Název: Name: | Jokosuka MXY8 Akigusa | Yokosuka MXY8 Akigusa |
Originální název: Original Name: | 三菱 MXY8 秋草 | |
Kategorie: Category: | cvičný letoun | trainer aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1944-DD.09.1945 Naval Technical Air Workshop, Yokosuka | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1944-DD.09.1945 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 50~60 rozestavěno 2~3 dokončeny | |
První vzlet: Maiden Flight: | 08.12.1944 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | odhazovací | jettisonable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola/lyže | wheels/ski |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 905 kg | 1995 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1037 kg | 2286 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 6,050 m | 19ft 10,18in |
Délka: Length: | 9,500 m | 31ft 2,01in |
Výška: Height: | 2,700 m | 8ft 10,29in |
Plocha křídla: Wing Area: | 17,70 m2 | 190.52 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 58,588 kg/m2 | 12 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | žádný | none |
Počet motorů: Number of Engines: | 0 | |
Typ: Type: | - | - |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | - | - |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | ? m | ? ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | žádná | None |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | Námořní experimentální cvičný kluzák Akigisa 秋草 - Akigusa - Podzimní tráva (jap.) Spojenecké kódové jméno nebylo přiděleno. Cvičný kluzák Jokosuka MXY8 byl postaven proto, aby umožnil výcvik pilotů bezocasých raketových letadel Micubiši J8M1 Šúsuj. Kluzák měl jednoduchou konstrukci výhradně ze dřeva, nesl nádrže na vodu, která měla simulovat hmotnost a letové vlastnosti plně vybavené J8M1. Výroba měla podle představ námořnictva probíhat u více drobných výrobců, celkem bylo rozestavěno 50-60 kluzáků, ale velké zemětřesení a silné bombardování nakonec zredukovaly počet dokenčených strojů na dva létající a jeden dále upravovaný. Úpravy posledního kluzáku byly zaměřeny na vestavbu motokopresorového motoru Cu-11. Tato přestavba byla označen jako MXY 9, ale nebyla nikdy dokončena. | Navy Experimental Training Glider Akigusa 秋草 - Akigusa - "Autumn grass" Allied Code Name: None The Kugisho MXY8 was built entirely of wood, and fitted with ballast tanks that would be filled with water to simulate the weight and therefore flight characteristics of a fully equipped J8M. Some 50-60 of these gliders were eventually built. A more advanced trainer, the MXY 9, equipped with a primitive motorjet engine was planned, but was never produced. |
Zdroje: Sources: | René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, díl 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1. HPM č. 2/1992 a 3/1992, Ivo Pejčoch, Messerschmitt Me-163 Komet. commons.wikimedia.org - fotografie archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |