Název: Name: | Bloch MB.200 Bn.4 | |
Originální název: Original Name: | Bloch MB.200 Bn.4 | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1933-DD.MM.193R Société des avions Marcel Bloch, Courbevoie / DD.07.1934-DD.MM.193R Aeroplanes Henry Potez, Méaulte / DD.MM.1935-DD.MM.193R Compagnie des Avions Hanriot, Bourges / DD.MM.1935-DD.MM.193R Société anonyme Loire-Nieuport, Saint-Nazaire / DD.MM.1935-DD.MM.193R Société anonyme des ateliers d’aviation Louis Breguet, Vélizy-Villacoublay / DD.MM.1935-DD.MM.193R Société aéronautique du Sud-Ouest, Bordeaux / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1933-DD.07.1936 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 208: 5 Bloch 110 Potez 45 Hanriot 19 Loire 19 Breguet 10 SASO | |
První vzlet: Maiden Flight: | 17.06.1933 | |
Osádka: Crew: | 4-5 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 4300 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 7480 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 22,45 m | |
Délka: Length: | 16,00 m | |
Výška: Height: | 3,92 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 67.00 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Gnome-Rhône 14Kirs/Kjrs Mistral Major vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 625 kW (850 k) při 2 400 ot/min, bojový výkon 691 kW (940 k) v h= 2 600 m a nominální výkon 566 kW (770 k). | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 285 km/h v 4300 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 205 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 13 min do 4000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 8000 m | |
Dolet: Range: | 1000 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 1x kulomet MAC 1934 táže 7,5 mm v přední věži, 1200 nábojů 1x kulomet MAC 1934 táže 7,5 mm v hřbetní věži, 1200 nábojů 1x kulomet MAC 1934 táže 7,5 mm v břišní gondole, 1200 nábojů 1200 kg pum | |
Uživatelské státy: User States: | ? | |
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Němeček, Václav. Bloch MB-200 BN 4, L+K 1979/04. www.aviafrance.com www.dassault-aviation.com http://airwar.valka.cz/francie/mb_080/index.php |
URL : https://www.valka.cz/Bloch-MB-200-Bn-4-t1038#4573Verze : 0
Schlange
MOD
Pár fotek
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Bloch-MB-200-Bn-4-t1038#166278Verze : 0
Reklama
Bloch MB.200 byl mimo Francie dodán či létal i ve službách dalších států, např. Španělska, Německa a Československa.
Zdroj: http://www.airwar.ru/enc/bww2/mb200.html
Zadní pohled na MB.200
Zdroj: http://www.airwar.ru/enc/bww2/mb200.html
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Zadní pohled na MB.200
URL : https://www.valka.cz/Bloch-MB-200-Bn-4-t1038#337852Verze : 0
Bloch MB.200 ukoristený Nemcami, fotografia je nedatovaná,
forums.gamesquad.com
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Bloch MB.200 Bn.4 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Bloch-MB-200-Bn-4-t1038#537068Verze : 1
Panzer
MOD
Bloch MB.200 s trupovým číslom 105 (E-902) z Centra výcviku vzdušnej streľby. Mourmelon, máj 1940.
Aviacia Francii vo vtoroj mirovoj vojne, Virtualnyj pilot č. 8/9, str. 41 (Авиация Франции во второй мировой войне, Виртуальный пилот № 8/9)
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Bloch MB.200 Bn.4 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Bloch-MB-200-Bn-4-t1038#636407Verze : 0
Panzer
MOD
Reklama
V Československu nesloužil Bloch MB.200, ale v Aeru a Avii licenčně vyráběné Aero MB-200, které bylo vyzbrojeno zbraněmi naší výroby a poháněno naším motorem z produkce Jinonické Waltrovky. Viz. Aero MB-200
URL : https://www.valka.cz/Bloch-MB-200-Bn-4-t1038#337855Verze : 0
V květnu roku 1935 do Československa přiletěl vzorový kus Bloch MB-200, který létal ve VZLÚ ve standardním československém zbarvení s československými znaky a trupovým označením 1s. Nevím, zda to lze brát jako službu, ale jeden tedy ve vlastnictví naší armády byl.
