Main Menu
User Menu

ISR - Hermes 900

HERMES 900



Takticko-Technická Data


Výrobce
- společnost Elbit Systems (Silver Arrow)


Obsluha
- operátor v prostředku UGCS (Universal Ground Control Station)


Rozměry
- délka : 8,3 m
- rozpětí : 15 m


Hmotnost
- max. vzletová : 970 kg
- užitečného nákladu : 300 kg


Pohon
- pohonná jednotka : Rotax 914 (v tlačné konfiguraci)
- výkon : 100 hp


Dostup
- 10.000 m (33.000 ft)


Rychlost
- maximální : 220 km/h (120 kn)
- cestovní / hlídková : 100 km/h (56 kn)


Dolet
- operační radius :


Výdrž
- až + 40 hod



Určení
Bezpilotní průzkumný prostředek Hermes 900 je další člen z rodiny Hermes, kategorie UAV (Unmanned Air Vehicles) společnosti Elbit. Navazuje na Hermes 450, avšak je vylepšen a může tak svému uživateli poskytnout lepší provozní parametry (větší nosnost, vyšší letová hladina, delší doba letu). Hermes 900 je bezpilotní létající prostředek (angl. UAV) schopný působit za jakéhokoli počasí.


Popis
UAV Hermes 900 je svou koncepcí velmi podobný bezpilotnímu letounu MQ-9 Reaper (Predator B). Stejně jako on, i toto je dolnoplošník s motýlkovitými ocasními plochami (ve tvaru písmene V), avšak postrádá kýlovku a celkově je svými rozměry menší. Hlavní podvozkové nohy se zatahuji do křídel, příďové kolečko do trupu. Jako pohonná jednotka byl vybrán osvědčený rotační motor Rotax 914 (vykazující tichý chod), používaný též v UAV RQ-1 / MQ-1 Predator. Nejsou žádné zpravy o tom, že by bezpilotní letoun Hermes 900 mohl nosit jakýkoli zbraňový komplet (na rozdíl od RQ-1 / MQ-1 Predator a MQ-9 Reaper (Predator B)).
Prostředek je vybavenen systémem IATOL, který umožňuje automatizovaný vzlet i přistání bez zásahu operátora. Dále je vybaven radiopřijímačem pro řizení letového provozu (ATC - Air Traffic Control), systémem přenosu dat (utajeným a o vysoké kapacitě) a dotazovačem vlastní-cizí (IFF - Identify Friend or Foe).
Široké spektrum senzorů umožňující mu plnit mise zahrnuje různé opticko-elektronické čidla, včetně infra-červených kamer, laserových dálkoměrů a značkovačů (označovačů). Stejně tak může být vybaven radarem se syntetizovanou aparaturou SAR/GMTI; komunikačním, zpravodajským (špionážním), řídícím a vyhledávacím systém COMINT DF; či systém ELINT pro vedení radioelektronického boje. Všechny tyto senzory jsou umístěny v trupu (zejména v přední části), pod přídí se nachází otočná hlavice (stabilizovaná ve 3 rovinách) s již zmíněnými opticko-elektronickýmí senzory.


Letoun Hermes 900 katgorie UAV je zatím ještě ve stádiu vývoje a testování. Testování prostředku (zejména let) se plánuje na podzim roku 2007. Na jaře následujícího roku (2008) má dostat certifikát způsobilosti.




Informace, jakož i níže uvedené obrázky byly (jsou) čerpány z internetových stránek - https://www.israeli-weapons.com/ ;
; https://www.elbitsystems.com/ ; https://www.defense-update.com/ ; https://www.flug-revue.rotor.com/ ;
URL : https://www.valka.cz/ISR-Hermes-900-t64044#228641Verze : 0
MOD
UAV Hermes 900
URL : https://www.valka.cz/ISR-Hermes-900-t64044#228642Verze : 0
MOD
Singapur

Spoločnosť Elbit Systems informovala dňa 02.03.2021 o uzatvororení kontraktu v hodnote 300 miliónov dolárov na dodávku bezpilotných prostriedkov Hermes 900 a príslušného logistického zabezpečenia do Singapuru. Realizácia kontraktu bude prebiehať počas nasledujúcich 5 rokov a Singapuru umožní prezbrojiť svoju tretiu letku bezpilotných prostriedkov z prieskumných na útočné drony. Upgrade z prieskumných na bojové dron realizuje Singapur celé posledné desaťročie a zvyšné letky už prezbrojil na bezpilotné prostriedky IAI Heron a Hermes 450. Analytici odhadujú že celkom bude do Singapuru exportovaných 12 ks Hermes 900.

Zdroj: https://www.israeldefense.co.il/node/48630
https://www.israeldefense.co.il/node/48630
elbitsystems.com
URL : https://www.valka.cz/ISR-Hermes-900-t64044#663481Verze : 1
MOD