Main Menu
User Menu

Reggiane Re.2003

     
Název:
Name:
Reggiane Re.2003
Originální název:
Original Name:
Reggiane Re.2003
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1941-DD.MM.1942 Reggiane Officine Meccaniche Italiane SA, Reggio Emilia /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1941-DD.MM.1942
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2
První vzlet:
Maiden Flight:
29.06.1941
10.11.1942
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2470 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3320 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
11,000 m
Délka:
Length:
8,090 m
Výška:
Height:
3,220 m
Plocha křídla:
Wing Area:
20,40 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
162,75 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Piaggio P.XIbis RC.40, douhvězdicový vzduchem chlazeny čtrnáctiválec o výkonu 735 kW (1 000 k),
vrtule trojlistá Piaggio s konstantními otáčkami.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
674 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
510 km/h v 5500 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
412 km/h v 4900 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
14,8 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7,1 min do 4000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
9800 m
Dolet:
Range:
720 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet Breda-SAFAT ráže 12,7 mm nad motorem, 300 nábojů pro každý a
2x pevný kulomet Breda-SAFAT ráže 7,7 mm v křídlech, 600 nábojů pro každý.
Pumový náklad: do 500 kg.
Uživatelské státy:
User States:

Poznámka:
Note:
Italské ministerstvo letectví požadovalo dvoumístný průzkumný letoun, který by se vyráběl souběžně se stíhacím bombardérem Re.2002. Vývoj tohoto typu započal v roce 1941. Průzkoumný letoun měl nést kamea pro panoramatické snímkování. Druhý prototyp byl ve své podstatě již letounem sériovým, výzbroj byla doplněna o další dva kulomety nýní ráže 7,7 mm a pod trup a pod křidla byly nainstalovány pumové závěsníky. Po dokončení letounu Sn. MM.12415 byla výroba ukončena, protože stroje této kategorie již nebyl zájem. Letoun vykazoval dobré letové vlastnosti.
Zdroje:
Sources:
https://www.airwar.ru/enc/fww2/re2003.html
www.giemmesesto.org
www.historyofwar.org
www.histaviation.com
archiv autora

Reggiane Re.2003 -


URL : https://www.valka.cz/Reggiane-Re-2003-t56098#382744Verze : 0
MOD
Historie:


V roce 1940 byla firma Reggiane vyzvána, aby svou stíhačku Re.2000 upravila do podoby dvoumístného letounu určeného hlavně pro plnění pozorovacích úkolů. Tovární konstrukční tým proto upravil letoun sériového čísla MM.478 přidáním prostoru pro pozorovatele za pilotní kabinu.


Poté byl letoun předán k vojenským zkouškám, které prokázaly dobré letové vlastnosti i výkony a zároveň byl doporučen k sériové výrobě. V říjnu 1942 vzlétl druhý, upravený prototyp sériového čísla MM.12415. Letoun měl aerodynamicky upravený kryt motoru a do křídel přibyly další dva kulomety ráže 12,7 mm. Výroba sériových letounů ale nakonec nezačala a druhý prototyp převzali po kapitulaci Itálie Němci. Ti také uvažovali o výrobě menší série těchto letounů, ale i z toho sešlo.


Pramen:
L+K 5/2004
URL : https://www.valka.cz/Reggiane-Re-2003-t56098#204642Verze : 0
MOD
Jedná se o již výše zmíněný prototyp ( výrobní číslo MM478 ).
Zdroje: http//www.airwar.ru/fww2/re2003.html
Reggiane Re.2003 -


Reggiane Re.2003 -


URL : https://www.valka.cz/Reggiane-Re-2003-t56098#242610Verze : 0
Reggiane Re.2003

Zdroj: https://www.airwar.ru/enc/fww2/re2003.html

Reggiane Re.2003 -


Reggiane Re.2003 -


URL : https://www.valka.cz/Reggiane-Re-2003-t56098#345717Verze : 0