Main Menu
User Menu

Micubiši K3M1 [Pine]

Mitsubishi K3M1 / 九〇式機上作業練習機(K3M1)

     
Název:
Name:
Micubiši K3M1 (4MS1)
Originální název:
Original Name:
九〇式機上作業練習機
Kategorie:
Category:
cvičný letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1930-DD.MM.1931 Mitsubishi Aircraft Co., Ltd., Nagoya /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1930-DD.MM.1931
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
4
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1930
Osádka:
Crew:
2 + 3
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1144 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1900 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
14,960 m
Délka:
Length:
9,630 m
Výška:
Height:
3,510 m
Plocha křídla:
Wing Area:
34,50 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
55,072 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Micubiši - Hispano-Suiza kapalinou chlazený vidlicový osmiválec o vzletovém výkonu 250 kW (340 k) a 221 kW (300 k) v h= 1 000 m.
Vrtule dvoulistá dřevěná s pevným úhlem náběhu o průměru 3 000 mm.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
320 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
172 km/h v 1000 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
126 km/h v 760 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
14,3 min do 2000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m
Dolet:
Range:
660 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
1x pohyblivý kulomet Type 92 ráže 7,7 mm ve hřbetním střelišti.
Pumový náklad: 4x 30 kg pumy.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
九〇式機上作業練習機(K3M1) - Kjūrei-šiki kidžō sagyō renšū-ki(K3M1) - Námořní školní letoun typ 90 (K3M1)
Spojenecké kódové jméno: Pine
Letová vytrvalost: 5,3 h


- Podle starého systému označení nesl první dva prototypy označení 4MS1 (tovární Ka-2), třetí a čtvrtý prototyp byl označen 4MS2, protože na nich byly provedeny zásadnější konstrukční změny, které byly provedeny na základě požadavku Kaigun Koku Hombu.
- Letoun trpěl silnými vibracemi řadového motoru, proto byl již třetí a čtvrtý prototyp vybaven za hvězdicovým motorem Hitači Amakaze 11
Zdroje:
Sources:
René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press Annapolis, Maryland 21402, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
Tadeusz Januszewska Kryzysztof and Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, volume 2, published Lampart, 2000, ISBN 83-86776-00-05
https://www.combinedfleet.com/ijna/k3m.htm
www.historyofwar.org
www.wesworld.jk-clan.de
https://www.airwar.ru/enc/other2/k3m.html
www.geocities.co.jp
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-K3M1-Pine-t64231#229071Verze : 0
MOD
Fotografie Mitsubishi K3M1 s řadovým osmiválcovým motorem Hispano Suiza
Zdroj: archiv autora
Micubiši K3M1 [Pine] -


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-K3M1-Pine-t64231#229072Verze : 0
MOD
Ještě dvě fotografie K3M z obou stran.
Micubiši K3M1 [Pine] -


Micubiši K3M1 [Pine] -


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-K3M1-Pine-t64231#108070Verze : 0
MOD