Název: Name: | Nakadžima C6N1 17-Ši | Nakajima C6N1 17- Shi |
Originální název: Original Name: | 17試艦上偵察機 | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | reconnaissance/scout aeroplane |
Výrobce: Producer: | 26.04.1943-DD.05.1944 Nakajima Aircraft Co., Ltd., Koizumi | |
Období výroby: Production Period: | 26.04.1943-DD.05.1944 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 3 prototypy 16 předsériových | |
První vzlet: Maiden Flight: | 15.05.1943 | |
Osádka: Crew: | 3 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CATOBAR - vzlet pomocí katapultu, přistání s pomocí brzdících lan | CATOBAR - catapult take-off but arested recovery |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2825 kg | 6228 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 4450 kg | 9811 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 5255 kg | 11585 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 12,500 m | 41ft 0,12in |
Délka: Length: | 10,920 m | 35ft 9,9in |
Výška: Height: | 3,960 m | 12ft 11,9in |
Plocha křídla: Wing Area: | 25,50 m2 | 274.48 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 174,51 kg/m2 | 35.74 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Nakadžima NK9A Homare 11 (Ha-45-11) vzduchem chlazený dvouhvězdicový osmnáctiválec o vzletovém výkonu 1 339 kW (1 820 k), 1 177 kW (1 600 k) v h= 2 000 m a 1 103 kW (1 500 k) v h= 6 500 m. Vrtule čtyřlistá VDM C6 P10 s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 500 mm. | Nakajima NK9A Homare 11 (Ha-45-11), eighteen-cylinder air-cooled two-row radial, rated at 1,795 hp for take-off, 1,578 hp at 6,562 ft and 1,479 hp at 21,325 ft, driving a four-blade constant-speed metal VDM C6 P10 propeller of the diameter 11ft 5,8in. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 1 366 l ve vnitřních nádržích. | 300.5 UK gallons in internal tanks. |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 634 km/h v 6000 m | 393.9 mph in 19685 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 390 km/h v 4000 m | 242.3 mph in 13123 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 10,0 min do 6000 m | 10,0 min to 19685 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | ? m | ? ft |
Dolet: Range: | 2780 km | 1727.4 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 4630 km | 2876.9 mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pohyblivý kulomet Type 1 ráže 7,92 mm v zadní části kabiny | One flexible rear-firing 0.312 inch Type 1 machine-gun |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 中島 17試艦上偵察機 - Nakadžima kandžō-tej-satsuki 17-Ši - Nakadžima palubní průzkumný letoun Saiun 17-Ši Tři prototypy byly vyrobeny a motory Nakadžima NK9A a NK9B se čtyřlistými vrtulemi, několik letadel z šestnácti předsériových strojů bylo poháněno výkonnějšími motory Nakadžima NK9K-L (Ha-45-22) a šest předsériových letadel bylo poháněno již motory Nakadžima NK9H (Ha-45-21), tyto motory byly instalovány do sériových letadel. Montáž těchto motorů poznáme podle trojlisté vrtule. Během testů (v červenci 1943) se změnilo označení na 试制 彩云 - Šisej Saiun. | 中島 17試艦上偵察機 - Nakajima 17-Shi Kanjō Tei-satsuki - Nakajima carrier-based reconnaissance aircraft 17-Shi prototype. Three prototypes and sixteen supplementary prototypes produced, four-blade propeller, latter batch were equipped three-blade propeller and mounted Nakajima NK9K-L (Ha-45-22) engine, six prototypes was mounted Nakajima NK9H (Ha-45-21) engine. Renamed Test production Saiun (試製彩雲, Shisei Saiun) in July 1943. |
Zdroje: Sources: | René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, díl 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1 REVI č. 44/2002, Malovaný oblak, str. 2 - 9, REVI Publications, ISSN 1211-0744 L+K 12/1976, Letadla 1939 - 45, C6N1 Saiun http://www.aviastar.org/air/japan/nakajima_c6n.php http://www.combinedfleet.com/ijna/c6n.htm http://www.airwar.ru/enc/spyww2/c6n.html koapp.narod.ru archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Nakadžima C6N1 17-Ši |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Nakadžima C6N1 17-Ši |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |