Bloch MB.200 Bn.4

     
Název:
Name:
Bloch MB.200 Bn.4
Originální název:
Original Name:
Bloch MB.200 Bn.4
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1933-DD.MM.193R Société des avions Marcel Bloch, Courbevoie /
DD.07.1934-DD.MM.193R Aeroplanes Henry Potez, Méaulte /
DD.MM.1935-DD.MM.193R Compagnie des Avions Hanriot, Bourges /
DD.MM.1935-DD.MM.193R Société anonyme Loire-Nieuport, Saint-Nazaire /
DD.MM.1935-DD.MM.193R Société anonyme des ateliers d’aviation Louis Breguet, Vélizy-Villacoublay /
DD.MM.1935-DD.MM.193R Société aéronautique du Sud-Ouest, Bordeaux /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1933-DD.07.1936
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
208:
5 Bloch
110 Potez
45 Hanriot
19 Loire
19 Breguet
10 SASO
První vzlet:
Maiden Flight:
17.06.1933
Osádka:
Crew:
4-5
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
4300 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
7480 kg
Rozpětí:
Wingspan:
22,45 m
Délka:
Length:
16,00 m
Výška:
Height:
3,92 m
Plocha křídla:
Wing Area:
67.00 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Gnome-Rhône 14Kirs/Kjrs Mistral Major vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 625 kW (850 k) při 2 400 ot/min, bojový výkon 691 kW (940 k) v h= 2 600 m a nominální výkon 566 kW (770 k).
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
285 km/h v 4300 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
205 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
13 min do 4000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
8000 m
Dolet:
Range:
1000 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
1x kulomet MAC 1934 táže 7,5 mm v přední věži, 1200 nábojů
1x kulomet MAC 1934 táže 7,5 mm v hřbetní věži, 1200 nábojů
1x kulomet MAC 1934 táže 7,5 mm v břišní gondole, 1200 nábojů


1200 kg pum
Uživatelské státy:
User States:


?
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
Němeček, Václav. Bloch MB-200 BN 4, L+K 1979/04.
www.aviafrance.com
www.dassault-aviation.com
https://airwar.valka.cz/francie/mb_080/index.php
URL : https://www.valka.cz/Bloch-MB-200-Bn-4-t1038#4573Verze : 0
MOD
Pár fotek




URL : https://www.valka.cz/Bloch-MB-200-Bn-4-t1038#166278Verze : 0
Bloch MB.200 byl mimo Francie dodán či létal i ve službách dalších států, např. Španělska, Německa a Československa.

Zdroj: https://www.airwar.ru/enc/bww2/mb200.html

Zadní pohled na MB.200
URL : https://www.valka.cz/Bloch-MB-200-Bn-4-t1038#337852Verze : 0
Bloch MB.200 ukoristený Nemcami, fotografia je nedatovaná,


forums.gamesquad.com



URL : https://www.valka.cz/Bloch-MB-200-Bn-4-t1038#537068Verze : 1
MOD
Diskuse
V Československu nesloužil Bloch MB.200, ale v Aeru a Avii licenčně vyráběné Aero MB-200, které bylo vyzbrojeno zbraněmi naší výroby a poháněno naším motorem z produkce Jinonické Waltrovky. Viz. Aero MB-200
URL : https://www.valka.cz/Bloch-MB-200-Bn-4-t1038#337855Verze : 0
V květnu roku 1935 do Československa přiletěl vzorový kus Bloch MB-200, který létal ve VZLÚ ve standardním československém zbarvení s československými znaky a trupovým označením 1s. Nevím, zda to lze brát jako službu, ale jeden tedy ve vlastnictví naší armády byl.
Foto v knize Rajlich, Sehnal - Vzduch je naše moře, str. 129.

Ta fotka s německými znaky je každopádně vložená špatně, jde o Aero, ne originální Bloch. Snadné rozlišení - rovný vršek přídě za věží, Blochy tam mají prohnutí. Jestli Němci používali i původní Blochy nevím. Bulharsko používalo také československé licenční stroje, ne francouzské originály.
URL : https://www.valka.cz/Bloch-MB-200-Bn-4-t1038#337860Verze : 0
MOD
Ten se myslím, ale vrátil do Francie viz. https://letectvi.wz.cz/ceskoslo/mb200/

Sedějí i počet u nás vyrobených kusů s počtem letadel zařazených do výzbroje (tedy až asi na tři co převzali Němci).
URL : https://www.valka.cz/Bloch-MB-200-Bn-4-t1038#337863Verze : 0
Hm, vypadá to tak. Takže jisté jsou jen Francie, Vichy a republikánské Španělsko.

