Název: Name: | Dornier Do 335 A-11 | Dornier Do 335 A-11 |
Originální název: Original Name: | Dornier Do 335 A-11 | |
Kategorie: Category: | cvičný letoun | trainer aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1944-DD.MM.194R Dornier-Werke GmbH, Oberpfaffenhofen | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1944-DD.MM.194R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 2 (přestavba z jednomístných Do 335 A-0 M11 CP+UL Werk Nr. 230011 a M12 CP+UM Werk Nr. 230012 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 11.10.1944 vzlet prototypu M11 (CP+UL) | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 7700 kg | 16976 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 10090 kg | 22245 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 13,800 m | 45 ft 3 ¼ in |
Délka: Length: | 13,850 m | 45 ft 5 ¼ in |
Výška: Height: | 5,000 m | 16 ft 4 ⅞ in |
Plocha křídla: Wing Area: | 38,50 m2 | 414.41 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 262,08 kg/m2 | 53.68 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Daimler-Benz DB 603A-2 a QA-2, dvanáctiválcové invertní motory (jeden tlačný a druhý tlačný) o vzletovém výkonu 1 287 kW při 2 700 ot/min. Vrtule: dvě trojlisté vrtule Messerschmitt Me P8 s konstantní rychlostí otáček s možností reverzace tahu přo přistání - prototyp M12 | Daimler-Benz DB 603A-2 a QA-2, twelve-cylinder inverted vee liquid-cooled engines in push-pull arrangement, rated 1,679 hp at 2,700 rpm at take-off, driving a two Messerschmitt Me P8 - three blade constant-speed propellers with reverse thrust - Prototype M12 |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 680 km/h v 6100 m | 423 mph in 20013 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 515 km/h v 5700 m | 320 mph in 18701 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 11000 m | 36089 ft |
Dolet: Range: | 1480 km | 920 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | - | - |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | Na náčrtku je Do 335 M11 | The Do 335 V11 (CP+UL) and V12 (CP+UM) were prototypes for the Do 335A-10 and A-12 dual control conversion trainers respectively. |
Zdroje: Sources: | J. Richard Smith, Eddie J. Creek a Gerhard Roletschek, Dornier Do 335 Pfeil Arrow, Classic Publications, rok 2006; ISBN: 1-903223-67-9 Marek Ryś, Dornier Do 335 Pfeil, AJ-Press Gdynia 9, rok 2000, ISBN 83-7237-060-5 http://en.wikipedia.org/wiki/Dornier_Do_335 www.aeroflight.co.uk www.panzertruppen.org www.aeroflight.co.uk http://www.airwar.ru/enc/fww2/do335.html vlastní archiv |