Název: Name: | Bloch MB.151 C.1 | |
Originální název: Original Name: | Bloch MB.151 C.1 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1938-DD.MM.1938 Société nationale des constructions aéronautiques du Sud-Ouest, Courbevoie / DD.MM.1938-DD.MM.1940 Société nationale des constructions aéronautiques du Sud-Ouest, Châteauroux-Déols / DD.MM.1938-DD.12.1939 Société nationale des constructions aéronautiques du Sud-Ouest, Bordeaux-Mérignac / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1938-DD.MM.1940 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 141 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 18.08.1938 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2073 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2522 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 2800 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 10,542 m | |
Délka: Length: | 9,104 m | |
Výška: Height: | 3,960 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 17,32 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Gnome-Rhône 14N 35 o výkonu 658 kW | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 425 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 470 km/h v 4550 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 7 min do 4000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 10080 m | |
Dolet: Range: | 640 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 4x kulomet MAC 1934 ráže 7,5 mm | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Pelletier, Alain. French Fighters of World War II in actions, No.180. Squadron/Signal Publications, Carrollton 2002. ISBN 0-89747-440-6. Marchand, Patrick. Takamori, Junko. Bloch 150, 151, 152, 155, 157, 700 C1. Les Ailes de Gloire No.3. Editions d'Along 2000. ISBN 2-914403-10-0. Cristesco, Michel. The M.Bloch 151 & 152, Profile no.201. Profile Publications, Leatherhead 1967. www.aviafrance.com |
URL : https://www.valka.cz/Bloch-MB-151-C-1-t6431#133774Verze : 0
Vláďa
MOD
Historie: poté co se Bloch MB.150 ukázal jako letoun zcela nevhodný pro seriovou výrobu, bylo nutno přikročit k úplné rekonstrukci draku letadla a do tohoto nového draku byl instalován i jiný motor Gnome-Rhone. První let se konal v srpnu 1938, výroba se potom rozeběhla v pěti závodech SNCASO a od prosince 1938 byla doplněna i letouny Bloch MB.152 C1, které byly vyráběny souběžně se 151-čkami. Bohužel pro Francii výroba chrlila sériové letouny, ale mnoho jich bylo bez vrtulí, nebo nebyly zaměřovače kulometů, v době napadení Francie Německem jich bylo velice málo v bojeschopném stavu. Do konce listopadu 1939 bylo vyrobeno 358 letadel, ale na 157 letadel nebyly namontovány vrtule! Blochy se dostaly také do boje s německými Bf 109E a při nich vyšla najevo jedna špatná vlastnost motorů Gnome-Rhone - malá výškovost, tento motor byl optimalizovan na výšku okolo 3 000 m, kdežto motor DB-601 na 5-6 000 m. Malý dolet těchto letadel nedovolil jejich odlet o severní Afriky a tak se staly výzbrojí letectva ve Vichy. Několik letadel sloužilo i v řeckém letectvu, ale jejich nasazení bylo poznamenáno nedostatkem náhradních dílů (ted po pádu Francie), devět strojů posloužilo jako zdroj náhradních dílů pro asi čtyři zbylé. Potom zbytek bojoval proti italským i německým letadlům a bylo údajně dosaženo i několika málo sestřelů. Ještě jedna zajímavost, řecké MB.151 měly ve své výzbroji dva kanóny HS-404 ráže 20 mm s šedesáti granáty na hlaveň a dva kulomety MAC 1934 M39 ráže 7,5 mm.
URL : https://www.valka.cz/Bloch-MB-151-C-1-t6431#133955Verze : 1
Vláďa
MOD
.
Tento MB. 151 C1 (sériové číslo 364) s identifikačním číslem 12 se roku 1940 nacházel ve výcvikovém středisku v Chartres. Stroj nese klasickou francouzskou kamufláž sestávající z modrošedé barvy na spodních plochách, a nepravidelných polí barev zelené, středně modrošedé a zemitě hnědé na horních a bočních plochách.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Bloch |
Typ letounu | Bloch MB.151 C.1 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 364 |
Taktické označení / imatrikulace | 12 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1940 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Tento MB. 151 C1 (sériové číslo 364) s identifikačním číslem 12 se roku 1940 nacházel ve výcvikovém středisku v Chartres. Stroj nese klasickou francouzskou kamufláž sestávající z modrošedé barvy na spodních plochách, a nepravidelných polí barev zelené, středně modrošedé a zemitě hnědé na horních a bočních plochách.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Bloch-MB-151-C-1-t6431#538468Verze : 1
Rad
MOD
Fotografie
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Bloch-MB-151-C-1-t6431#133960Verze : 0
Vláďa
MOD
MB.151 C1 za letu
Na letištní ploše
Zdroj
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Na letištní ploše
URL : https://www.valka.cz/Bloch-MB-151-C-1-t6431#337838Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.