Edit: projel jsem rychle Triádu, v ní není o použití Blochů mimo Francii a Španělsko žádná zmínka.
URL : https://www.valka.cz/Bloch-MB-200-Bn-4-t1038#337865Verze : 0
MOD
Opraveno dle Vasich poznatku.
URL : https://www.valka.cz/Bloch-MB-200-Bn-4-t1038#337866Verze : 0
Jinak v tom úvodním příspěvku bude asi chyba v počtu členů posádky - nebyl stejně jako naše Aero ten Bloch náhodou až šestimístný.
URL : https://www.valka.cz/Bloch-MB-200-Bn-4-t1038#337868Verze : 0
Na ruském zdroji se uvádí, že u původní MB.200 byla v ČSR upravena kabina na 8 míst pro cestující, stroj vybaven zásobními benzinovými nádržemi a poté využíván pro přepravu delegací do Moskvy.
URL : https://www.valka.cz/Bloch-MB-200-Bn-4-t1038#337869Verze : 0
To klidně mohlo být - u stroje který nesloužil jako bombardovací. Z určitostí vím o tom, že jeden byl vybaven pro potřeby leteckého snímkování území ve prospěch Vojenského zeměměřického ústavu.
URL : https://www.valka.cz/Bloch-MB-200-Bn-4-t1038#337871Verze : 0
No, označení základní verze je BN4, tedy noční bombardér čtyřmístný.
URL : https://www.valka.cz/Bloch-MB-200-Bn-4-t1038#337876Verze : 0
MOD

Citace - Dav :

To klidně mohlo být - u stroje který nesloužil jako bombardovací. Z určitostí vím o tom, že jeden byl vybaven pro potřeby leteckého snímkování území ve prospěch Vojenského zeměměřického ústavu.



Dave, věděl by jsi který to byl?


Jinak stran toho francouzského vzorového Blochu, zkusím to ještě prověřit ale pokud si dobře pamatuji, zůstal u nás a sloužil (jak už bylo řečeno) jako "salónní" (první let v této úpravě proběhl v roce dodání kdy vezl naši delegaci do Moskvy).Statutárně měl být u VZLÚ (v Triádě je jeho fotka i s viditelným označením) takže není zahrnut do letounů zařazených do výzbroje 5.a 6.LP


Jinak k těm odlišnostem, snadno jej lze rozlišit podle podvozku protože jako jediný československý MB-200 měl aerodynamické "bačkory".Rovněž byly u něj poměrně zásadně tvarově odlišné motorové kryty.
URL : https://www.valka.cz/Bloch-MB-200-Bn-4-t1038#337885Verze : 0
No věděl - máš to i v databázi Aero MB-200.52
URL : https://www.valka.cz/Bloch-MB-200-Bn-4-t1038#337886Verze : 0
Díky.K Blochům jsem zatím nedorazil (což o víkendu preventivně napravím a nasypu tam kompletní sestavu...).
URL : https://www.valka.cz/Bloch-MB-200-Bn-4-t1038#337887Verze : 0
S tím španělskem bych si nebyl příliš jist, pokud vím údaje o službě MB 200 jsou velmi rozporné a myslím že neexistuje ani fotka v republkánském markingu. Naopak je docela dost fotek i na typy jako Fulgur dodané jako jeden kus. Je klidně i možná že pamětníci je zaměňují s MB 210 které měly být dodány v počtu 4 kusů ale ani ty nejsou přiliš jisté
URL : https://www.valka.cz/Bloch-MB-200-Bn-4-t1038#337893Verze : 0
banner 1 top banner 5 top banner 6 top

Rozpočet

Rozpočet valka.cz 2019 : 85.000,- Kč
Příjmy doposud : 64.741,- Kč

♡ Chci přispět

HLEDÁME NOVÉ KOLEGY

Server valka.cz neustále hledá nové kolegy, kteří jsou ochotni pomoci s rozvojem a doplňováním obsahu, koordinací a kontrolou práce, moderováním příspěvků a další činností. Neváhejte a zapojte se do tvorby valka.cz v duchu hesla Čtenáři sobě :)

Přidejte se k nám!