Název: Name: | Aeritalia G.91Y | |
Originální název: Original Name: | Aeritalia G.91Y | |
Kategorie: Category: | stíhací-bombardovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1966-DD.MM.1969 Fiat SpA, Divisione Aviazione, Caselle Torinese DD.MM.1969-DD.MM.197R Aeritalia SpA, Caselle Torinese | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1966-DD.MM.RRRR vyroben prototyp DD.MM.1968-DD.MM.RRRR sériová výroba | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 65 + 2 prototypy | |
První vzlet: Maiden Flight: | 27.12.1966 vzlet prototypu | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 3900 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 7800 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 8700 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 9,01 m | |
Délka: Length: | 11,67 m | |
Výška: Height: | 4,43 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 18,13 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | jednoproudový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | General Electric J85-GE-13A o tahu 12,1 kN / 18,1 kN s přídavným spalováním | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 3200 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 1110 km/h v 0 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 86.4 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 11 min do 12000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 12500 m | |
Dolet: Range: | 600 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 3500 km | |
Výzbroj: Armament: | 2 x 30 mm DEFA 552 (125 nábojů každý) 1800 kg, 4 závěsníky pod křídlem | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | Stroje sloužily v 101. skupině 8. křídla (101º Gruppo 8º Stormo) a v 13. skupině 32. křídla (13º Gruppo 32º Stormo) italského letectva. | |
Zdroje: Sources: | http://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_G.91 http://www.fighter-planes.com/info/g91.htm www.flugzeuginfo.net http://it.wikipedia.org/wiki/Aeritalia_G-91Y |
URL : https://www.valka.cz/Aeritalia-G-91Y-t25658#380195Verze : 0
MART.in
MOD
Aeritalia G91Y
Jednomiestne taktické bojové a prieskumné lietadlo vyvinuté podľa požiadaviek Talianskych vzdušných síl na báze typu G.91R. Do roku 1969 vyvíjané ako Fiat G.91Y. Požiadavka na konštruktérov znela najmä zvýšiť dolet a bojové možnosti lietadla. Základný rozdiel G.91Y od G.91R je použitie dvoch motorov J85 umiestnených nad sebou v zadnej časti lietadla, kvôli čomu bola prepracovaná celá zadná časť. Dva motory umožnili lietadlu zvýšiť nosnosť a zlepšiť letové charakteristiky. Aby bol zabezpečený aj dostatočný dolet, počas preletu do bojového priestoru bol jeden motor vypnutý. Pre zväčšenie objemu paliva lietadlo používalo odhadzovateľné prídavné palivové nádrže na vonkajších závesníkoch.
Predná časť lietadla a hlavňová výzbroj bola rovnaká ako u G.91R (novších sérií) - 2 x 30mm kanón DEFA. Oproti G.91R bola modernizovaná eletronická výzbroj, ktorá zahŕňala okrem iného aj palubný počítač, rádiolokátor, indikátor navedenia rakety na cieľ a ďalšie. Pre skrátenie vzletu bol inštalovaný raketový urýchľovač RATO, ktorý o polovicu skracoval dráhu potrebnú na vzlet. Kabína pilota bola prakticky totožná s cvičnou verziou G.91T, ale nakoľko tam bol len jeden pilot, ušetrená hmotnosť bola použitá na zlepšenie pancierovej ochrany, hermetizáciu a klimatizáciu a tiež aj dovybavenie katapultovacim kreslom.
Prvé dva prototypy vzlietli 27.12.1966. Počiatočná objednávka na 20 lietadiel bola neskôr rozšírená o ďalších 53 lietadiel. V skutočnosti bolo nakoniec vyrobených len 67 lietadiel (vrátane dvoch prototypov) a nebol realizovaný ani plánovaný vývoj dvojmiestnej cvičnej verzie G.91YT. Do výzbroje boli lietadlá zavádzané od mája 1970. Pôvodne sa prepdokladalo vyradenie lietadla z výzbroje v roku 1987 (náhrada AMX), no nakoniec boli posledné lietadlá vyradené až v roku 1996.
Z typu bola odvodená verzia G.91YS s vylepšenou avionikou a doplnenými závesníkmi pre PLRS AIM-9 Sidewinder podľa požiadaviek Švajčiarska (prvý vzlet 16.10.1970). Vyrobený prototysp, sériová výroba sa nezačala, pretože Švajčiarsko nakoniec zaviedlo typ F-5 Tiger II.
Zdroj: Mirovaja Aviacija 2009/02; DeAgostiny Moskva
https://it.wikipedia.org/wiki/Aeritalia_G-91Y
URL : https://www.valka.cz/Aeritalia-G-91Y-t25658#491337Verze : 2
buko1
MOD
Reklama
G91Y italského letectva:
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Aeritalia-G-91Y-t25658#194066Verze : 0
Tango
MOD
Stroj Aeritalia G.91Y ( MM6959/8-66MM6959/8-66)v barvách 101. skupiny 8. křídla (101º Gruppo 8º Stormo) vystavený v muzeu historie vojenského letectva ve Vigna di Valle (Bracciano) u jezera Bracciano (Museo storico dell'Aeronautica Militare di Vigna di Valle).
vlastní foto
vlastní foto
vlastní foto
vlastní foto
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
vlastní foto
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
vlastní foto
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
vlastní foto
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
vlastní foto
URL : https://www.valka.cz/Aeritalia-G-91Y-t25658#380196Verze : 0
MART.in
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.