Název: Name: | Aero L-159T1 | |
Originální název: Original Name: | Aero L-159T1 | |
Kategorie: Category: | cvičný letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.2007-DD.MM.2010 Aero Vodochody a.s., Odolena Voda DD.MM.2016-DD.MM.2016 AERO Vodochody AEROSPACE a.s., Odolena Voda | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.2007-DD.MM.2010 DD.MM.2016-DD.MM.2016 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 6 L-159T1 (přestavba z L-159A / rebuilt from L-159A): - 6 (ČR, Irák; přehled / Czech Republic, Iraq; overview) 1 L-159T1 (novovýroba / new-built): - 1 (Irák / Iraq) 5 L-159T1+ (modernizace L-159T1 / upgrade of L-159T1) - 5 (ČR / Czech Republic) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 08.03.2007 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 4350 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 8000 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 9,54 m | |
Délka: Length: | 12,72 m | |
Výška: Height: | 4,87 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 18,8 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | dvouproudový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Honeywell F124-GA-100 o tahu 28,2 kN | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 1320 kg | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 936 km/h v 0 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 13200 m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 2530 km | |
Výzbroj: Armament: | max. 2300 kg na sedmi závěsnících: 350 litrů palivová nádrž 500 litrů palivová nádrž hlavňová výzbroj: 3x ZPL-20 Plamen | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | L-159T1+ - modernizace L-159T1 s instalovaným radarem Grifo a kokpitem kompatibilním s brýlemi pro noční vidění (první upravený letoun 6067) | |
Zdroje: Sources: | www.aero.cz http://cs.wikipedia.org/wiki/Aero_L-159_Alca https://www.valka.cz www.cs-letectvi.cz |
URL : https://www.valka.cz/Aero-L-159T1-t57307#395562Verze : 0
MART.in
MOD
Aero L-159T1
Zálet březen 2007.
Vznikl na základě požadavku AČR na dvoumístný model L-159. Z počátku objednány 4 stroje vzniklé přestavbou z přebytečných letounů L-159A. Všechny stroje by měly být dodané do konce roku 2007.
Hlavní odlišnosti od L-159A:
2 kokpity
nemá radar
nemá integrovaný systém vlastní ochrany
Zdroj:
Zálet březen 2007.
Vznikl na základě požadavku AČR na dvoumístný model L-159. Z počátku objednány 4 stroje vzniklé přestavbou z přebytečných letounů L-159A. Všechny stroje by měly být dodané do konce roku 2007.
Hlavní odlišnosti od L-159A:
2 kokpity
nemá radar
nemá integrovaný systém vlastní ochrany
Zdroj:
ATM 1/2007
Aero
URL : https://www.valka.cz/Aero-L-159T1-t57307#206886Verze : 0
Ve čtvrtek 8. března 2007 byl v Aeru Vodochody proveden úspěšný zálet prvního dvoumístného letounu L-159T1 (ev.č. 6069). Kapitánem letounu byl bývalý velitel 42. stíhací letky a současný testovací pilot AERO Vodochody Rostislav Stroin.
URL : https://www.valka.cz/Aero-L-159T1-t57307#211914Verze : 1
L-159T1 (6072) na továrním letišti Aero Vodochody. Uživatelem tohoto stroje se posléze stala 212. taktická letka.
(Aero Vodochody)
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Aero L-159T1 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
(Aero Vodochody)
URL : https://www.valka.cz/Aero-L-159T1-t57307#398776Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
L-159T1 (6046), 212. taktická letka, CIAF 2013, září 2013.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Aero L-159T1 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Aero-L-159T1-t57307#495356Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
L-159T1 (6078, ex 6072), 212. taktická letka, CIAF 2013, září 2013.
Linked from : https://www.valka.cz/topic/postview/498657
Období | - |
Výrobce | Aero |
Typ letounu | Aero L-159T1 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Linked from : https://www.valka.cz/topic/postview/498657
URL : https://www.valka.cz/Aero-L-159T1-t57307#498658Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Druhý L-159T1 (IQAF-5902) určený pro irácké letectvo při letu nad českou krajinou. Narozdíl od předchozích strojů L-159T1 se jedná o nově vyrobený letoun.
(AERO Vodochody AEROSPACE)
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Aero L-159T1 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
(AERO Vodochody AEROSPACE)
URL : https://www.valka.cz/Aero-L-159T1-t57307#585016Verze : 1
Martin Smíšek
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.