Název: Name: | Jokošo K2Y1 Typ 3-1 | Yokosho K2Y1 Type 3-1 |
Originální název: Original Name: | 海軍三式一号陸上初歩練習機 [K2Y1] | |
Kategorie: Category: | cvičný letoun | trainer aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1929-DD.MM.1930 Yokosuka Naval Arsenal, Yokosuka DD.06.1930-DD.12.1930 Kawanishi Aircrafts, Ltd., Kobe DD.12.1930-DD.MM.1931 Kawanishi Aircrafts, Ltd., Naruo DD.MM.1931-DD.MM.193R Watanabe Iron Works, Ltd., Fukuoka | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1929-DD.MM.193R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | ~60: Yokosuka - 6 Kawanishi - 40 Watanabe - 114 K2Y1/K2Y2 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1929 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 590 kg | 1301 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 865 kg | 1907 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 10,970 m | 36ft |
Délka: Length: | 8,670 m | 28ft 5,33in |
Výška: Height: | 3,112 m | 10ft 2,5in |
Plocha křídla: Wing Area: | 29,43 m2 | 316.792 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 29,392 kg/m2 | 6.02 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Armstrong Siddeley Mongoose I (licenčně vyráběný u Micubiši) vzduchem chlazený hvězdicový pětiválec o výkonu 101 kW v h= 0 m při 1 750 ot/min. Vrtule dvoulistá dřevěná. | Mitsubishi-built Armstrong Siddeley Mongoose I five-cylinder air-cooled radial engine, rated 135 hp at sea level at 1,750 rpm, driving a two-blade fixed pitch wooden propeller. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 157 km/h v 0 m | 97,5 mph in 0 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 101 km/h v 1000 m | 62.8 mph in 3281 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 18,58 min do 3000 m | 18,58 min to 9843 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 4360 m | 14304 ft |
Dolet: Range: | 440 km | 273.4 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | žádná | None |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 海軍三式一号陸上初歩練習機 [K2Y1] - Námořní cvičný letoun Type 3 Model 1 (K2Y1) Spojenecké kódové jméno: nepřiděleno V roce 1928 byl již zataralý licenčně vyráběný Avro 504, Císařské námořní letectvo zadalo svému arzenálu v Jokosuce požadavek na vývoj nového cvičného letounu. V dubnu 1929 byl zařazen do výzbroje Experimentální cvičný letoun typu 3. O rok později byl zkoušen také na plovákovém podvozku, s tímto typem podvozku jej však Kaigun Koku Hombu odmítlo. Při bližším pohledu poznáme, že letoun nebyl úplně novou originální konstrukcí, jednalo se stále o Avro 504, pravda byl již modernizovaný, ale nemohl popřít společné rysy. Modernizace se dotkla pohonné jednotky - rotační motor Le Rhone byl nahrazen hvězdicovým motorem Armstrong Siddeley Mongoose I, který licenčně vyráběla společnost Micubiši, změněn byl podvozek a ocasní část letounu. Námořní arzenál vyrobil pouze šest letadel, výroba byla předána společnosti Kawaniši, ta první letoun postavila v červnu 1930. | 海軍三式一号陸上初歩練習機 [K2Y1] - Navy Type 3 Land-based Primary Trainer Model 1 Allied Code Name: None In 1928 when the Avro 504 became obsolete the Navy began a new trainer design at the Yokosuka Navy Arsenal as a replacement. Listed as an experimental aircraft in April 1929, it was officially accepted as the Type 3 (later Type 3-1) Land-based Trainer in January 1930. It was also tested on twin-floats, but was not accepted in this form as operational equipment. In essence this was a modernised version of the Avro 504, using a 130 hp Mitsubishi-built Armstrong Siddeley Mongoose radial engine in place of the former 110 hp Le Rhone rotary. Other noticeable differences were an entirely new undercarriage and tail unit. Manufacture of the new trainer was entrusted to Kawanishi which completed its first aircraft in June 1930. |
Zdroje: Sources: | René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press Annapolis, Maryland 21402, 1990, ISBN: 1-155750-563-2 Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05 http://www.airwar.ru/enc/other1/k2y.html |