Main Menu
User Menu

Rolls-Royce Merlin XX

RM 3SM

     
Název:
Name:
Rolls-Royce Merlin XX
Originální název:
Original Name:
Rolls-Royce Merlin XX
Kategorie:
Category:
vidlicový motor
Výrobce:
Producer:
Rolls-Royce Ltd., Derby, Derbyshire,
Rolls-Royce Ltd., Crewe, Cheshire,
Rolls-Royce Ltd., Hillington, Glasgow,
Ford Motor Co. Ltd., Trafford Park, Manchester,
Období výroby:
Production Period:
DD.03.1941-DD.MM.1941
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
-
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1940
Použití:
Use:
Hawker Hurricane Mk.II
Defiant NF Mk.II
Defiant TT Mk.I
Beaufighter Mk.IIF
Halifax B Mk.II
Halifax Mk.V
Lancaster Mk.I
Technické údaje:
Technical Data:
 
Počet válců:
Number of Cylinders:
12
Hmotnost:
Weight:
658 kg
Celková délka:
Overall Length:
2010 mm
Celková šířka / Průměr:
Overall Width / Diameter:
759 mm
Celková výška:
Overall Height:
1060 mm
Vrtání:
Bore:
137,16 mm
Zdvih:
Stroke:
152,4 mm
Zdvihový objem:
Swept Volume: (l/cu in)
27.02 l
Palivo:
Fuel:
Benzín s oktanovým číslem 100
Příprava palivové směsi:
Carburation or Injection:
Karburátor SU type Merlin AVT40/193
Kompresní poměr:
Compression Ratio:
6,0 : 1
Plnění válců:
Mixture Charging:
Přeplňovaný jednostupňovým dvourychlostním odstředivým kompresorem
Chlazení:
Cooling:
Kapalinové přetlakové (směs vody a etylenglykolu 70 / 30%)
Výkony:
Performance:
 
Výkon:
Power:
954.5 kW při 3000 ot/min
Poznámka:
Note:
Výkon motoru:
Vzletový: 955,5 kW (1 298 k) při3 000 ot/min
Bojový:
I. rychlost kompresoru: 1 104 kW (1 460 k) v h= 1 830 m při 3 000 ot/min
II. rychlost kompresoru: 1 111 kW (1 511 k) v h= 3 810 m při 3 000 ot/min.


Ventilový rozvod: OHC, dva sací a dva výfukové ventily na válec. Výfukové ventily měly jádro plněné sodíkem.
Zdroje:
Sources:
Francis K. Mason, Profile Publications, The Hawker Hurricane Mk.IIc, Aircraft profile No. 24, rok 1967
Janusz Ledwoch, TBiU 132, Samolot Myśliwski Hawkwer Hurricane Mk.II-IV, Wydawnictwo MON, ISBN 83-11-07751-7
https://www.spitfiresociety.demon.co.uk/engines.htm
www.reference.com
https://site/merlinv12site/rolls-royce-merlin-xx
https://en.wikipedia.org/wiki/Rolls-Royce_Merlin - foto
https://www.bookrags.com/wiki/Rolls-Royce_Merlin
archiv autora

URL : https://www.valka.cz/Rolls-Royce-Merlin-XX-t87647#325184Verze : 0
MOD
Diskuse
Pořád se mi něco nezdá. Uvádí se zde jako chladící médium směs vody a glykolu (etylenglykol?) 70:30. Zalistoval jsem, našel jsem: Clostermann, Velký cirkus, Naše Vojsko Praha 1990, str.122: "Z prasklých chladičů uniká dlouhý oblak hořícího glykolu..." Zde uvedená směs by nehořela ani při velké snaze. Nekde jsem četl (mohu se ovšem mýlit), že tzv. glykol, který se používal za války jako chladicí směs, byl název pro směs glycerínu a alkoholu, která, kromě žádoucí mrazuvzdornosti, podstatně lépe odváděla teplo od motoru, tudíž její potřebné množství bylo menší, než vody či "fridexu", tj. etylenglykolu. S žádoucím dopadem na celkovou hmotnost letadla. Mohl by to, prosím, někdo z odborníků uvést na pravou míru?
URL : https://www.valka.cz/Rolls-Royce-Merlin-XX-t87647#325211Verze : 0