Main Menu
User Menu

SSK - Projekt A615 (kód NATO: Quebec)

ДПЛТ - Проект А615

Projekt 615/A615 (Kód NATO - Quebec)


Typ : ponorka (PL/SS)


Rok zaradenia do služby: 1953 - 1962
Dĺžka: 615 - 56,3 m, A615 - 56,7 m
Šírka: 615 - 4,44 m, A615 - 4,46 m
Výška: ? m
Ponor: 615 - 3,53 m, A615 - 3,59 m
Výtlak na hladine: 615 - 390 t, A615 - 406 t
Výtlak pod hladinou: 615 - 493 t, A615 - 504 t
Max. rýchlosť na hladine: 615 - 17,2 uzlov, A615 - 16,1 uzlov
Max. rýchlosť pod hladinou: 615 - 15,44 uzlov, A615 - 15,1 uzlov
Dosah na hladine: 615 - 1 700 nm pri 8,3 uzloch
A615 - 3 150 nm pri 9,1 uzloch
Dosah pod hladinou: oba typy - 360 nm pri 3,5 uzloch
Hĺbka ponoru pracovná/medzná: oba typy - 100 m/120 m
Pohon na hladine:
615 - 1 diesel typ 32D s 900 hp a 2 diesely M50 s 900 hp
A615 - 1 diesel typ 32D s 900 hp a 2 diesely M50-P s 700 hp
Pohon pod hladinou: to isté
oby typy mali ešte pomocný elektromotor
Výdrž na mori: 10 dní
Posádka: 615 - 29 z toho 6 dôstojníkov
A615 - 33 z toho 6 dôstojníkov
Výzbroj : 4 x 533mm torpédomety v prednej časti
Zásoba torpéd: 4
kanóny 25 mm x 2


Počet vyrobených kusov: 615 - 1 ks (prototyp M-254)
A615 - 30 ks


Malá ponorka s pohonom dieselmi pracujúcimi v uzavrenom cykle (Kreislauf) založenom na chemickom odlučovaní CO2 z výfukových plynov a dopĺňaní kyslíka z nádrží. Medzi posádkami prezývané "zapaľovače" - nie celkom dokonale vycvičené posádky totiž väčšinou nedokázali udržať obsah kyslíka v určených medziach a preto často dochádzalo k požiarom strojovne (vzplanutím výparov paliva a mazív pri vysokom obsahu O2). Sériové typy A615 sa od prototypu mierne líšili - mali najmä bočné diesely s nižším výkonom ale s väčšou životnosťou a lepšie izolované nádrže s kvapalným kyslíkom.


Zdroj: V Francev: Až ke dnu! vzestupy a pády ruského a sovětského ponorkového loďstva
URL : https://www.valka.cz/SSK-Projekt-A615-kod-NATO-Quebec-t93981#142073Verze : 0