Main Menu
User Menu
     
Název:
Name:
Škoda Š-I-j
Originální název:
Original Name:
Škoda Š-I-j
Výrobce:
Producer:
Škodovy závody, Plzeň, /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 prototyp
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1938
Osádka:
Crew:
2
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
5800 kg
Celková délka:
Overall Length:
3585 mm
Celková šířka:
Overall Width:
2050 mm
Celková výška:
Overall Height:
1800 mm
Světlá výška:
Ground Clearance:
340 mm
Pancéřování:
Armour:
5-8-12-15-30 mm
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Škoda Diesel (vznetový vodou chladený 4-valec objemu 3770 cm3)
Výkon:
Power:
44,2 kW při 2200 ot/min
Převodové ústrojí:
Transmission:
6+2xR
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
31 km/h
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
? km
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
27 °
Boční náklon:
Side Slope:
? °
Překročivost:
Trench Crossing:
1,3 m
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0,5 m
Brodivost:
Fording Depth:
0,5 m
Výzbroj:
Armament:
 
Hlavní:
Main:
4,7cm kanón Škoda A9J (42 nábojov)
Vedlejší:
Secondary:
ľahký guľomet ZB vz.30J ráže 7,92mm (1000 nábojov)
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
Ivo Pejčoch, Oldřich Pejs - Obrněná technika 5, Střední Evropa 1919-1945 I.část, vydavateľstvo ARES, Praha 2004, ISBN 80-86158-32-2


Vladimír Francev, Charles K. Kliment - Československá obrněná vozidla 1918-1948, vydavateľstvo ARES, II. vydanie, Praha 2004, ISBN 80-86158-40-3
URL : https://www.valka.cz/CZK-Skoda-S-I-j-t71895#514009Verze : 0
MOD
Po projektoch Škoda Š-I-d a Škoda Š-I-D bol juhoslovanskými vojenskými orgánmi v polovici roku 1937 u firmy Škoda objednaný typ malého delového tančíku podľa nových špecifikácií. Oproti predchádzajúm konštrukciám bol nový typ Škoda Š-I-j väčší, mal prepracovanejší a modernejší podvozok a pohon stroja zabezpečoval nový motor. Podvozok tvorili 4 veľké pojazdové kolesá na každej strane. Rovnaký typ podvozku bol použitý i pri prototype ľahkého kanónového motorového vozidla pásového Š-LKMVP. Stroj oháňal dieselový motor Škoda. Delostreleckú výzbroj tvoril 47 mm kanón Škoda A-9Ja doplnkovú 7,92 mm guľomet ZB vz.30J. Prototyp bol dokončený v dohodnutom termíne, následne predvedený a v rokoch 1939/40 objednávateľom otestovaný priamo v Juhoslávii. Vozidlo bolo napriek tomu, že úplne nesplňovalo naň kladené požiadavky uznané za vyhovujúce a plánovala sa objednávka 108 ks tohoto stroja. Avšak medzitým sa zmenili juhoslovanské požiadavky na nové obrnené vozidlá, ktoré sa sústredili na vyššie kategórie.
V 5/1939 bolo zmenené označenie stroja na T-1D, v 8/1940 na T-2D a v 3/1941 na T-3D. Stroj zotrval v materskej továrni ako predvádzacie vozidlo až do jeho odvezenia zástupcami Waffen SS 17.9.1943 k Zbrojnému technickému výcvikovému ústavu v Mníchove. O tom, čo sa stalo s prototypom niesú známe ďalšie informácie.



*zdroj:



Ivo Pejčoch, Oldřich Pejs - Obrněná technika 5, Střední Evropa 1919-1945 I.část, vydavateľstvo ARES, Praha 2004, ISBN 80-86158-32-2
Vladimír Francev, Charles K. Kliment - Československá obrněná vozidla 1918-1948, vydavateľstvo ARES, II. vydanie, Praha 2004, ISBN 80-86158-40-3
https://utocnavozba.wz.cz/tank/t-sij.htm
CZK - Škoda Š-I-j -


CZK - Škoda Š-I-j - https://utocnavozba.wz.cz/tank/t-sij.htm

https://utocnavozba.wz.cz/tank/t-sij.htm
URL : https://www.valka.cz/CZK-Skoda-S-I-j-t71895#253374Verze : 0
MOD
Diskuse
Vážení,
přikládám výkres modelářské rekonstrukce dělového tančíku Škoda T-3D (ex Š-I-j), který v roce 1983 vyhotovil Ing. Ivan Bajtoš.
CZK - Škoda Š-I-j - Via Ing. Ivan Bajtoš - Košice 1983.

Via Ing. Ivan Bajtoš - Košice 1983.
URL : https://www.valka.cz/CZK-Skoda-S-I-j-t71895#253376Verze : 0
MOD