Main Menu
User Menu
Reklama

Fiat G.55/I

     
Název:
Name:
Fiat G.55/I Centauro
Originální název:
Original Name:
Fiat G.55/I Centauro
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.06.1943-DD.MM.194R SA Aeronautica d’Italia, Torino /
Období výroby:
Production Period:
DD.06.1943-DD.09.1944 (Sn. MM91070 - MM91156)
05.09.1946-DD.MM.194R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
87 - 105 (do zastavení výroby nařízeného Němci výroba však tajně pokračovala)
První vzlet:
Maiden Flight:
30.04.1942
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2700 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3520 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
3718 kg
Rozpětí:
Wingspan:
11,856 m
Délka:
Length:
9,370 m
Výška:
Height:
3,130 m
Plocha křídla:
Wing Area:
21,11 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
166.746 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Fiat R.A 1050 RC-58 Tifone o vzletovém výkonu 1 085kW (1 475 k).
Vrtule trojlistá Piagio P2001 s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 050 mm.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
560 l + 2x 100 l v přídavných nádržích pod křídly.
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
630 km/h v 8000 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
490 km/h v 5700 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
13,92 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7,2 min do 7000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
12700 m
Dolet:
Range:
1200 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
1650 km
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kanón MG 151/20 ráže 20 mm v ose vrtule s 250 náboji,
2x pevný kanón MG 151/20 ráže 20 mm v křídlech s 200 náboji pro každý a
2x pevný kulomet Breda-SAFAT ráže 12,7 mm nad motorem s 300 náboji pro každý.
Pumový náklad: 2x 160 kg puma.
Uživatelské státy:
User States:




Poznámka:
Note:
Hlavním rozdílem letounů Serie I. byla instalace dvou kanónů Mauser MG151/20 do křídel, kulomety Breda-SAFAT montované u předsériových G.55/0 pod motorem byly vypuštěny. Tyto zbraně byly nesnadno přístupné pro údržbu. Další úpravy byly méně patrné - mírně odlišné svislé ocasní plochy a kormidlo, zesílená konstrukce ocasní části a úprava křídel pro montáž závěsníků schopných nést dvě stošedesátikilové pumy nebo dvě stolitrové přídavné nádrže. Změnou prošla také plynová páka, která byla upravena dle německého standardu (obrácený směr).
Zdroje:
Sources:
William Green, War Planes of the Second World War: Fighters, Volume Two. London, Macdonald & Co. Ltd., 1961, No ISBN.
Krzysztof Zalewski, Samolot Mysliwski Fiat G.55
http://comandosupremo.com/g55.html
http://xoomer.alice.it/g55/G55dat.htm#dat2
http://www.airwar.ru/enc/fww2/g55.html
www.wwiivehicles.com
archiv autora

Fiat G.55/I - Trojpohledový náčrtek.

Trojpohledový náčrtek.
URL : https://www.valka.cz/Fiat-G-55-I-t1320#380257Verze : 0
MOD
Fiat G.55 Centauro
Fiat G.55/I -


Fiat G.55/I -


URL : https://www.valka.cz/Fiat-G-55-I-t1320#24519Verze : 0
Fiat G.55 s německými výsostnými znaky v roce 1943 ve výrobním závodě Turín v Itálii

Zdroj: http://www.airwar.ru/enc/fww2/g55.html

Fiat G.55/I -


URL : https://www.valka.cz/Fiat-G-55-I-t1320#345644Verze : 0
Fiat G.55 ve službách letectva Sýrie na fotografii z Damašku

Zdroj: http://www.airwar.ru/enc/fww2/g55.html

Fiat G.55/I -


URL : https://www.valka.cz/Fiat-G-55-I-t1320#345646Verze : 0
Diskuse
Letadlo provozovala RA (353 Sq - jediny uzivatel) i ANR (hlavne skupina Montefusco-Bonet).


Pro doplneni vznikl i jeden prototip torpedove verze - byl vyzkousen ale seriova vyroba nenastala.
URL : https://www.valka.cz/Fiat-G-55-I-t1320#32667Verze : 0