Main Menu
User Menu

Šen-jang J-5

Shenyang J-5 / 歼-5

     
Název:
Name:
Šen-jang J-5
Originální název:
Original Name:
歼-5
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1956-DD.MM.196R Songling State-owned Machinery Factory, Shenyang, Liaoning
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1956-DD.MM.196R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
767 J-5/J-5A
První vzlet:
Maiden Flight:
13.07.1956
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
5354 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
6000 kg
Rozpětí:
Wingspan:
9,628 m
Délka:
Length:
11,090 m
Výška:
Height:
3,800 m
Plocha křídla:
Wing Area:
22,60 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
236,902 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
WP-5 o tahu 14,50 kN / 31,15 kN s přídavným spalováním
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
1410 l
2x 400 l přídavná nádrž
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
1130 km/h v 5000 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
65 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
3,7 min do 10000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
16470 m
Dolet:
Range:
1080 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
1670 km
Výzbroj:
Armament:
1x kanon Typ 37 ráže 37 mm, 40 nábojů
2x kanon Typ 23-1 ráže 23 mm, 80 nábojů každý
Uživatelské státy:
User States:





?
?
?
?
Poznámka:
Note:
- licence MiG-17F; uživatelé s otazníkem mohli používat také MiG-17F ruské nebo polské produkce
- do roku 1964 používáno označení Tung-feng-101 (Dongfeng-101), případně Typ 56
- exportní označení F-5
- podle některých zdrojů bylo vyrobeno 767 J-5, většinou je to ale uváděno jako počet "jednomístných", tedy včetně J-5A
Zdroje:
Sources:
Gordon, Yefim; Komissarov, Dmitriy. Chinese Aircraft: China's aviation industry since 1951. Hikoki Publications, Manchester 2008. ISBN: 9-781902-109046.
Gordon, Yefim. Mikoyan-Gurevich MiG-17: The Soviet Union's Jet Fighters of the Fifties. Midland Publishing, Hinckley 2002. ISBN 1-85780-107-5.
Vraný, Jiří; Hurt, Zdeněk. Ilustrovaná historie letectví: MiG-17/Hurricane Mk.1/SPAD VII a XIII. Naše vojsko, Praha 1989. ISBN 80-206-0125-2.
URL : https://www.valka.cz/Sen-jang-J-5-t80747#295849Verze : 1
commons.wikimedia.org

Šen-jang J-5 - Čong 0101, první v Číně vyrobený MiG-17F čili J-5.

Čong 0101, první v Číně vyrobený MiG-17F čili J-5.
URL : https://www.valka.cz/Sen-jang-J-5-t80747#544774Verze : 1
MOD
https://aviadejavu.ru/Site/Crafts/Craft20788.htm

Šen-jang J-5 -


URL : https://www.valka.cz/Sen-jang-J-5-t80747#544775Verze : 1
MOD
commons.wikimedia.org

Šen-jang J-5 - Albánské MiGy 17F, většinou pravděpodobně čínské čili J-5, a několik JJ-5 a Jaků 18 na letišti Kuçovë. V pozadí hora Tomorr.

Albánské MiGy 17F, většinou pravděpodobně čínské čili J-5, a několik JJ-5 a Jaků 18 na letišti Kuçovë. V pozadí hora Tomorr.
URL : https://www.valka.cz/Sen-jang-J-5-t80747#544773Verze : 0
MOD
https://aviadejavu.ru/Site/Crafts/Craft20788.htm

Šen-jang J-5 - J-5 nachystané k průletu nad Pekingem, 1956. V popředí třetí a první vyrobený kus.

J-5 nachystané k průletu nad Pekingem, 1956. V popředí třetí a první vyrobený kus.
URL : https://www.valka.cz/Sen-jang-J-5-t80747#544776Verze : 2
MOD