Ľahký nákladný automobil Bedford OXD bol určený na prepravu osôb a materiálu. Bol vyrábaný od roku 1939.
Úžitkovosť : Nákladný 1,5 t automobil 4x2
Motor: Bedford – dieselový – 6 V – OHV – vodou chladený
Obsah motora : 3.519 cm³
Výkon : 72 ks pri 3000 ot./min.
Počet rýchlostí : 4 + 1
Rozmery :
Dĺžka : 4.953 mm
Šírka : 2.184 mm
Výška : 3.200 mm
Rozvor : 2.819 mm
Svetlosť: 265mm
Rozmer pneumatík : 7.00-34
Hmotnosť :
Vozidla : 2.629 kg
Celková : 4.129 kg
Obsah nádrže : 110 l
Zdroj : Encyklopédia vojenských historických vozidiel – Ivo Železný Praha
Periodikum Svět motorů 1954 č.1
Ešte v päťdesiatych slúžili Bedfordy v Československej armáde.
Úžitkovosť : Nákladný 1,5 t automobil 4x2
Motor: Bedford – dieselový – 6 V – OHV – vodou chladený
Obsah motora : 3.519 cm³
Výkon : 72 ks pri 3000 ot./min.
Počet rýchlostí : 4 + 1
Rozmery :
Dĺžka : 4.953 mm
Šírka : 2.184 mm
Výška : 3.200 mm
Rozvor : 2.819 mm
Svetlosť: 265mm
Rozmer pneumatík : 7.00-34
Hmotnosť :
Vozidla : 2.629 kg
Celková : 4.129 kg
Obsah nádrže : 110 l
Zdroj : Encyklopédia vojenských historických vozidiel – Ivo Železný Praha
Periodikum Svět motorů 1954 č.1
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Ešte v päťdesiatych slúžili Bedfordy v Československej armáde.
URL : https://www.valka.cz/Bedford-OXD-t21805#295967Verze : 0
(©Radek Havelka)
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Bedford-OXD-t21805#83060Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Na fotografii výše je sice vozidlo Bedford, ale již dlouho se vede polemika o to, co to vlastně bylo původně, neboť dnešní stav je bezesporu něco jako paskvil.
Toto auto bylo v 80.letech ve Filmových atelierech Barrandov, poté bylo převedeno do Muzea na demarkační linii v Rokycanech, kde byl tento Bedford, bohužel, dále neodborně upraven a přestavěn. Pokud šlo původně opravdu o OXD 30cwt, tak pokus o korbu "jakoby" 15cwt je žalostný.
Totéž platí o předchozích úpravách, které svědčí o tom, že v poválečných letech tento náklaďák sloužil Čs. armádě.
Přikládám foto skutečného OXC, který je v soukromém vlatnictví v Čechách.
Toto auto bylo v 80.letech ve Filmových atelierech Barrandov, poté bylo převedeno do Muzea na demarkační linii v Rokycanech, kde byl tento Bedford, bohužel, dále neodborně upraven a přestavěn. Pokud šlo původně opravdu o OXD 30cwt, tak pokus o korbu "jakoby" 15cwt je žalostný.
Totéž platí o předchozích úpravách, které svědčí o tom, že v poválečných letech tento náklaďák sloužil Čs. armádě.
Přikládám foto skutečného OXC, který je v soukromém vlatnictví v Čechách.
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Bedford-OXD-t21805#259107Verze : 1
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.