Foto v knize Rajlich, Sehnal - Vzduch je naše moře, str. 129.
Ta fotka s německými znaky je každopádně vložená špatně, jde o Aero, ne originální Bloch. Snadné rozlišení - rovný vršek přídě za věží, Blochy tam mají prohnutí. Jestli Němci používali i původní Blochy nevím. Bulharsko používalo také československé licenční stroje, ne francouzské originály.
Foto v knize Rajlich, Sehnal - Vzduch je naše moře, str. 129.
Ta fotka s německými znaky je každopádně vložená špatně, jde o Aero, ne originální Bloch. Snadné rozlišení - rovný vršek přídě za věží, Blochy tam mají prohnutí. Jestli Němci používali i původní Blochy nevím. Bulharsko používalo také československé licenční stroje, ne francouzské originály.
URL : https://www.valka.cz/Bloch-MB-200-Bn-4-t1038#337860Verze : 0
Aubi
MOD
Ten se myslím, ale vrátil do Francie viz. http://letectvi.wz.cz/ceskoslo/mb200/
Sedějí i počet u nás vyrobených kusů s počtem letadel zařazených do výzbroje (tedy až asi na tři co převzali Němci).
Sedějí i počet u nás vyrobených kusů s počtem letadel zařazených do výzbroje (tedy až asi na tři co převzali Němci).
URL : https://www.valka.cz/Bloch-MB-200-Bn-4-t1038#337863Verze : 0
Hm, vypadá to tak. Takže jisté jsou jen Francie, Vichy a republikánské Španělsko.
Edit: projel jsem rychle Triádu, v ní není o použití Blochů mimo Francii a Španělsko žádná zmínka.
Edit: projel jsem rychle Triádu, v ní není o použití Blochů mimo Francii a Španělsko žádná zmínka.
URL : https://www.valka.cz/Bloch-MB-200-Bn-4-t1038#337865Verze : 0
Aubi
MOD
No, označení základní verze je BN4, tedy noční bombardér čtyřmístný.
URL : https://www.valka.cz/Bloch-MB-200-Bn-4-t1038#337876Verze : 0
Aubi
MOD
Citace - Dav :
To klidně mohlo být - u stroje který nesloužil jako bombardovací. Z určitostí vím o tom, že jeden byl vybaven pro potřeby leteckého snímkování území ve prospěch Vojenského zeměměřického ústavu.
Dave, věděl by jsi který to byl?
Jinak stran toho francouzského vzorového Blochu, zkusím to ještě prověřit ale pokud si dobře pamatuji, zůstal u nás a sloužil (jak už bylo řečeno) jako "salónní" (první let v této úpravě proběhl v roce dodání kdy vezl naši delegaci do Moskvy).Statutárně měl být u VZLÚ (v Triádě je jeho fotka i s viditelným označením) takže není zahrnut do letounů zařazených do výzbroje 5.a 6.LP
Jinak k těm odlišnostem, snadno jej lze rozlišit podle podvozku protože jako jediný československý MB-200 měl aerodynamické "bačkory".Rovněž byly u něj poměrně zásadně tvarově odlišné motorové kryty.
URL : https://www.valka.cz/Bloch-MB-200-Bn-4-t1038#337885Verze : 0
No věděl - máš to i v databázi Aero MB-200.52
URL : https://www.valka.cz/Bloch-MB-200-Bn-4-t1038#337886Verze : 0
S tím španělskem bych si nebyl příliš jist, pokud vím údaje o službě MB 200 jsou velmi rozporné a myslím že neexistuje ani fotka v republkánském markingu. Naopak je docela dost fotek i na typy jako Fulgur dodané jako jeden kus. Je klidně i možná že pamětníci je zaměňují s MB 210 které měly být dodány v počtu 4 kusů ale ani ty nejsou přiliš jisté
URL : https://www.valka.cz/Bloch-MB-200-Bn-4-t1038#337893Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.