Main Menu
User Menu

Armstrong Whitworth F.K.3

     
Název:
Name:
Armstrong Whitworth F.K.3
Originální název:
Original Name:
Armstrong Whitworth F.K.3
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1916-DD.MM.191R Sir W.G. Armstrong Whitworth & Co Ltd., Gosforth /
DD.MM.1916-DD.MM.191R Hewlett & Blondeau Ltd., Luton /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1916-DD.MM.1917
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
343:
93 AW
250 H&B
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
629 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
933 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
12.21 m
Délka:
Length:
8.84 m
Výška:
Height:
3.63 m
Plocha křídla:
Wing Area:
41.06 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
R.A.F.1a o výkonu 67 kW nebo
Beardmore o výkonu 89 kW
čtyřlistá dřevěná vrtule
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
143.2 1) km/h v 0 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
26.52) min do 1981 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
3658 m
Dolet:
Range:
? km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
1x pohyblivý 7,7mm kulomet Lewis v kabině pozorovatele nebo3)
6x 7,26kg bomba nebo
51 kg bomba
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
1) 146.45 km/h s motorem Beardmore
2) 19 min s motorem Beardmore
3) pokud byly podvěšeny bomby, na palubě nebyl pozorovatel ani kulomet


Vytrvalost: 3 h
Zdroje:
Sources:
Bruce, J. M. AW FK.3 (Little Ack), Windsock Mini No.13. Albatros Productions, Berkhamsted 1998. ISBN 1-902207-08-4.
Tapper, Oliver. Armstrong Whitworth Aircraft since 1913 Putnam Aeronautical Books, London 1988. ISBN 0-85177-826-7.
Mason, Francis K. The British Bomber since 1914. Putnam Aeronautical Books, London 1994. ISBN 0-85177-861-5.
www.britishaircraft.co.uk
https://www.aviastar.org/air/england/arm_fk-3.php
https://www.airwar.ru/enc/other1/fk3.html

Armstrong Whitworth F.K.3 - Standardní stroj.

Standardní stroj.
Armstrong Whitworth F.K.3 - Stroj s motorem Beardmore a bez potahu boků kabiny.

Stroj s motorem Beardmore a bez potahu boků kabiny.
Armstrong Whitworth F.K.3 -


URL : https://www.valka.cz/Armstrong-Whitworth-F-K-3-t63645#384904Verze : 0
MOD
Armstrong Whitworth F.K.3 Little Ack


Armstrong Whitworth F.K.3 byl britský dvoumístný víceúčelový letoun, postavený firmou Armstrong Whitworth Aircraft, pro kterou ho navrhl holandský inženýr Frederick Koolhoven. Tento letoun vznikl jako náhrada za Royal Aircraft Factory B.E.2c, vyráběný u Armstrong Whitwortha v licenci, která měla používat stejný motor, ale mít jednodušší konstrukci a tím i výrobu. Tento plán dostal podporu z vyšších míst, a proto byla v polovině roku 1915 zahájena práce. První prototyp F.K.3 vzlétl na podzim téhož roku. Sériové stroje se lišily prohozením pozic pilota a pozorovatele - stejně oproti pozdějším letounům měl B.E.2 i prototyp F.K.3 pozorovatele před pilotem. Pozorovatel dostal k dispozici pohyblivý kulomet, největší rozdíl v tvaru oproti B.E.2 představovaly ocasní plochy s větší plochou.


"Little Ack", jak zněla jeho přezdívka, zklamal své tvůrce ohledně výkonů - byl sice rychlejší, ale měl horší stoupavost a užitečný náklad než B.E.2, kterého měl nahradit. Přesto se dostal do výroby, 150 strojů vyrobila mateřská firma a dalších 350 postavila společnost Hewlett & Blondeau Limited z Lutonu.


Ack nebyl poslán na západní frontu, místo toho jím byly vybaveny jednotky v Makedonii, na Blízkém východě a doma. Přestože byl (pokud neletěl pozorovatel a byl sejmut kulomet) schopen i bombardování, většinou sloužil k cvičným úkolům. Později byl nahrazen Avry 504.


Jako první pokus o zjednodušenou variantu B.E.2 posloužil prototyp F.K.2, který ale měl slabší motor Renault o 51 kW.


Zdroj:
en.wikipedia.org
https://www.aviastar.org/air/england/arm_fk-3.php
https://www.airwar.ru/enc/other1/fk3.html
Armstrong Whitworth F.K.3 - https://www.aviastar.org/air/england/arm_fk-3.php

https://www.aviastar.org/air/england/arm_fk-3.php
URL : https://www.valka.cz/Armstrong-Whitworth-F-K-3-t63645#238780Verze : 1
MOD