Kamov Ka-15 [Kód NATO: Hen]

Kamov Ka-15

Камов Ка-15

     
Název:
Name:
Kamov Ka-15
Originální název:
Original Name:
Камов Ка-15
Kategorie:
Category:
víceúčelový vrtulník
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1953-DD.MM.195R Tušinský letecký závod č. 82, Tušino /
DD.MM.1957-DD.MM.1959 Ulan-Udenský letecký závod č. 99 , Ulan-Ude /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1953-DD.MM.1959
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
závod č. 82: 3

závod č. 99:
287 Ka-15/Ka-15M
67 UKa-15
První vzlet:
Maiden Flight:
14.04.1953
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Uspořádání rotorů:
Rotor Configuration:
souosé rotory
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného vrtulníku:
Empty Weight:
968 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1360 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
1460 kg
Délka s otáčejícími se rotory:
Length with Rotors Turning:
9,96 m
Délka trupu:
Fuselage Length:
6,26 m
Šířka trupu:
Fuselage Width:
2,85 m
Celková výška:
Overall Height:
3,35 m
Průměr hlavního rotoru:
Main Rotor Diameter:
9,96 m
Průměr vyrovnávacího rotoru:
Tail Rotor Diameter:
- m
Plocha disku hlavního rotoru:
Main Rotor Disc Area:
155,83 m2
Plocha disku vyrovnávacího rotoru:
Tail Rotor Disc Area:
- m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of engines:
1
Typ:
Type:
Ivčenko AI-14V o výkonu 188 kW/255 k
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
155 km/h v ? m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
120 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Statický dostup:
Static Ceiling:
600 m
Dynamický dostup:
Dynamic Ceiling:
3500 m
Dolet:
Range:
? km
Maximální dolet:
Maximum Range:
520 km
Přepravní kapacita:
Transport Capacity:
1 cestující
Výzbroj a vybavení:
Armament and Equipment:
 
Výzbroj:
Armament:
-
Vybavení:
Equipment:
-
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Ka-15M - malé množství víceúčelových civilních strojů s upraveným palivovým systémem, později s motorem AI-14VF
UKa-15 - varianta s dvojím řízením pro nácvik letu podle přístroj
Zdroje:
Sources:
Němeček, Václav. The History of Soviet Aircraft from 1918. Key Publishing, Stamford 1986. ISBN 0-00-218033-2.
Everett-Heath, John. Soviet Helicopters - Design, Development and Tactics. Jane's Information Group, Coulsdon 1988. ISBN 0-7106-0572-2.
ruslet.webnode.cz
https://www.aviastar.org/helicopters_eng/ka-15.php
https://kamov.ru/pagphoto/tka-15wr.html
https://kamov.ru/pagphoto/tka-15r.html
https://soldat.pro/en/2018/07/06/ka-15/amp/
URL : https://www.valka.cz/Kamov-Ka-15-Kod-NATO-Hen-t860#610053Verze : 0
MOD
První vzlet uskutečnil 14. dubna 1953 zkušební pilot Jefremov.


URL : https://www.valka.cz/Kamov-Ka-15-Kod-NATO-Hen-t860#28280Verze : 1
MOD
https://aviadejavu.ru/Site/Crafts/Craft21999.htm



URL : https://www.valka.cz/Kamov-Ka-15-Kod-NATO-Hen-t860#610054Verze : 0
MOD
Prototyp Ka-15
výkres z časopisu M-hobby


URL : https://www.valka.cz/Kamov-Ka-15-Kod-NATO-Hen-t860#158945Verze : 0
MOD
na nafukovacích plovácích


URL : https://www.valka.cz/Kamov-Ka-15-Kod-NATO-Hen-t860#158947Verze : 0
MOD
Sanitní verze Ka-15M s pouzdry na nosítka na bocích.


URL : https://www.valka.cz/Kamov-Ka-15-Kod-NATO-Hen-t860#158948Verze : 1
MOD
- určen pro jako pozorovací stroj pro válečné námořnictvo a ledoborce
- ve vzduchu ho drží dva dvouosé protiběžné rotory doplněné o dvě svislé ocasní plochy
- původně poháněn motorem Ivčenko AI-14V o výkonu 168kW / 225k
- později byl motor nahrazen AI-14VF s dmychadlem - 209 kW / 280k
- pro civilní účely byl označován jako Ka-15M
URL : https://www.valka.cz/Kamov-Ka-15-Kod-NATO-Hen-t860#159440Verze : 1
banner 1 top banner 5 top banner 6 top

Rozpočet

Rozpočet valka.cz 2019 : 85.000,- Kč
Příjmy doposud : 64.741,- Kč

♡ Chci přispět

HLEDÁME NOVÉ KOLEGY

Server valka.cz neustále hledá nové kolegy, kteří jsou ochotni pomoci s rozvojem a doplňováním obsahu, koordinací a kontrolou práce, moderováním příspěvků a další činností. Neváhejte a zapojte se do tvorby valka.cz v duchu hesla Čtenáři sobě :)

Přidejte se k nám!