Aero A-14

     
Název:
Name:
Aero A-14Aero A-14
Originální název:
Original Name:
Aero A-14
Kategorie:
Category:
cvičný letountrainer aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.08.1922-DD.12.1922 Aero továrna letadel dr. Kabeš, Praha-Vysočany /
Období výroby:
Production Period:
DD.08.1922-DD.12.1922
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
20
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistáníCTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošníkbiplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasickéconventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevnýfixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kolawheels
Technické údaje:
Technical Data:
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
933 kg2057 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1275 kg2811 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg? lb
Rozpětí:
Wingspan:
12,30 m 40 ft 4 ¼ in
Délka:
Length:
8,40 m 27 ft 6 ¾ in
Výška:
Height:
3,20 m 10 ft 6 in
Plocha křídla:
Wing Area:
37,50 m2403.65 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
34 kg/m26.96 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
Kategorie:
Category:
pístovýpiston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Breitfeld & Daněk Hiero N o výkonu 169 kW/230 k
Vrtule dřevěná dvoulistá
Breitfeld & Daněk Hiero N, power 227 hp
Propeller wooden two-blade
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
250 l hlavní nádrž
25 l spádová nádrž
60.5 Imp gal / 72.6 US gal
Výkony:
Performance:
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
179 km/h v ? m 111 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
150 km/h v ? m 93 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
1,8 m/s 354 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
36 min do 4000 m36 min to 13123 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
4900 m16076 ft
Dolet:
Range:
425 km 264 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km? mi
Výzbroj:
Armament:
--
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Konstruktér: Ing. Antonín Vlasák, Ing. Antonín Husník

úprava Hansa-Brandenburg C.I(UFAG) série 369

Jednomotorový dvoumístný jednopříhradový dvojplošník smíšené konstrukce s pevným podvozkem a ostruhou.
Předlohou tomuto letounu se stala konstrukce ing. Ernsta Heinkela Hansa-Brandenburg C.I(UFAG) série 369. Původní tovární označení bylo Ae-H-2 Braho. Z 20 vyrobených kusů mělo 5 ks dvojí řízení. Armáda tyto letouny využívala do října 1923 kdy došlo po částečné úpravě k předání 17ks nově vzniklým ČSA. Bylo to právě Aero A-14 (imatrikulace L-BARA) na kterém letěl dne 1.3. 1923 pilot mjr. Jaroslav Skála první let na lince Praha-Bratislava. V té době leteckou přepravu hlavně poštovních zásilek zajišťovala armáda Leteckým dopravním oddílem, který byl vyčleněn z Leteckého pluku 1.
Designer: Ing. Antonín Vlasák, Ing. Antonín Husník
Zdroje:
Sources:
Němeček, V. Československá letadla, Naše Vojsko, Praha 1968.
Fidler, J., Sluka, V. Encyklopedie branné moci Republiky československé 1920-38, Libri 2006, ISBN 80-7277-256-2.
V. Šorel, Letadla československých pilotů, Albatros 1986
Krumbach, J., Sedlář, M. Aero A-14, A-15, L+K 1986/10-12.
ČSA čtenářům L+K, L+K 1995/01.
URL : https://www.valka.cz/Aero-A-14-t8294#23790 Verze : 1
L-BARC
Aero A-14 -


URL : https://www.valka.cz/Aero-A-14-t8294#26639 Verze : 0
Boční pohled na A-14

Zdroj

Aero A-14 -


URL : https://www.valka.cz/Aero-A-14-t8294#336880 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více