Název: Name: | Micubiši B1M2 typ 13-2 | Mitsubishi B1M2 Type 13 Model 2 |
Originální název: Original Name: | 一三式艦上攻撃機 (B1M2) | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | bomber aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1926-DD.MM.1929 Mitsubishi Internal Combustion Engine Manufacturing Co., Ltd., Nagoya | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1926-DD.MM.1929 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 115 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 04.02.1926 | |
Osádka: Crew: | 3 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1765 kg | 3891 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2850 kg | 6283 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 14,766 m | 48ft 5,34in |
Délka: Length: | 10,060 m | 33ft 0,06in |
Výška: Height: | 3,520 m | 11ft 6,58in |
Plocha křídla: Wing Area: | 59,00 m2 | 635.07 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 48,21 kg/m2 | 9.87 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Micubiši / Hispano-Suiza Typ Hi, kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 441 kW (600 k). Vrtule dvoulistá dřevěná s pevným úhlem náběhu o průměru 3 500 mm. | Mitsubishi / Hispano-Suiza Type Hi twelvee-cylinder water-cooled Vee engine rated at 596 hp for take-off, driving a two-blade fixed-pitch wooden propeller of diameter 11ft 5,8in. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 380 l | 83.6 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 194 km/h v 1000 m | 120.5 mph in 3281 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 162 km/h v 1000 m | 100.7 mph in 3281 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 20,0 min do 3000 m | 20,0 min to 9843 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 4500 m | 14764 ft |
Dolet: Range: | 340 km | 211.3 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet Vickers ráže 7,7 mm nad motorem a 1x zdvojený pohyblivý kulomet Vickers ráže 7,7 mm v zadní kabině. Pumový náklad: 1x torpédo ráže 457 mm nebo 2x 240 kg puma. | Two fixed forward-firing 0.303 inch Vickers machine-guns and one twin flexible rearward-firing 0.303 in Vickers machine-guns. Bomb-load: One 18 inch torpedo or two 529 lb bombs. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 一三式艦上攻撃機 - Iči-san šiki kandžō kōgekiki - Palubní útočný letoun typ 13 model 2, tovární označení 3MT1 Spojenecké kódové jméno: nepřiděleno Osádka byla rozšířena o jednoho muže.Základem pro tento letoun byl prototyp 2MT5 | 一三式艦上攻撃機 - Ichi-san shiki kanjō kōgekiki - Navy Type 13-2 Carrier Attack Aircraft. Company designation 3MT1 Allied Code Name: None Three-seat production torpedo bomber, based on 2MT5. |
Zdroje: Sources: | Mark R. Peattie, Sunburst: The Rise of Japanese Naval Air Power, 1909-1941, Naval Institute Press, 2007, ISBN 1-59114-664-X Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press Annapolis, Maryland 21402, 1990, ISBN: 1-155750-563-2 Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05 www.csd.uwo.ca www.aviastar.org http://www.airwar.ru/enc/bww1/b1m.html archiv autora |