Název: Name: | Kawasaki Ocu-1 (Kawasaki-Salmson 2-A.2) | Kawasaki Army Type Otsu-1 (Kawasaki-Salmson 2-A.2) |
Originální název: Original Name: | 陸軍 乙式一型偵察機 サムルソン2A2 | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | reconnaissance/scout aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1920-DD.MM.192R Tokorozawa Branch, Department of Supply of the Army Department of Aviation, Tokorozawa DD.11.1922-DD.08.1927 Kawasaki Shipyard, Ltd., Kobe | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1920-DD.08.1927 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 600 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1920 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 930 kg | 2050 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1290 kg | 3307 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 1500 kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11,767 m | 38ft 7,26in |
Délka: Length: | 8,624 m | 28ft 3,52in |
Výška: Height: | 2,900 m | 9ft 6,17in |
Plocha křídla: Wing Area: | 37.27 m2 | 401,174 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 40,247 kg/m2 | 8.24 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Kawasaki-Samson 9Za, kapalinou chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 169 kW (230 k) při 1 500 ot/min. Vrtule dvoulistá dřevěná. | Kawasaki Salmson Z.9, nine-cylinder water-cooled radial engine rated at 227 hp for take-off at 1,500 rpm, driving a two-bladed wooden propeller. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 186.7 km/h v 2000 m | 116 mph in 6562 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 11,7 min do 3000 m | 11,7 min to 9843 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 5800 m | 19029 ft |
Dolet: Range: | 500 km | 310.7 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný synchronizovaný kulomet Vickers ráže 7,7 mm 1-2x pohyblivý kulomet Lewis ráže 7,7 mm Pumový náklad: 2x 30 kg pum | One fixed forward-firing 0.303 inch Vickers machine-gun in nose and one or two flexible rearward-firing 0.303 inch Lewis machine-gun in a dorsal position. Bomb load: two 66 lb bombs |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Letová vytrvalost: 3,0 h Licenční stavba francouzského průzkumného letounu Salmson 2A.2, několik změn bylo provedeno na kapotáži a sedadel. Letoun zasáhl do počátečních bojů v Číně a plnil zde mnoho rozličných úkolů. | Endurance: 3 hours These Japanese aircraft were identical to the French Salmson 2A.2 with the exception of some with modifications around the engine cowling and seats. The first combat from the Army Type Otsu 1 took place in October 1922 while operating in Siberia. In the Manchurian and Shanghai Incidents, the Type Otsu Is were also very active, not only in their original reconnaissance role, but for bombing, liaison, light cargo transport, message pick-up and dropping, smoke-screen laying and ration re-supply. |
Zdroje: Sources: | Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941 US Naval Institute Press, rok 1990, ISBN:10-1-55750-563-2 James J. Davilla & Arthur M. Soltan, French Aircraft of the First World War, Stratford, Connecticut, Flying Machines Press, 1997, ISBN 0-9637110-4-0 http://jn.passieux.free.fr/html/Salmson2A2.php www.enginehistory.org archiv autora |