[
Název: Name: | Gnome-Rhône14M 4/5 | Gnome-Rhône14M 4/5 |
Originální název: Original Name: | Gnome-Rhône14M 4/5 | |
Kategorie: Category: | hvězdicový motor | radial engine |
Výrobce: Producer: | Société des Moteures Gnome et Rhône v Genneviliers, Le Mans a Limoges | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1937-DD.MM.RRRR | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | ? | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.1936 | |
Použití: Use: | Potez 63.11 Potez 631 Potez 633 Potez 637 Potez 662 Henschel Hs 129 B-2 | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Počet válců: Number of Cylinders: | 14 | |
Hmotnost: Weight: | 419 kg | 924 lb |
Celková délka: Overall Length: | 1250 mm | 4ft 1,21in |
Celková šířka / Průměr: Overall Width / Diameter: | 960 mm | 3ft 1,79in |
Celková výška: Overall Height: | 960 mm | 3ft 1,79in |
Vrtání: Bore: | 122 mm | 4,8in |
Zdvih: Stroke: | 116 mm | 4,57in |
Zdvihový objem: Swept Volume: (l/cu in) | 18,92 l | 1154.57 cu in |
Palivo: Fuel: | Benzín s oktanovým číslem 87 | Gasoline with an octane rating 87. |
Příprava palivové směsi: Carburation or Injection: | Karburátor Bronzania 110-L2 s automatickou regulací bohatosti směsi v závislosti na výšce a úrovni přeplňování | Bronzavia 110-L2 carburretor with automatic boost and altitude control |
Kompresní poměr: Compression Ratio: | 6,5 : 1 | 6,5 : 1 |
Plnění válců: Mixture Charging: | Přeplňování: jednostupňový, jednorychlostní mechanický kompresor | Supercharger: Single-stage single-speed centrifugal |
Chlazení: Cooling: | Vzduchem | Air cooling |
Výkony: Performance: | ||
Výkon: Power: | 514,8 kW při 3030 ot/min | 690.4 bhp at 3030 rpm |
Poznámka: Note: | Výkony: Vzletový: 515 kW (700 k) při 3,030 ot/min a plnícím tlaku 1,467 barů (1 100 mm Hg) Nominální: 419 kW (570 k) při 3 030 ot/min a plnícím tlaku v h= 0 m a plnícím tlaku 1,2 barů (900 mm Hg) Zvýšený: 485 kW (660 k) při 3 030 ot/min v h= 4,000 m a plnícím tlaku 1,2 barů (900 mm Hg) Ekonomický: 335 kW (455 k) při 2 350 ot/min v h= 4,000 m. Ventilový rozvod: dva ventily OHV na každý válec. Jednalo se o dva motory, které měly opačný smysl otáčení. Gnome-Rhône14M 4 byl levotočivý Gnome-Rhône14M 5 byl pravotočivý. | Power output: 690 hp at 3,030 rpm for take-off with boost +21.27 psi 562 hp at 3,030 rpm boost +17.403 psi at sea level - nominal 651 hp at 3,030 rpm boost +17.403 psi at 13,123 ft - increased 449 hp at 2,350 rpm at 13,123 ft - cruising power Valvetrain: Overhead valve, one inlet and one exhaust valve per cylinder, pushrod operated. These were the two identical engines, which had the opposite direction of rotation. Gnome-Rhône14M 4 was left rotation Gnome-Rhône14M 5 was right rotation. |
Zdroje: Sources: | Raymond Danel and Jean Cuny, L'aviation française de bombardement et de renseignement 1918-1940, Docavia n°12, Editions Larivière www.warbirdsresourcegroup.org http://base13.glasnet.ru/text/aviamotory/t.htm http://www.hydroretro.net/etudegh/hispanosuiza.pdf en.wikipedia.org - foto archiv autora |