Název: Name: | Fiat G.55/I Centauro | |
Originální název: Original Name: | Fiat G.55/I Centauro | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.06.1943-DD.MM.194R SA Aeronautica d’Italia, Torino / | |
Období výroby: Production Period: | DD.06.1943-DD.09.1944 (Sn. MM91070 - MM91156) 05.09.1946-DD.MM.194R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 87 - 105 (do zastavení výroby nařízeného Němci výroba však tajně pokračovala) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 30.04.1942 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2700 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3520 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 3718 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 11,856 m | |
Délka: Length: | 9,370 m | |
Výška: Height: | 3,130 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 21,11 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 166.746 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Fiat R.A 1050 RC-58 Tifone o vzletovém výkonu 1 085kW (1 475 k). Vrtule trojlistá Piagio P2001 s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 050 mm. | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 560 l + 2x 100 l v přídavných nádržích pod křídly. | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 630 km/h v 8000 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 490 km/h v 5700 m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 13,92 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 7,2 min do 7000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 12700 m | |
Dolet: Range: | 1200 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1650 km | |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kanón MG 151/20 ráže 20 mm v ose vrtule s 250 náboji, 2x pevný kanón MG 151/20 ráže 20 mm v křídlech s 200 náboji pro každý a 2x pevný kulomet Breda-SAFAT ráže 12,7 mm nad motorem s 300 náboji pro každý. Pumový náklad: 2x 160 kg puma. | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Hlavním rozdílem letounů Serie I. byla instalace dvou kanónů Mauser MG151/20 do křídel, kulomety Breda-SAFAT montované u předsériových G.55/0 pod motorem byly vypuštěny. Tyto zbraně byly nesnadno přístupné pro údržbu. Další úpravy byly méně patrné - mírně odlišné svislé ocasní plochy a kormidlo, zesílená konstrukce ocasní části a úprava křídel pro montáž závěsníků schopných nést dvě stošedesátikilové pumy nebo dvě stolitrové přídavné nádrže. Změnou prošla také plynová páka, která byla upravena dle německého standardu (obrácený směr). | |
Zdroje: Sources: | William Green, War Planes of the Second World War: Fighters, Volume Two. London, Macdonald & Co. Ltd., 1961, No ISBN. Krzysztof Zalewski, Samolot Mysliwski Fiat G.55 http://comandosupremo.com/g55.html http://xoomer.alice.it/g55/G55dat.htm#dat2 http://www.airwar.ru/enc/fww2/g55.html www.wwiivehicles.com archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Trojpohledový náčrtek.
URL : https://www.valka.cz/Fiat-G-55-I-t1320#380257Verze : 0
Vláďa
MOD
Fiat G.55 Centauro
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Fiat-G-55-I-t1320#24519Verze : 0
Reklama
Fiat G.55 s německými výsostnými znaky v roce 1943 ve výrobním závodě Turín v Itálii
Zdroj: http://www.airwar.ru/enc/fww2/g55.html
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Fiat-G-55-I-t1320#345644Verze : 0
Fiat G.55 ve službách letectva Sýrie na fotografii z Damašku
Zdroj: http://www.airwar.ru/enc/fww2/g55.html
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Fiat-G-55-I-t1320#345646Verze : 0
Reklama
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.