Název: Name: | Bell X-5 | |
Originální název: Original Name: | Bell X-5 | |
Kategorie: Category: | experimentální letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1950-DD.12.1951 Bell Aircraft Corp., Wheatfield, New York | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1950-DD.12.1951 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 2 (50-1838/1839) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 20.06.1951 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník s měnitelnou geometrií křídla | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2880 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 4487 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 9.39 1) m | |
Délka: Length: | 10.16 m | |
Výška: Height: | 3.66 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 16.26 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | jednoproudový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Allison J35-A-17 s tahem 21,81 kN | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 1134.6 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 12802 m | |
Dolet: Range: | 1207 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | - | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | 1) minimum 5,67 m - letadlo vycházelo z prototypu Messerschmitt P.1101 | |
Zdroje: Sources: | Pelletier, A. J. Bell Aircraft Since 1935, Putnam, London 1992. ISBN 1-55750-056-8. |
URL : https://www.valka.cz/Bell-X-5-t9577#31676Verze : 1
X-5 vycházel z prototypu Messerschmitt P.1101 nalezeným v roce 1945 v Oberammergau americkými jednotkami
Bell X-5 se sériovým číslem 50-1838 byl první ze dvou vyrobených kusů a jediný který se dochoval.
Je vystaven v muzeu USAF na základně Wright-Patterson AFB v Daytonu, Ohio
Kokpit byl vybaven ruční klikou pro případ selhání elektromotoru nastavujícího křídla. Pilot mohl křídla nastavovat ručně.
Celý proces sklopení křídel z 20° na 60° trval asi 20 sekund
Bell X-5 se sériovým číslem 50-1838 byl první ze dvou vyrobených kusů a jediný který se dochoval.
Je vystaven v muzeu USAF na základně Wright-Patterson AFB v Daytonu, Ohio
Kokpit byl vybaven ruční klikou pro případ selhání elektromotoru nastavujícího křídla. Pilot mohl křídla nastavovat ručně.
Celý proces sklopení křídel z 20° na 60° trval asi 20 sekund
URL : https://www.valka.cz/Bell-X-5-t9577#31678Verze : 0
Tohle letadélko sloužilo pro pokusy s měnitelnou geometrií...cvíli trvalo, než přišli na to že osa otáčení nesmí být v ose tupu, ale v "rukavici" značně mimo osu
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Bell-X-5-t9577#29055Verze : 0
ICE
MOD
Na fotografii zepředu je pěkně vidět jak to vypadalo když byla křídla nastavena na malou šípovitost
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Bell-X-5-t9577#29056Verze : 0
ICE
MOD
...a když se šípovitost zvětšila na maximum
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Bell-X-5-t9577#29057Verze : 0
ICE
MOD
Prvý prototyp experimentálneho lietadla Bell X-5 (s/n 50-1838) zostal aj po skončení výskumného programu v roku 1955 na základni Edwards až do marca roku 1958, keď bol odovzdaný Národnému múzeu USAF a je exponátom múzea na leteckej základni Wright-Patterson v Daytone, Ohiu.

Zdroj:
http://www.nationalmuseum.af.mil/
http://en.wikipedia.org/wiki/Bell_X-5

Zdroj:
http://www.nationalmuseum.af.mil/
http://en.wikipedia.org/wiki/Bell_X-5
URL : https://www.valka.cz/Bell-X-5-t9577#207125Verze : 0
Elvis
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.