Letectvo Spojených států dnes 31.7. zveřejnilo vyšetřovací zprávu z nedávné katastrofy letounu F-22 Raptor ke které došlo 25. března tohoto roku nedaleko základny Edwards.
Pilot David Cooley toho dne prováděl v rámci zkušebního letu manévry s vysokým násobkem G. Podle vyšetřovací zprávy u něho došlo při třetím testovacím manévru k fyziologikým projevům spojených s vysokým přetížením.
Vyšetřovatelé usuzují, že to vedlo téměř ke ztrátě vědomí, což způsobilo pilotovu nedostatečnou reakci při vybírání manévru.
Pilot však si však přesto zachoval přehled o situaci, a s vědomím nedostatečné výšky pro vybrání letounu provedl katapultáž.
Bohužel kvůli vysoké rychloti a proudu vzduchu utrpěl fatální zranění bezprostředně po katapultáži.
Vyšetřovací komise případ uzavřela s tím, že letoun fungoval normálně a nebyly zjištěny žádné nedostatky, které by ohrozily bezpečný provoz letounů tohoto typu.
Šéf vyšetřovacího týmu vyjádřil politování nad touto tragickou událostí, která zasáhla všechny kdo Davida Cooleyho znal.
Zdroj: http://www.af.mil/news/story.asp?id=123161328
Pilot David Cooley toho dne prováděl v rámci zkušebního letu manévry s vysokým násobkem G. Podle vyšetřovací zprávy u něho došlo při třetím testovacím manévru k fyziologikým projevům spojených s vysokým přetížením.
Vyšetřovatelé usuzují, že to vedlo téměř ke ztrátě vědomí, což způsobilo pilotovu nedostatečnou reakci při vybírání manévru.
Pilot však si však přesto zachoval přehled o situaci, a s vědomím nedostatečné výšky pro vybrání letounu provedl katapultáž.
Bohužel kvůli vysoké rychloti a proudu vzduchu utrpěl fatální zranění bezprostředně po katapultáži.
Vyšetřovací komise případ uzavřela s tím, že letoun fungoval normálně a nebyly zjištěny žádné nedostatky, které by ohrozily bezpečný provoz letounů tohoto typu.
Šéf vyšetřovacího týmu vyjádřil politování nad touto tragickou událostí, která zasáhla všechny kdo Davida Cooleyho znal.
Zdroj: http://www.af.mil/news/story.asp?id=123161328