VCC-1 Camillino

     
Název:
Name:
VCC-1 Camillino
Originální název:
Original Name:
VCC-1 Camillino
Kategorie:
Category:
obrněný transportér
Výrobce:
Producer:
Consorzio Iveco Fiat Oto Melara, La Spezia
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.RRRR-DD.MM.1982
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1960
- Itálie / Italy: 1760
- Saúdská Arábie / Saudi Arabia: 200
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
2
Přepravní kapacita:
Seating Capacity:
7 osob/troops
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
11600 kg
Celková délka:
Overall Length:
5041 mm
Celková šířka:
Overall Width:
2686 mm
Celková výška:
Overall Height:
2032 mm
Světlá výška:
Ground Clearance:
406 mm
Pancéřování:
Armour:
hliník s vrstvou ocele ?
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
6-válcový vodou chlazený vznětový motor Detroit Diesel Model 6V-53
Výkon:
Power:
158 kW při 2800 ot/min
Převodové ústrojí:
Transmission:
převodovka Allison TX-100
6 rychlostních stupňů vpřed a 1 vzad
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
64,4 km/h
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
550 km
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
27 °
Boční náklon:
Side Slope:
14 °
Překročivost:
Trench Crossing:
1,68 m
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0,61 m
Brodivost:
Fording Depth:
obojživelné
Výzbroj:
Armament:
kulomet M2HB ráže 12,7 mm
- palebný průměr 1050 kusů nábojů


kulomet ráže 7,62 mm
- palebný průměr 1000 kusů nábojů
Uživatelské státy:
User States:

Poznámka:
Note:
- rychlost plavby 5 km/h
- měrný tlak 0,57 kg/cm2
- měrný výkon 13,62 kW/t
- objem palivové soustavy 360 l nafty
Zdroje:
Sources:
Zdroj:
Christopher F. Foss: Jane’s tanky - Příručka pro rozpoznávání, vydalo nakladatelství Jan Vašut, první české vydání v roce 2000, ISBN 80-7236-079-5


Chris Bishop: Velká encyklopedie - Moderní vojenské zbraně, vydalo nakladatelství Svojtka v roce 2004 jako první české vydání, ISBN 80-7237-863-5



https://www.army-guide.com/eng/product163.html
URL : https://www.valka.cz/VCC-1-Camillino-t82835#405300Verze : 0
Obrněný transportér IAFV (Infanty Armoured Fighting Vehicle) vyrobila italská firma OTOBREDA-Melara na základě licence amerického obrněného transportéru M113 americké firmy FMC. Transportér M113 je vozidlo, jehož hlavními nedostatky jsou nechráněné stanoviště střelce z kulometu ráže 12,7 mm a chybějící střílny v prostoru roje. Automobilová technická služba italské armády zpracovala návrh na přestavbu vozidla, kde se podařilo tyto nedostatky eliminovat. Firma OTOBREDA-Melara na základě těchto návrhů transportér přestavěla a dodala italské armádě do roku 1982 1760 kusů těchto vozidel. V italské armádě je OT veden pod označením VCC-1. Jinak je vozidlo též známé pod názvem Camillino. Ještě po roce 1982 dodala firma OTO-Melara 200 kusů těchto vozidel do Saudské Arábie. Tato vozidla byla na objednávku zákazníka vybavena odpalovacím zařízením Emerson pro střely TOW.


Oproti M113 A1 byla zvětšena palebná síla a původní hliníkové pancéřování na čele korby, bocích a zádi korby bylo doplněno vrstvou ocelového pancíře, pohodlnější je i prostor roje, byly doplněny střílny a pozorovací otvory pro příslušníky roje, což umožňuje vést mířenou palbu z prostoru roje jak za zastávek, tak i za pohybu vozidla.


Rozložení vozidla je následující:
- přední část korby vpravo: motor-převodový prostor,
- přední část korby vlevo: prostor řidičský a za ním velitelský,
- střední část korby napravo: prostor střelce z 12,7 mm kulometu,
- zadní část korby: bojový prostor roje



Velitel vozidla (družstva) má dispozici kupoli s periskopy. Kulomet 12,7 mm je upevněn vpravo na střední části korby v plně otočné kupoli, poskytující střelci plnou ochranu. Dovnitř skosené boky prostoru roje jsou ve své horní části vybaveny dvojicí příklopů se střílnami, nad každým z nich je umístěn periskop. Další střílna se pak nachází v zadní motoricky ovládané sklopné rampě bojového prostoru roje. Příslušníci roje využívají pro vstup a výstup z vozidla motoricky ovládané sklopné dveře typu rampy. Na stropě prostoru roje se nachází lafeta pro upevnění kulometu 7,62 mm. Zvětšení bojového prostoru roje bylo dosaženo přemístěním palivových nádrží z interiéru vozidla na zadní stěnu korby a jejich upevnění po obou stranách vstupní rampy. Odsávání zplodin vzniklých při střelbě v bojovém prostoru zabezpečují dva výkonné ventilátory, vestavěné do stropu korby. VCC-1 je plně obojživelný a ve vodě je poháněn pásy. K plavbě je vozidlo vybaveno v přední části korby vlnolamem a dvěma elektrickými čerpadly, která odsávají vodu z korby vozidla.


Verze vozidla:
VVC-2 s přídavným pancéřováním na bocích a větším počtem pozorovacích otvorů v zadní části korby,
VCC-80 vážící 20 tun a vybavené 20 mm kanónem a kulometem 7,62 mm v plně otočné dvoumístné motoricky ovládané věži.
C-13 určen pro export, vyznačuje se nízkým profilem a může být vyzbrojen různými zbraněmi dle přání odběratele kanónem 25 mm a nebo kanónem 90mm Cockerill Mk3.
Verze se střelami TOW pro armádu Saúdské Arábie.


Dále pak Italská armáda používá na podvozku tohoto vozidla instalovaný protiletadlový čtyř kanón SIDAM ráže 25mm.



Zdroj:
Christopher F. Foss: Jane′s tanky - Příručka pro rozpoznávání, vydalo nakladatelství Jan Vašut, první české vydání v roce 2000, ISBN 80-7236-079-5


Chris Bishop: Velká encyklopedie - Moderní vojenské zbraně, vydalo nakladatelství Svojtka v roce 2004 jako první české vydání, ISBN 80-7237-863-5


https://www.army-guide.com/eng/product163.html


Verze vozidla určená pro armádu Saudské Arábie se střelami TOW

Vozidlo VCC-1 v misi IFOR

Prostor roje

Pohled do bojového prostoru

Nákres vozidla VVC-1
URL : https://www.valka.cz/VCC-1-Camillino-t82835#303592Verze : 0
banner 1 top banner 5 top banner 6 top

Rozpočet

Rozpočet valka.cz 2019 : 85.000,- Kč
Příjmy doposud : 64.741,- Kč

♡ Chci přispět

HLEDÁME NOVÉ KOLEGY

Server valka.cz neustále hledá nové kolegy, kteří jsou ochotni pomoci s rozvojem a doplňováním obsahu, koordinací a kontrolou práce, moderováním příspěvků a další činností. Neváhejte a zapojte se do tvorby valka.cz v duchu hesla Čtenáři sobě :)

Přidejte se k nám!