Název: Name: | SU-5-1 | |
Originální název: Original Name: | СУ-5-1 | |
Kategorie: Category: | samohybný kanon | |
Výrobce: Producer: | Leningradský závod pokusného strojírenství S. M. Kirova, Leningrad / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1934-DD.MM.1935 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 5 | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.1934 | |
Osádka: Crew: | 1+4 | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Bojová hmotnost: Combat Weight: | 10050 kg | |
Celková délka: Overall Length: | 4840 mm | |
Celková šířka: Overall Width: | 2440 mm | |
Celková výška: Overall Height: | 2560 mm | |
Světlá výška: Ground Clearance: | 380 mm | |
Pohon: Propulsion: | ||
Typ: Type: | T-26 (licence Armstrong-Siddeley) - čtyřdobý, zážehový čtyřválcový boxer, o objemu 6 600 cm3 | |
Výkon: Power: | 66 kW při 2100 ot/min | |
Převodové ústrojí: Transmission: | 5+1, mechanická | |
Výkony: Performance: | ||
Rychlost na silnici: Road Speed: | 28 km/h | |
Rychlost v terénu: Cross-country Speed: | 15 km/h | |
Jízdní dosah po silnici: Cruising Range on Road: | 170 km | |
Jízdní dosah v terénu: Cross-country Cruising Range: | ? km | |
Překonávání překážek: Obstacles Crossing: | ||
Svah: Gradient: | 32 ° | |
Boční náklon: Side Slope: | 35 ° | |
Překročivost: Trench Crossing: | 2 m | |
Výstupnost: Vertical Obstacle: | 0,75 m | |
Brodivost: Fording Depth: | 0,8 m | |
Výzbroj: Armament: | ||
Hlavní: Main: | 152mm moždíř vz. 1931 | |
Vedlejší: Secondary: | - | |
Uživatelské státy: User States: | SSSR | |
Poznámka: Note: | objem nádrží: 182 litrů pancéřování: 6-15 mm | |
Zdroje: Sources: | SVIRIN, M.: Samochodky Stalina, Eksmo, Moskva 2008 KOLOMIJEC, M., SVIRIN, M.: T-26-mašiny na jego baze, Stratěgia KM, Moskva 1999 KOLOMIJEC, Maksim: T-26-ťažolaja suďba legkogo tanka, Eksmo, Moskva 2007 |
URL : https://www.valka.cz/SOV-SU-5-3-t86258#543281Verze : 1
wade
MOD
V roku 1934 bol rozbehnutý projekt vytvorenia typovej rady samohybných diel na podvozku ľahkého tanku T-26. Z podvozku bola odstránená veža a na vzniknutom mieste mali byť do malých otvorených nadstavieb lafetované rôzne druhy diel. Hrúbka pancierovania nadstavieb mala dosahovať 6-15 mm. Podľa druhu použitej výzbroje sa SU-5 delí na tri verzie.
Hlavným konštruktérom bol S.Ginsburg.Bolo vyrobená overovacia séria 15 kusov strojov všetkých verzií. Počet vyrobených kusov tej ktorej verzie nieje známy (niektoré zdroje tvrdia, že vzniklo po 5 kusov z každej verzie). Stroje boli vyrobené v Leningrade, v závode č.185 S.M.Kirova. Stroje prešli vojenskými skúškami a boli i prijaté do výzbroje, ale sériovo sa nazačali vyrábať. Veľké kanóny boli pre podvozok neúmernou záťažou a dochádzalo k častým poruchám. Udáva sa, že stroje bojovali pri Chalkin Gole a neskôr v obliehanom Leningrade.
hmotnosť 10,3-11 t (podľa verzie)
dĺžka 4,62 m
šírka 2,44 m
výška 2,01 m
max.rýchlosť 34 km/hod
prekážky :
stúpanie: 32°
stena: 0,7 m
brod: 0,8 m
priekopa: 2 m
posádka 5 mužů
*zdroje :
Ivo Pejčoch - Obrněná technika 4, SSSR 1919-1945 II.část, vydavateľstvo ARES, Praha 2002, ISBN 80-86158-18-7
https://rkkaww2.armchairgeneral.com/
Převzato z původního příspěvku od autora:brano při dělení tématu SU-5
cimbal 16.07.2009
Hlavným konštruktérom bol S.Ginsburg.Bolo vyrobená overovacia séria 15 kusov strojov všetkých verzií. Počet vyrobených kusov tej ktorej verzie nieje známy (niektoré zdroje tvrdia, že vzniklo po 5 kusov z každej verzie). Stroje boli vyrobené v Leningrade, v závode č.185 S.M.Kirova. Stroje prešli vojenskými skúškami a boli i prijaté do výzbroje, ale sériovo sa nazačali vyrábať. Veľké kanóny boli pre podvozok neúmernou záťažou a dochádzalo k častým poruchám. Udáva sa, že stroje bojovali pri Chalkin Gole a neskôr v obliehanom Leningrade.
hmotnosť 10,3-11 t (podľa verzie)
dĺžka 4,62 m
šírka 2,44 m
výška 2,01 m
max.rýchlosť 34 km/hod
prekážky :
stúpanie: 32°
stena: 0,7 m
brod: 0,8 m
priekopa: 2 m
posádka 5 mužů
*zdroje :
Ivo Pejčoch - Obrněná technika 4, SSSR 1919-1945 II.část, vydavateľstvo ARES, Praha 2002, ISBN 80-86158-18-7
https://rkkaww2.armchairgeneral.com/
Převzato z původního příspěvku od autora:brano při dělení tématu SU-5
cimbal 16.07.2009
URL : https://www.valka.cz/SOV-SU-5-3-t86258#319507Verze : 0
cimbal
MOD
SU-5-3
Výzbroj tvoril mažiar vzor 1931 ráže 152,4 mm. Stranový odmer dosahoval 30° do oboch strán, námer bol v rozsahu -3° až +70°.
Výzbroj tvoril mažiar vzor 1931 ráže 152,4 mm. Stranový odmer dosahoval 30° do oboch strán, námer bol v rozsahu -3° až +70°.
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/SOV-SU-5-3-t86258#73719Verze : 2
brano
MOD
SU-5-3 (samohybný moždíř)
Podle některých zdrojů bylo vyrobeno 1 prototyp a 10 kusů sériových. Posádku tvořilo 5 mužů (řidič-mechanik a čtyři členové obsluhy kanonu). Většina munice byla vezena na doprovodném vozidle, SU-5-3 vezlo pouze 2 náboje.
Zdroj
KOLOMIJEC, M., SVIRIN, M.: T-26-mašiny na jego baze, Stratěgia KM, Moskva 1999
Samohybný hmoždíř SU-5-3 152 mm
s obsluhou, v maximální elevaci a zajištěný vzpěrami
Leningrad, závod č.185, podzim 1935
Podle některých zdrojů bylo vyrobeno 1 prototyp a 10 kusů sériových. Posádku tvořilo 5 mužů (řidič-mechanik a čtyři členové obsluhy kanonu). Většina munice byla vezena na doprovodném vozidle, SU-5-3 vezlo pouze 2 náboje.
Zdroj
KOLOMIJEC, M., SVIRIN, M.: T-26-mašiny na jego baze, Stratěgia KM, Moskva 1999
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Samohybný hmoždíř SU-5-3 152 mm
s obsluhou, v maximální elevaci a zajištěný vzpěrami
Leningrad, závod č.185, podzim 1935
URL : https://www.valka.cz/SOV-SU-5-3-t86258#330068Verze : 0
cimbal
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.