Název: Name: | Avia BH-29 | |
Originální název: Original Name: | Avia BH-29 | |
Kategorie: Category: | cvičný letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1927-DD.MM.1927 Avia, Miloš Bondy a spol., továrna na letadla, Praha-Holešovice / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1927-DD.MM.1927 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 2 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 29.08.1927 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 830 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1090 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 9,80 m | |
Délka: Length: | 9,40 m | |
Výška: Height: | ? m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 25,00 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 29 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Walter NZ-85 o výkonu 62,5 kW/85 k Vrtule dvoulistá dřevěná | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 145 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 105 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 2,5 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 4000 m | |
Dolet: Range: | 600 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | - | |
Uživatelské státy: User States: | - | |
Poznámka: Note: | Konstruktér: Ing. Pavel Beneš, Ing. Miroslav Hajn Jednomotorový dvojmístný vzpěrový dvojplošník celodřevěné konstrukce s pevným podvozkem a ostruhou. Původní prototyp školního dvouplošníku byl pro své konstruktéry opravdovým zklamáním. Pokus z tlustým profilem křídla v celé délce vedl k tomu, že letadlo se nechtělo odlepit od země a když už se to pilotovi povedlo nedosáhl větší výšky než 10 m. Celá koncepce byla nakonec přepracována a letoun krom křídla klasické konstrukce, dostal i výkonější motor (Walter NZ-120 o 120 k, 88 kW), ale přez věškerou snahu továrny a pilota škpt. Hamšíka ne nepodařilo prosadit prodej série. Druhý prototyp nakonec dosloužil v Masarykově letecké lize v Praze. | |
Zdroje: Sources: | V. Němeček, Československá letadla, Naše Vojsko, Praha 1968 |
URL : https://www.valka.cz/Avia-BH-29-t8351#23849Verze : 0
...
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Avia-BH-29-t8351#27082Verze : 0
Reklama
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.