Supermarine Spitfire Mk.I

     
Název:
Name:
Supermarine Spitfire Mk.I Supermarine Spitfire Mk.I
Originální název:
Original Name:
Supermarine Spitfire Mk.I
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.06.1938-DD.08.1938 Supermarine Aviation Works (Vickers) Ltd., Woolston
Období výroby:
Production Period:
DD.06.1938-DD.08.1938
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
77 (první série)
První vzlet:
Maiden Flight:
05.03.1936 (prototyp)
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2182 kg 4810 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2731 kg 6020 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
11.227 m 36ft 10in
Délka:
Length:
9.040 m 29ft 7.75in
Výška:
Height:
3,734 m 12ft 3in
Plocha křídla:
Wing Area:
22,48 m2 241.97 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
121,486 kg/m2 24.88 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Rolls-Royce Merlin II, kapalinou chlazený dvanáctiválec, výkon 775 kW v h= 1 680 m při plnícím tlaku 144 kPa.
Vrtule Weybridbe, dvoulistá s pevným úhlem náběhu.
Rolls-Royce Merlin II, twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine, rated 1,030 hp at 5,500 ft at 3,000 rpm and +6 psi boost,
driving a two-blade Weybridbe wooden propeller of the fixed-pitch type.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
386 l 84 UK gallons
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
590.6 km/h v 5669 m 367 mph in 18600 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
11,0 m/s 2175 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5,5 min do 3048 m 5,5 min to 10000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9723 m 31900 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
8x pevný kulomet Browning Mk.II ráže 7,7 mm (po 300 nábojích) Eight fixed forward-firing 0.303 inch Browning Mk.II machine-guns in the wing leading edges, 300 rounds each.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Tato verze představuje Spitfira ze samého počátku výroby, prvních 77 letadel bylo dodáno s dřevěnou dvoulistou vrtulí, od 78. letounu byly nahrazeny vrtulemi trojlistými, které bylo možno nastavit na dva úhly náběhu vrtulových listů (dvoupolohové), tím se zlepšila stoupavost, ale mírně se zhoršila rychlost. Od 175. vyrobeného letounu se začaly používat vrtule s konstantní rychlostí otáček. Starší, již dříve vyrobené stroje byly těmito vrtulemi vybaveny zpětně.
Stroje s dvoulistou dřevěnou vrtulí musely být dovyváženy závažím o hmotnosti 61 kg, umístněným v přídi, bylo to nutné z důvodu zachování těžiště.

Letouny první série měly nízkou, nad obrys letounu nevystupující kabinu, která neměla pancéřované sklo a v kabině nebyly zatím ani pancéřové pláty, kterými měl být chráněn pilot před nepřátelskou palbou. Prozatím chyběli i gyroskopické zaměřovače a některé letouny byly vyzbrojeny pouhými čtyřmi kulomety. V bitvě o Británii již byly všechny starší Spitfiry dovybaveny na obvyklý standard.
Jako první byla těmito Spitfiry vyzbrojena 19. peruť v Duxfordu.
This version was the first production model with a wooden two-blade propeller Airscrew Company model. The first 77 aircraft were delivered with theses propellers whose installation required the addition of 135 lb of ballast in the nose to keep the center of gravity in the correct position, but from the 77th machine the aircraft were delivered with the three-blade de Havilland metal propeller of the two-position type.
Due to a shortage of Browning's machine guns was early Spitfires were fitted with only four guns, with the other four fitted later.
The operational history of the Spitfire with the RAF started with the first Mk.Is K9789, which entered service with 19 Squadron at RAF Duxford on 4 August 1938
Zdroje:
Sources:
Cyril R. Russell, Spitfire Odyssey: My Life At Supermarines 1936-1957, Kingfisher Railway Productions, UK, rok 1985, ISBN: 0 946184 186
Philip J. R. Moyes, Supermarine Spitfire I & II, Aircraft Profile No.41., rok 1967
Peter Caygill, Spitfire Mk.I-V, Bojové legendy, Nakladatelství Vašut, ISBN 80-7236-320-4
http://www.airrecce.co.uk/WW2/recce_ac/RAFAR.html
www.xs4all.nl
http://www.spitfireperformance.com/spitfire-I.html
http://www.airwar.ru/enc/fww2/spit1.html
upload.wikimedia.org
archiv autora

Supermarine Spitfire Mk.I - Spitfire Mk.I 19. perutě

Spitfire Mk.I 19. perutě
URL : https://www.valka.cz/Supermarine-Spitfire-Mk-I-t6600#386504 Verze : 0
Supermarine Spitfire Mk I
Supermarine Spitfire Mk.I -


Supermarine Spitfire Mk.I -


URL : https://www.valka.cz/Supermarine-Spitfire-Mk-I-t6600#45570 Verze : 0
Dodnes sa zachovalo 6 kusov Spitfirov Mk.I:


s/n K9942 - Royal Air Force Museum Hendon, Londýn
s/n P9306 - Museum of Science and Industry, Chicago
s/n P9444 - Science Museum, Londýn
s/n R6915 - Imperium War Museum, Londýn
s/n X4590 - Battle of Britain Museum Hendon, Londýn
s/n AR213 - jediný letuschopný stroj, Wycombe Air Park, High Wycombe, Buckinghamshire
URL : https://www.valka.cz/Supermarine-Spitfire-Mk-I-t6600#207122 Verze : 0
Spitfire Mk.I v barvách 19. perutě RAF, zde ještě s kódem WZ, který měla peruť přidělen mezi říjnem 1938 a zářím 1939.
Supermarine Spitfire Mk.I - zdroj: https://aviadejavu.ru/Site/Crafts/Craft20323-3.htm

zdroj: https://aviadejavu.ru/Site/Crafts/Craft20323-3.htm
URL : https://www.valka.cz/Supermarine-Spitfire-Mk-I-t6600#538103 Verze : 3
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více