Main Menu
User Menu

Bloch MB.151 C.1

     
Název:
Name:
Bloch MB.151 C.1
Originální název:
Original Name:
Bloch MB.151 C.1
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1938-DD.MM.1938 Société nationale des constructions aéronautiques du Sud-Ouest, Courbevoie /
DD.MM.1938-DD.MM.1940 Société nationale des constructions aéronautiques du Sud-Ouest, Châteauroux-Déols /
DD.MM.1938-DD.12.1939 Société nationale des constructions aéronautiques du Sud-Ouest, Bordeaux-Mérignac /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1938-DD.MM.1940
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
141
První vzlet:
Maiden Flight:
18.08.1938
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2073 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2522 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
2800 kg
Rozpětí:
Wingspan:
10,542 m
Délka:
Length:
9,104 m
Výška:
Height:
3,960 m
Plocha křídla:
Wing Area:
17,32 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Gnome-Rhône 14N 35 o výkonu 658 kW
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
425 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
470 km/h v 4550 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7 min do 4000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
10080 m
Dolet:
Range:
640 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
4x kulomet MAC 1934 ráže 7,5 mm
Uživatelské státy:
User States:



Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
Pelletier, Alain. French Fighters of World War II in actions, No.180. Squadron/Signal Publications, Carrollton 2002. ISBN 0-89747-440-6.
Marchand, Patrick. Takamori, Junko. Bloch 150, 151, 152, 155, 157, 700 C1. Les Ailes de Gloire No.3. Editions d'Along 2000. ISBN 2-914403-10-0.
Cristesco, Michel. The M.Bloch 151 & 152, Profile no.201. Profile Publications, Leatherhead 1967.
www.aviafrance.com
URL : https://www.valka.cz/Bloch-MB-151-C-1-t6431#133774Verze : 0
MOD
Historie: poté co se Bloch MB.150 ukázal jako letoun zcela nevhodný pro seriovou výrobu, bylo nutno přikročit k úplné rekonstrukci draku letadla a do tohoto nového draku byl instalován i jiný motor Gnome-Rhone. První let se konal v srpnu 1938, výroba se potom rozeběhla v pěti závodech SNCASO a od prosince 1938 byla doplněna i letouny Bloch MB.152 C1, které byly vyráběny souběžně se 151-čkami. Bohužel pro Francii výroba chrlila sériové letouny, ale mnoho jich bylo bez vrtulí, nebo nebyly zaměřovače kulometů, v době napadení Francie Německem jich bylo velice málo v bojeschopném stavu. Do konce listopadu 1939 bylo vyrobeno 358 letadel, ale na 157 letadel nebyly namontovány vrtule! Blochy se dostaly také do boje s německými Bf 109E a při nich vyšla najevo jedna špatná vlastnost motorů Gnome-Rhone - malá výškovost, tento motor byl optimalizovan na výšku okolo 3 000 m, kdežto motor DB-601 na 5-6 000 m. Malý dolet těchto letadel nedovolil jejich odlet o severní Afriky a tak se staly výzbrojí letectva ve Vichy. Několik letadel sloužilo i v řeckém letectvu, ale jejich nasazení bylo poznamenáno nedostatkem náhradních dílů (ted po pádu Francie), devět strojů posloužilo jako zdroj náhradních dílů pro asi čtyři zbylé. Potom zbytek bojoval proti italským i německým letadlům a bylo údajně dosaženo i několika málo sestřelů. Ještě jedna zajímavost, řecké MB.151 měly ve své výzbroji dva kanóny HS-404 ráže 20 mm s šedesáti granáty na hlaveň a dva kulomety MAC 1934 M39 ráže 7,5 mm.
URL : https://www.valka.cz/Bloch-MB-151-C-1-t6431#133955Verze : 1
MOD
.
Bloch MB.151 C.1 - Tento MB. 151 C1 (sériové číslo 364) s identifikačním číslem 12 se roku 1940 nacházel ve výcvikovém středisku v Chartres. Stroj nese klasickou francouzskou kamufláž sestávající z modrošedé barvy na spodních plochách, a nepravidelných polí barev zelené, středně modrošedé a zemitě hnědé na horních a bočních plochách.

Tento MB. 151 C1 (sériové číslo 364) s identifikačním číslem 12 se roku 1940 nacházel ve výcvikovém středisku v Chartres. Stroj nese klasickou francouzskou kamufláž sestávající z modrošedé barvy na spodních plochách, a nepravidelných polí barev zelené, středně modrošedé a zemitě hnědé na horních a bočních plochách.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Bloch-MB-151-C-1-t6431#538468Verze : 1
MOD
Fotografie
Bloch MB.151 C.1 -


Bloch MB.151 C.1 -


URL : https://www.valka.cz/Bloch-MB-151-C-1-t6431#133960Verze : 0
MOD
MB.151 C1 za letu

Zdroj

Bloch MB.151 C.1 -


Bloch MB.151 C.1 - Na letištní ploše

Na letištní ploše
URL : https://www.valka.cz/Bloch-MB-151-C-1-t6431#337838Verze : 0