Název: Name: | Aero A-14 | |
Originální název: Original Name: | Aero A-14 | |
Kategorie: Category: | cvičný letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.08.1922-DD.12.1922 Aero, továrna letadel, dr. Kabeš, Praha-Vysočany / | |
Období výroby: Production Period: | DD.08.1922-DD.12.1922 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 20 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 933 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1275 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 12,30 m | |
Délka: Length: | 8,40 m | |
Výška: Height: | 3,20 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 37,50 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 34 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Breitfeld & Daněk Hiero N o výkonu 169 kW/230 k Vrtule dřevěná dvoulistá | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 250 l hlavní nádrž 25 l spádová nádrž | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 179 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 150 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 1,8 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 36 min do 4000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 4900 m | |
Dolet: Range: | 425 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | - | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | Konstruktér: Ing. Antonín Vlasák, Ing. Antonín Husník úprava Hansa-Brandenburg C.I(UFAG) série 369 Jednomotorový dvoumístný jednopříhradový dvojplošník smíšené konstrukce s pevným podvozkem a ostruhou. Předlohou tomuto letounu se stala konstrukce ing. Ernsta Heinkela Hansa-Brandenburg C.I(UFAG) série 369. Původní tovární označení bylo Ae-H-2 Braho. Z 20 vyrobených kusů mělo 5 ks dvojí řízení. Armáda tyto letouny využívala do října 1923 kdy došlo po částečné úpravě k předání 17ks nově vzniklým ČSA. Bylo to právě Aero A-14 (imatrikulace L-BARA) na kterém letěl dne 1.3. 1923 pilot mjr. Jaroslav Skála první let na lince Praha-Bratislava. V té době leteckou přepravu hlavně poštovních zásilek zajišťovala armáda Leteckým dopravním oddílem, který byl vyčleněn z Leteckého pluku 1. | |
Zdroje: Sources: | Němeček, V. Československá letadla, Naše Vojsko, Praha 1968. Fidler, J., Sluka, V. Encyklopedie branné moci Republiky československé 1920-38, Libri 2006, ISBN 80-7277-256-2. V. Šorel, Letadla československých pilotů, Albatros 1986 Krumbach, J., Sedlář, M. Aero A-14, A-15, L+K 1986/10-12. ČSA čtenářům L+K, L+K 1995/01. |
URL : https://www.valka.cz/Aero-A-14-t8294#23790Verze : 0
L-BARC
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Aero-A-14-t8294#26639Verze : 0
Boční pohled na A-14
Zdroj
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Aero-A-14-t8294#336880Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.