Název: Name: | Royal Aircraft Factory R.E.8 | |
Originální název: Original Name: | Royal Aircraft Factory R.E.8 | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1916-DD.MM.191R Royal Aircraft Factory, Farnborough / DD.MM.191R-DD.MM.191R Coventry Ordnance Works, Coventry / DD.MM.191R-DD.MM.191R Austin Motor Co. Ltd., Longbridge / DD.MM.191R-DD.MM.191R D. Napier & Son Ltd., Acton / DD.MM.191R-DD.MM.191R Siddeley Deasy Motor Car Co. Ltd., Coventry / DD.MM.191R-DD.MM.191R The Standard Motor Co., Coventry / DD.MM.191R-DD.MM.191R Daimler Co. Ltd., Coventry / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1916-DD.MM.1918 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 4077: 52 - Royal Aircraft Factory 300 - Austin Motors 450 - Coventry Ordnance Works 1450 - Daimler 400 - Napier 1024 - Siddeley-Deasy 600 - Standard Motors | |
První vzlet: Maiden Flight: | 17.06.1916 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 818 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 1301 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 12.98 m | |
Délka: Length: | 8.5 m | |
Výška: Height: | 3.47 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 35.07 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | R.A.F.4a o výkonu 104 kW čtyřlistá dřevěná vrtule | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 165.8 km/h v 0 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 15.831) min do 1981 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 4115 m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný 7,7mm kulomet Vickers 1-2x pohyblivý 7,7mm kulomet Lewis na oběžném kruhu Scarff ring v zadním kokpitu 2x 51kg bomba nebo 4x 29,5kg bomba | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 1) 21 min se dvěma 51kg bombami Vytrvalost: 4,25 h - většina belgických strojů dostala motory Hispano-Suiza 8Ba o 149 kW | |
Zdroje: Sources: | Hare, Paul R. The Royal Aircraft Factory, Putnam, London 1990. ISBN 0-85177-843-7. Mason, Francis K. The British Bomber since 1914, Putnam, London 1994. ISBN 0-85177-861-5. Bruce, J. M. RAF RE8, Windsock Datafile No.24. Albatros Productions, Berkhamsted 1990. ISBN 0-948414-28-6. www.britishaircraft.co.uk www.flightglobal.com |
URL : https://www.valka.cz/Royal-Aircraft-Factory-R-E-8-t59171#213411Verze : 0
Fotografie převzata ze serveru www.earlyaviator.com.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Royal-Aircraft-Factory-R-E-8-t59171#213413Verze : 0
Popis
Jednopříhradový dvouplošník s křídly o nestejné délce, spodní křídlo menší 9,93 m. Křídla dřevěné konstrukce potažené plátnem. Křidélka na všech čtyřech křídlech. Trup obdélníkového průřezu posazený na spodním křídle. Dvoukolový podvozek s ostruhou na zádi. Motor vzduchem chlazený řadový dvanáctiválec s válci do V RAF 4a o výkonu 150 koní byl standardem pro letouny určené britskému letectvu. Motor byl umístěný v přední části trupu a poháněl dřevěnou čtyřlistou tažnou vrtuli. Otevřený kokpit, kde pilot seděl vpředu a střelec vzadu. Výzbroj tvořil jeden vpřed střílející synchronizovaný kulomet Vickers ráže 0.303 (7,7 mm) a jeden nebo dva kulomety Lewis ráže 0.303 (7,7 mm) na pozici střelce.
Výroba probíhala současně ve více závodech, které vyrobily: 52 - Royal Aircraft Factory, 300 - Austin Motors, 450 - Coventry Ordnance Works, 1450 - Daimler, 400 - Napier, 1024 - Siddeley-Deasy, 600 - Standard Motors. Celkem bylo podle zdrojů vyrobeno 4077 - 4276 letounů R.E.8.
Letoun měl přezdívku "Harry Tate" a létal po dobu celé války jako průzkumný a lehký bombardovací stroj v Evropě i v Palestině. Mezi piloty nebyl příliš oblíben. Díky špatné manévrovatelnosti se stával častou obětí německých stíhačů.
Použité prameny:
[1] www.airwar.ru
[2] www.britishaircraft.co.uk
Jednopříhradový dvouplošník s křídly o nestejné délce, spodní křídlo menší 9,93 m. Křídla dřevěné konstrukce potažené plátnem. Křidélka na všech čtyřech křídlech. Trup obdélníkového průřezu posazený na spodním křídle. Dvoukolový podvozek s ostruhou na zádi. Motor vzduchem chlazený řadový dvanáctiválec s válci do V RAF 4a o výkonu 150 koní byl standardem pro letouny určené britskému letectvu. Motor byl umístěný v přední části trupu a poháněl dřevěnou čtyřlistou tažnou vrtuli. Otevřený kokpit, kde pilot seděl vpředu a střelec vzadu. Výzbroj tvořil jeden vpřed střílející synchronizovaný kulomet Vickers ráže 0.303 (7,7 mm) a jeden nebo dva kulomety Lewis ráže 0.303 (7,7 mm) na pozici střelce.
Výroba probíhala současně ve více závodech, které vyrobily: 52 - Royal Aircraft Factory, 300 - Austin Motors, 450 - Coventry Ordnance Works, 1450 - Daimler, 400 - Napier, 1024 - Siddeley-Deasy, 600 - Standard Motors. Celkem bylo podle zdrojů vyrobeno 4077 - 4276 letounů R.E.8.
Letoun měl přezdívku "Harry Tate" a létal po dobu celé války jako průzkumný a lehký bombardovací stroj v Evropě i v Palestině. Mezi piloty nebyl příliš oblíben. Díky špatné manévrovatelnosti se stával častou obětí německých stíhačů.
Použité prameny:
[1] www.airwar.ru
[2] www.britishaircraft.co.uk
URL : https://www.valka.cz/Royal-Aircraft-Factory-R-E-8-t59171#213414Verze : 0
Foto na letoun který je vystaven v královském vojenském muzeu v Bruselu, jde o stroj s motorem Hispano a jinými výfuky (zřejmě R.E.8a)
zdroj : vlastní foto
zdroj : vlastní foto
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Royal-Aircraft-Factory-R-E-8-t59171#314057Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.