MT-55A

Autor : 🕔23.07.2003 📕20.633

Podobné články

Další články autora

Typ

Mostní tank

Popis & Nasazení

Mostní tank MT-55A je postaven na bázi středního tanku T-55, přičemž nemá věž a nenese žádnou výzbroj. Osádka se skládá ze dvou osob. Místo řidiče se nachází v levé přední části podvozku, tzn. že zůstalo zachováno na stejném místě jako u T-55. Velitel sedí napravo vedle řidiče. Za prostorem vyhrazeným osádce je umístěna nádrž na hydraulickou kapalinu, schránka akumulátorů a palivová nádrž. Pohon tanku zajišťuje čtyřdobý, kapalinou chlazený motor V-55 s maximálním výkonem 427 kW při 2 000 otáčkách za minutu. MT-55 je vybaven filtroventilačním zařízením. Pro komunikaci s ostatními bojovými prostředky slouží radiostanice R 123 s maximálním dosahem do 20 kilometrů. Členové osádky pro vzájemné dorozumívání používají tankohovorové zařízení R 124.

Vývoj MT-55A byl zahájen v roce 1969, o tři roky později následovala sériová výroba. Do výzbroje Československé lidové armády byl zařazován od roku 1975.

Jeho primárním úkolem je rychlé přemostění úzkých vodních a terénních překážek v prostoru bojové činnosti. Nůžkový kolejový most lze rovněž použít pro zpevnění špatně průjezdných částí terénu. Maximální délka přemostěné překážky může činit až 17,5 m. Přes most mohou přejíždět pásová vozidla o maximální hmotnosti 50 t a kolová vozidla s maximálním zatížením na nápravu o velikosti 12 t.

Uživatelé

Československo (Česká republika, Slovenská republika)

Technicko-taktická data

Osádka 2 muži
Hmotnost celková 36 000 kg
mostu 6 500 kg
Rozměry délka s naloženým mostem 9 880 mm
délka s pokládacím ústrojím v přepravní poloze 8 450 mm
šířka s naloženým mostem 3 330 mm
šířka bez mostu 3 270 mm
světlá výška s naloženým mostem 425 mm
světlá výška bez mostu 460 mm
délka s položeným mostem v rovině 27 100 mm
výška s naloženým mostem 3 350 mm
výška bez mostu s pokládacím ústrojím v přepravní poloze 2 800 mm
styčná délka pásu s terénem 3 840 mm
Most nosnost 50 000 kg
délka rozevřeného mostu 18 000 mm
délka sevřeného mostu 9 600 mm
 šířka 3 300 mm
hmotnost 6 500 kg
Čas potřebný na položení mostu 3 minuty
na naložení mostu 5 - 8 minut
pro složení sevřeného mostu 10 minut
Rychlost maximální 50 km/h
průměrná na silnici 32 – 35 km/h
průměrná v terénu 16 – 20 km/h
Spotřeba paliva na 100 km na silnici 190 – 210 l
v terénu 300 – 330 l
Spotřeba paliva při nakládání a pokládání mostu 50 l/h
Spotřeba oleje na 100 km na silnici 6 – 8 l
  v terénu 7 – 11 l
Dojezd bez přídavných nádrží na silnici 485 – 500 km
v terénu 290 – 320 km
Maximální stoupání 30°
Maximální boční sklon 25°
Překročitelnost – šířka příkopu 2,7 m
Výstupnost – výška kolmé stěny 0,7 m
Hloubka brodu bez přípravy tanku 1,4 m
Jízda tanku pod vodou maximální rychlost proudu při jízdě s mostem 1 m/s
maximální rychlost proudu při jízdě bez mostu 2 m/s
maximální šířka vodní překážky 1 000 m
maximální hloubka vody 4 m
Napětí elektrické sítě tanku 24 V

Podobné články

Další články autora

Autor : 🕔23.07.2003 📕20.633

Komentáře Disqus

Komentáře Facebook

Sociální sítě

Reklama

Poslední komentáře

  • Kohy

    Ano spoustu příslušníků policie jen dělalo svojí práci nehledě na ideologii ale spoustu znich bohužel viděli na ideologii i své obohacení a nezdráhali se mučit nevinné popřípadě je střílet mlátit atd . v této situaci je to těžké říct kdo a nebo...

    Bratři Mašínové - fakta · 1 week ago

  • RaS

    Doporučuji knihu pana Karla Pacnera Atomoví špioni. Je tam velmi podrobně a fundovaně popsáno, jak se ten který stát dobral své jaderné bomby a jak se tomu světové společenství snažilo (neúspěšně) zabránit.

    Operace Opera – předehra · 1 week ago

  • CZjak

    radiostanice byly však nee v takovém počtu jakým si žádalprolém byl v tom, že v roce 1941 měli pouze velitelské však od Prosince při protiofenzívě měl výhradně každý v 1942 byly již z 82% kvůli i dodávkám spojenců zjisti si informace pro příště a...

    Obranná válka SSSR??? díl 3. · 1 week ago

  • jikjik

    Pokud je mi známo, maršál G.I. Kulik byl náčelníkem správy DRRA dělostřelectva, ne tanků.

    Americké kořeny sovětského tanku T-34 · 2 weeks ago

  • volado1

    Sprosti vrahovia,nic ine

    Bratři Mašínové - fakta · 2 weeks ago

  • jikjik

    25. ledna 1935 ... V zemi zuřil hlad organizovaný soudruhem Stalinem a jinými soudruhy. - a tím jsem skončil. Dál to nemá cenu číst. 1) Hladomor byl v roce 1933. 2) Stalin se jako jeden z mála staral ten hlad zlikvidovat. 3) Většina zemřelých na...

    Výcvik sovětských letců pro 2. světovou válku · 2 weeks ago

  • jikjik

    Ano, autor má naprostou pravdu. Sovětská armáda převyšovala německou početně i kvalitou výzbroje. Například tank T34 byl tak dobře pancéřován, že velitel neviděl ven a ani neměl radiostanici. podobně ta skvělá letadla, která sice dosahovala...

    Obranná válka SSSR??? díl 3. · 2 weeks ago

  • R

    Dobrý den, nevím zda to již někomu dnes pomůže, ale připojím svůj názor. Igor byl veselý a hodný kluk. Osudnou se mu stala láska k jeho psímu kamarádovi, který byl vystrašený pod buňkou a Igor se pro něj vracel z již nastartovaného OT-64. Provádět...

    Úmrtia vojakov OS SR v zahraničných operáciách · 1 month ago

  • seky

    Článek ucházející, ale je tu jeden obrovský, vemi podstatný nesmysl. Motor V2 rozhodně nevychází z Liberty ani omylem. Nemá ani podobnou koncepci a ani podobný design dílů. Jsou to dva naprosto odlišné motory v každém směru. Ve zkratce:...

    Americké kořeny sovětského tanku T-34 · 1 month ago

  • Patrik Novák

    Velice poučné čtení. Děkuji

    Českoslovenští letci v polské kampani 1939  · 1 month ago