzduchem chlazený dvouhvězdicový osmnáctiválec o vzletovém výkonu 1 471 kW (2 000 k), 1 368 kW (1 860 k) v h= 1 750 m a 1 192 kW (1 620 k) v h= 6 096 m.
Vrtule čtyřlistá VDM P10.39.7 s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 300 mm.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
735 l ve vnitřních nádržích a 400 l v přídavné nádrži pod trupem.
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
577 km/h v 5400 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
375 km/h v 4000 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
6,25 min do 6000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
12000 m
Dolet:
Range:
1650 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
2450 km
Výzbroj:
Armament:
4x pevný kanón Typ 99 model 2 mark 4 ráže 20 mm v křídlech
Pumový náklad: 2x 250 kg
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
仮称一号局地戦闘機/紫電一一乙型 - Kašō iči-gō kjokuči sentō-ki / šiden iči iči ócú-gata - Námořní přepadový stíhač pro pozemní základny Šiden (Fialový blesk) model 11B

Spojenecké kódové jméno: George


Verze N1K1-J byla spíše stíhacím bombardérem, pod křídla bylo možno zavěsit dvě 250 kg pumy, do křídel byly instalovány vylepšené kanóny Mark 4. Úpravou prošly ocasní plochy.
Zdroje:
Sources:
René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05
Famous Aeroplanes of the World, Kyofu, Shiden, Shidenkai, No. 53 1995/7, Bunin-Do Co., Ltd., Printed in Japan
René J. Francillon Ph.D., Profile No. 213, Kawanishi N1K Kyofu / Rex & Shiden / George, Aircraft Profiles, Profile Publications Ltd., Windsor, Berkshire, UK.
The Maru Mechanic, No 43. 1983/11, Mitsubishi J2M Raiden & Kawanishi N1K Shiden (Kai).
Krzysztof Zalewski, Niezwykła historia fioletowej błyskawicy, Technika Wojskowa, 5/1991, ISBN 0867-5635
https://www.combinedfleet.com/ijna/n1k-j.htm
ja.wikipedia.org
www.xs4all.nl
https://www.airwar.ru/enc/fww2/n1kj.html
https://avions.legendaires.free.fr/n1k1.php
www.daveswarbirds.com
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-N1K1-Jb-11B-Siden-George-t68571#240378Verze : 0
MOD
Náčrtek - pohled z boku na N1K1-Jb (kanóny jsou v křídlech)
a fotografie
zdroj https://www.airwar.ru/enc/fww2/n1kj.html




URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-N1K1-Jb-11B-Siden-George-t68571#309215Verze : 1
MOD
banner 1 top banner 5 top banner 6 top

Rozpočet

Rozpočet valka.cz 2019 : 85.000,- Kč
Příjmy doposud : 64.741,- Kč

♡ Chci přispět

HLEDÁME NOVÉ KOLEGY

Server valka.cz neustále hledá nové kolegy, kteří jsou ochotni pomoci s rozvojem a doplňováním obsahu, koordinací a kontrolou práce, moderováním příspěvků a další činností. Neváhejte a zapojte se do tvorby valka.cz v duchu hesla Čtenáři sobě :)

Přidejte se k nám!