Radiolokátor AN/APG-81
Palubní radiolokátor Northrop Grumman AN/APG-81 je hlavním senzorem víceúčelových stíhacích letadel řady Lockheed Martin F-35 Lightning II.
Konstrukce radiolokátoru AN/APG-81 konstrukčně, možnostmi, dosahy a hardwarově vychází ze svého předchůdce, což je radiolokátor AN/APG-77 použitý na letadle F-22 Raptor.
Využívá aktivní anténu s fázovanou mříží (AESA - active electronically scanned array).
Vzhledem k tomu, že tato palubní radiolokační stanice (dále RLS) je v současné době stále ve vývoji a teprve v průběhu minulých dnů na ní proběhly některé zkoušky v rámci cvičení "Northern Edge 2009" na Aljašce (15. do 26 června) a navíc byla vlastní zkušební RLS instalována na zkušebním letadle BAC 1-11, jsou veškeré informace o ní na bázi dohadů, odhadů, smyšlenek, prostě nejsou k dispozici dostatečně důvěrné údaje.
Přesto jsem se rozhodl sem tuto RLS zavést, protože v brzké době o ní bude informací podstatně více a pak lze toto téma pohodlně doplňovat.
Jediné, co dnes lze s určitostí říci je skutečnost, že by RLS AN/APG-81 měla dosahovat lepších výkonů, zpracovávat více cílů, být odolnější proti všem druhům rušení a vyzařovat méně energie, což by mělo vést ke složitějšímu vyhledání jejího nosiče všemi prostředky průzkumu, zejména pasivními.
S pravděpodobností blížící se 100 % lze říci, že AN/APG-81 bude stejně jako AN/APG-77 pracovat v radiolokačním pásmu X, což je 8 - 12 GHz (2.5–3.75 cm).
Zdroje informace a obrázků:
Oficiální stránky společnosti Northrop Grumman www.es.northropgrumman.com
Airliners.com www.airliners.net
Palubní radiolokátor Northrop Grumman AN/APG-81 je hlavním senzorem víceúčelových stíhacích letadel řady Lockheed Martin F-35 Lightning II.
Konstrukce radiolokátoru AN/APG-81 konstrukčně, možnostmi, dosahy a hardwarově vychází ze svého předchůdce, což je radiolokátor AN/APG-77 použitý na letadle F-22 Raptor.
Využívá aktivní anténu s fázovanou mříží (AESA - active electronically scanned array).
Vzhledem k tomu, že tato palubní radiolokační stanice (dále RLS) je v současné době stále ve vývoji a teprve v průběhu minulých dnů na ní proběhly některé zkoušky v rámci cvičení "Northern Edge 2009" na Aljašce (15. do 26 června) a navíc byla vlastní zkušební RLS instalována na zkušebním letadle BAC 1-11, jsou veškeré informace o ní na bázi dohadů, odhadů, smyšlenek, prostě nejsou k dispozici dostatečně důvěrné údaje.
Přesto jsem se rozhodl sem tuto RLS zavést, protože v brzké době o ní bude informací podstatně více a pak lze toto téma pohodlně doplňovat.
Jediné, co dnes lze s určitostí říci je skutečnost, že by RLS AN/APG-81 měla dosahovat lepších výkonů, zpracovávat více cílů, být odolnější proti všem druhům rušení a vyzařovat méně energie, což by mělo vést ke složitějšímu vyhledání jejího nosiče všemi prostředky průzkumu, zejména pasivními.
S pravděpodobností blížící se 100 % lze říci, že AN/APG-81 bude stejně jako AN/APG-77 pracovat v radiolokačním pásmu X, což je 8 - 12 GHz (2.5–3.75 cm).
Zdroje informace a obrázků:
Oficiální stránky společnosti Northrop Grumman www.es.northropgrumman.com
Airliners.com www.airliners.net