Název: Name: | Boeing EC-135C | |
Originální název: Original Name: | Boeing EC-135C | |
Kategorie: Category: | letoun včasné výstrahy/velitelské stanoviště | |
Výrobce: Producer: | DD.06.1964-DD.02.1965 The Boeing Co., Renton, Washington | |
Období výroby: Production Period: | DD.06.1964-DD.02.1965 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 171) (62-3581/3585, 63-8046/8057) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 22.07.1964 | |
Osádka: Crew: | 5 + 11 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | ? kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 135624 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 39.88 m | |
Délka: Length: | 41.53 m | |
Výška: Height: | 12.7 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 226.03 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | dvouproudový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 4 | |
Typ: Type: | Pratt & Whitney TF33-P-9 o tahu 80,07 kW | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 991.4 km/h v 7620 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 12375 m | |
Dolet: Range: | 4305 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | - | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | 1)17 KC-135B, z toho 14 přejmenováno na EC-135C a tři přestavěny na EC-135J (63-8055/8057) | |
Zdroje: Sources: | Hopkins, Robert S. Boeing KC-135 Stratotanker. Midland Publishing, Leicester 1997. ISBN 1-85780-069-9. Bowers, Peter M. Boeing Aircraft since 1916. Putnam, London 1989. ISBN 0-85177-804-6. https://www.airforce-magazine.com/MagazineArchive/.../0599gallery.pdf https://www.airwar.ru/enc/spy/ec135c.html |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Boeing EC-135C |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | 18665 |
Sériové / evidenční číslo | 63-8048 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Boeing-EC-135C-t1184#464360Verze : 0
Aubi
MOD
KC-135B Stratotanker
Na konci roku 1962 zadalo americké letectvo zakázku na stavbu 17 létajících velitelských center na bázi konstrukce KC-135A. Letouny byly dodány mezi únorem 1964 až únorem 1965. Letouny již byly vybaveny výkonnějšími motory Pratt & Whitney TF33-P-9.
Vzhledem k povaze plněných úkolů byly stroje KC-135B k 1. lednu 1965 přeznačeny na EC-135C, resp. EC-135J.
Zdroje
1) Reed, C. M.: KC-135 Stratotanker in Action, Carrolton, 1991
2) Cvrkal, M.: Boeing KC-135 Stratotanker, L+K 5-10/2001
3) Boeing KC-135 - Wikipedia
4) USAF Factsheets: KC-135 Stratotanker
Na konci roku 1962 zadalo americké letectvo zakázku na stavbu 17 létajících velitelských center na bázi konstrukce KC-135A. Letouny byly dodány mezi únorem 1964 až únorem 1965. Letouny již byly vybaveny výkonnějšími motory Pratt & Whitney TF33-P-9.
Vzhledem k povaze plněných úkolů byly stroje KC-135B k 1. lednu 1965 přeznačeny na EC-135C, resp. EC-135J.
Zdroje
1) Reed, C. M.: KC-135 Stratotanker in Action, Carrolton, 1991
2) Cvrkal, M.: Boeing KC-135 Stratotanker, L+K 5-10/2001
3) Boeing KC-135 - Wikipedia
4) USAF Factsheets: KC-135 Stratotanker
URL : https://www.valka.cz/Boeing-EC-135C-t1184#204455Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.