Název: Name: | Klimov M-100 | |
Originální název: Original Name: | Климов M-100 | |
Kategorie: Category: | vidlicový motor | |
Výrobce: Producer: | Štátny letecký priemysel SSSR | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1935-DD.MM.RRRR | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | - | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.RRRR | |
Použití: Use: | SB-2 (ANT-40), Staľ-7 (Сталь-7), Staľ-11 (Сталь-11), VIT (ВИТ) | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Počet válců: Number of Cylinders: | 12 | |
Hmotnost: Weight: | 484 kg | |
Celková délka: Overall Length: | - mm | |
Celková šířka / Průměr: Overall Width / Diameter: | - mm | |
Celková výška: Overall Height: | - mm | |
Vrtání: Bore: | - mm | |
Zdvih: Stroke: | - mm | |
Zdvihový objem: Swept Volume: (l/cu in) | 36,03 l | |
Palivo: Fuel: | letecký benzín | |
Příprava palivové směsi: Carburation or Injection: | - | |
Kompresní poměr: Compression Ratio: | 6,0:1 | |
Plnění válců: Mixture Charging: | - | |
Chlazení: Cooling: | kvapalinou chladený | |
Výkony: Performance: | ||
Výkon: Power: | 641 kW při 2400 ot/min | |
Poznámka: Note: | nominálny režim: výkon: pri zemi: 574 kW (770 k) vo výške 3300 m: 641 kW (860 k) | |
Zdroje: Sources: | Němeček, V.: Československá letadla 2, Naše vojsko, 1984 www.airwar.ru https://engine.aviaport.ru/issues/index.html https://en.wikipedia.org/wiki/Hispano-Suiza_12Y |
URL : https://www.valka.cz/Klimov-M-100-t54644#517653Verze : 0
Panzer
MOD
M-100
- licenčne vyrábaný motor Hispano-Suiza 12YBbrs
Hoci je nepopierateľné, že sovietsky konštruktéri motorov od vzniku prvého robotníckeho štátu do začiatku tridsiatych rokov dvadsiateho storočia dosiahli značné pokroky, predsa v rokoch 1930-31 nebol v ZSSR k dispozícii výkonný a vyzretý motor domácej konštrukcie. A práve takéto motory boli potrebné pre rozvoj letectva ako soľ. Domáci motor M-34 bol príliš ťažký, a preto neostávala vedeniu štátu iná možnosť, než nákup zahraničných, hoci aj kapitalistických, licencií na výrobu perspektívnych motorov. Perspektívnosťou sa rozumela možnosť ďalšieho zvyšovania ich výkonov.
Výber vhodných typov prebiehal vo Francúzsku a v USA. Do Francúzska vycestovala výberová komisia na čele s V.J.Klimovom (В.Я.Климов), ktorý bol všestranným špecialistom v oblasti teórie i konštrukcie leteckých motorov. Do USA bol vyslaný náčelník CIAM (ЦИАМ) I.I.Poberežski (И.И.Побережскии) a známy konštruktér leteckých motorov A.D.Švecov.
Jedným z motorov, ktorý komisie vybrali a ktorý bol následne na základe dohôd licenčne vyrábaný v ZSSR bol i dvanásťvalcový piestový motor Hispano-Suiza 12Ybrs s valcami do V, ktorého vzletový výkon bol 641 kW (860 k) pri hmotnosti len 470 kg. V sovietskom Rusku dostal motor označenie M-100. Jeho ďalším rozpracovaním bol poverený V.J.Klimov, ktorý bol súčasne vymenovaný za hlavného konštruktéra závodu č. 26 v Rybinsku (Рыбинск), ktorý bol účelovo modernizovaný novým strojovým zariadením. Sériová výroba motora M-100 bola zahájená v roku 1935 a o dva roky na to, v roku 1937, bola do sériovej výroby zaradená jeho modernizovaná verzia M-100A.
Motor M-100A poháňal bombardér SB-2 (ANT-40) ako aj mnoho ďalších sériových i skúšobných typov – Staľ-7 (Сталь-7), Staľ-11 (Сталь-11), VIT (ВИТ) a ďalšie.
zdroje:
Němeček, V.: Československá letadla 2, Naše vojsko, 1984
www.airwar.ru
https://engine.aviaport.ru/issues/index.html
- licenčne vyrábaný motor Hispano-Suiza 12YBbrs
Hoci je nepopierateľné, že sovietsky konštruktéri motorov od vzniku prvého robotníckeho štátu do začiatku tridsiatych rokov dvadsiateho storočia dosiahli značné pokroky, predsa v rokoch 1930-31 nebol v ZSSR k dispozícii výkonný a vyzretý motor domácej konštrukcie. A práve takéto motory boli potrebné pre rozvoj letectva ako soľ. Domáci motor M-34 bol príliš ťažký, a preto neostávala vedeniu štátu iná možnosť, než nákup zahraničných, hoci aj kapitalistických, licencií na výrobu perspektívnych motorov. Perspektívnosťou sa rozumela možnosť ďalšieho zvyšovania ich výkonov.
Výber vhodných typov prebiehal vo Francúzsku a v USA. Do Francúzska vycestovala výberová komisia na čele s V.J.Klimovom (В.Я.Климов), ktorý bol všestranným špecialistom v oblasti teórie i konštrukcie leteckých motorov. Do USA bol vyslaný náčelník CIAM (ЦИАМ) I.I.Poberežski (И.И.Побережскии) a známy konštruktér leteckých motorov A.D.Švecov.
Jedným z motorov, ktorý komisie vybrali a ktorý bol následne na základe dohôd licenčne vyrábaný v ZSSR bol i dvanásťvalcový piestový motor Hispano-Suiza 12Ybrs s valcami do V, ktorého vzletový výkon bol 641 kW (860 k) pri hmotnosti len 470 kg. V sovietskom Rusku dostal motor označenie M-100. Jeho ďalším rozpracovaním bol poverený V.J.Klimov, ktorý bol súčasne vymenovaný za hlavného konštruktéra závodu č. 26 v Rybinsku (Рыбинск), ktorý bol účelovo modernizovaný novým strojovým zariadením. Sériová výroba motora M-100 bola zahájená v roku 1935 a o dva roky na to, v roku 1937, bola do sériovej výroby zaradená jeho modernizovaná verzia M-100A.
Motor M-100A poháňal bombardér SB-2 (ANT-40) ako aj mnoho ďalších sériových i skúšobných typov – Staľ-7 (Сталь-7), Staľ-11 (Сталь-11), VIT (ВИТ) a ďalšie.
zdroje:
Němeček, V.: Československá letadla 2, Naše vojsko, 1984
www.airwar.ru
https://engine.aviaport.ru/issues/index.html
URL : https://www.valka.cz/Klimov-M-100-t54644#201844Verze : 0
Panzer
MOD
zdroj: https://www.airpages.ru/mt/m103_klimov.shtml
URL : https://www.valka.cz/Klimov-M-100-t54644#517654Verze : 0
Panzer
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.