Název: Name: | CASA C-212-100 Aviocar | |
Originální název: Original Name: | CASA C-212-100 Aviocar | |
Kategorie: Category: | víceúčelový letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1971-DD.MM.1980 Construcciones Aeronauticas SA, Getafe / DD.MM.1976-DD.MM.1980 PT Industri Pesawat Terbang Nurtanio, Bandung | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1971-DD.MM.1980 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 135 CASA 29 Nurtanio | |
První vzlet: Maiden Flight: | 26.03.1971 | |
Osádka: Crew: | 2 + 16 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | STOL - zkrácený vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 3700 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 6300 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 19,00 m | |
Délka: Length: | 15,20 m | |
Výška: Height: | 6,30 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 40,00 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | turbovrtulový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | AiResearch TPE331-5-251C o výkonu 579 kW čtyřlistá vrtule s konstantní rychlostí otáček Hartzell | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 2100 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 3591) km/h v 3660 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 315 km/h v 3660 m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 9.1 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 8140 m | |
Dolet: Range: | 480 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1760 km | |
Výzbroj: Armament: | - | |
Uživatelské státy: User States: | ? | |
Poznámka: Note: | 1) maximální cestovní; max. rychlost 370 km/h - původní označení C.212-5, později C-212-5 Series 100 nebo C-212-100 Subvarianty: - C-212A (T.12B) - vojenská transportní varianta, 140 ks (55 Španělsko, 48 Indonésie, 19 Portugalsko, 3 Jordánsko, 10 Chile a 5 Nikaragua) - C-212AV (T.12C) - vojenská VIP dopravní varianta, 6 ks (5 Španělé, 1 Jordánsko) - C-212B (TR.12A) - předsériové stroje upravené pro letecké snímkování pro španělské letectvo, 6 ks -- TR.12D - stroje upravené pro výcvik elektronického boje, 3 ks - C-212C - civilní transportní - C-212E (TE.12B) - pro navigační výcvik, 6 ks (5 Španělsko, 1 Portugalsko) -- D.3A - dva stroje upravené pro SAR - NC-212 - vyrobeny firmou Nurtanio | |
Zdroje: Sources: | Taylor, John W. R. Jane's All the World's Aircraft 1975-76. Macdonald and Jane's, London 1975. Taylor, John W. R. Jane's All the World's Aircraft 1980-81. Jane's Publishing Company, London 1980. ISBN 0-7106-0705-9. Taylor, John W. R. Jane's All the World's Aircraft 1981-82. Jane's Publishing Company, London 1981. ISBN 0-7106-0729-6. https://www.airvectors.net/avc212.html |
URL : https://www.valka.cz/CASA-C-212-100-Aviocar-t182004#532826Verze : 0
Aubi
MOD
commons.wikimedia.org
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | CASA C-212-100 Aviocar |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | 25 |
Sériové / evidenční číslo | 6505 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | Pedro Aragão |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/CASA-C-212-100-Aviocar-t182004#532827Verze : 0
Aubi
MOD
commons.wikimedia.org
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | CASA C-212-100 Aviocar |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | T.12C-61 |
Taktické označení / imatrikulace | 47-11 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | Javier Bravo Muñoz |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/CASA-C-212-100-Aviocar-t182004#532829Verze : 1
Aubi
MOD
commons.wikimedia.org
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | CASA C-212-100 Aviocar |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | A1-23-51 |
Sériové / evidenční číslo | T.12B-29 |
Taktické označení / imatrikulace | 37-08 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.2009 |
Autor | Pedro Aragão |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/CASA-C-212-100-Aviocar-t182004#532830Verze : 0
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.