Název: Name: | Gloster Sea Gladiator | |
Originální název: Original Name: | Gloster Sea Gladiator | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.12.1938-DD.07.1939 Gloster Aircraft Co., Ltd., Hucclecote | |
Období výroby: Production Period: | DD.12.1938-DD.07.1939 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 60 (Sn.: N5500 - N5549 a N5565 - N5574) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1938 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1692 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2277 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 2449 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 9,830 m | |
Délka: Length: | 8,360 m | |
Výška: Height: | 3.230 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 30,01 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 75,87 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Bristol Mercury VIIIA nebo Bristol Mercury VIIIAS vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 619 kW. Vrtule trojlistá Fairey Reed o průměru 3 200 mm. | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 377 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 397.5 km/h v 4500 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 4,75 min do 3048 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9845 m | |
Dolet: Range: | 680.8 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 2x Browning ráže 7,7 mm po bocích trupu se 600 nábojů na hlaveň 4x křídelní pod horním i spodním křídlem se 400 náboji na hlaveň | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - Palubní stíhací letoun - Tato verze byla vybavena navíc závěsy pro katapultovaný vzlet z paluby letadlové lodi. Pod křídlem bylo neseno pouzdro pro záchranný člun dinghy. Peruti FAA: 800., 801., 802., 804., 805., 806. a HMS Eagle Fighter Flight | |
Zdroje: Sources: | Alex Crawford, Gloster Gladiator, Mushroom Model Publications,Poland, rok 2002, ISBN: 8391632709 http://www.geocities.com/acrawford0/ http://www.aviapress.com/viewonekit.htm?ROD-401 http://www.airwar.ru/enc/fww2/sgladiator.html www.airpages.ru www.xs4all.nl www.jaapteeuwen.com www.fleetairarmarchive.net archiv autora |
URL : https://www.valka.cz/Gloster-Sea-Gladiator-t94858#354377Verze : 0
Vláďa
MOD
.
Sea Gladiator sériového čísla N5519 s kódovým označením G6A sloužil od června do září 1939 u 802. perutě FAA na letadlové lodi HMS Glorious. Barevné doplňky označovaly příslušnost k jednotce. Později, v dubnu 1940, se stal součástí slavného Fighter Flightu operujícího z Malty. To však již nesl obvyklou válečnou kamufláž Sea Gladiatorů a individuální označení písmenem R na trupu (někdy je mu přisuzováno jméno "Charity"). Letoun byl dne 31. 7. 1940 zničen, když jej během souboje zasáhl do nádrže italský stíhač Sergente Manlio Tarantino (šlo o jeho jediný individuální sestřel ve válce). Gladiator vybuchl, avšak jeho pilot F/O Peter Hartley se zachránil s těžkými popáleninami na padáku.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Gloster |
Typ letounu | Gloster Sea Gladiator |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | N5519 |
Taktické označení / imatrikulace | G6A |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1939 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Sea Gladiator sériového čísla N5519 s kódovým označením G6A sloužil od června do září 1939 u 802. perutě FAA na letadlové lodi HMS Glorious. Barevné doplňky označovaly příslušnost k jednotce. Později, v dubnu 1940, se stal součástí slavného Fighter Flightu operujícího z Malty. To však již nesl obvyklou válečnou kamufláž Sea Gladiatorů a individuální označení písmenem R na trupu (někdy je mu přisuzováno jméno "Charity"). Letoun byl dne 31. 7. 1940 zničen, když jej během souboje zasáhl do nádrže italský stíhač Sergente Manlio Tarantino (šlo o jeho jediný individuální sestřel ve válce). Gladiator vybuchl, avšak jeho pilot F/O Peter Hartley se zachránil s těžkými popáleninami na padáku.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Gloster-Sea-Gladiator-t94858#506275Verze : 0
Rad
MOD
.
Sea Gladiator sériového čísla N5517 létal od června 1940 u Fighter Flightu umístěného na palubě letadlového lodi HMS Eagle působící v rámci Mediterranean Fleet (Středomořského loďstva). Cdr. Keighly-Peach na něm v červenci a srpnu téhož roku sestřelil jistě 3 italské letouny, 1 ve spolupráci a 1 sestřelil pravděpodobně. Později byl stroj převelen k 805. peruti FAA na Krétě. Ztracen byl 15. 5. 1941 během přeletu z krétského letiště Maleme do Egypta.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Gloster |
Typ letounu | Gloster Sea Gladiator |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | Keighly-Peach, Charles Lindsay |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | N5517 |
Taktické označení / imatrikulace | 6A |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.06.1940 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Sea Gladiator sériového čísla N5517 létal od června 1940 u Fighter Flightu umístěného na palubě letadlového lodi HMS Eagle působící v rámci Mediterranean Fleet (Středomořského loďstva). Cdr. Keighly-Peach na něm v červenci a srpnu téhož roku sestřelil jistě 3 italské letouny, 1 ve spolupráci a 1 sestřelil pravděpodobně. Později byl stroj převelen k 805. peruti FAA na Krétě. Ztracen byl 15. 5. 1941 během přeletu z krétského letiště Maleme do Egypta.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Gloster-Sea-Gladiator-t94858#506278Verze : 0
Rad
MOD
Gloster Sea Gladiator Mk.II
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Gloster-Sea-Gladiator-t94858#76021Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.