Název: Name: | Švecov AŠ-73TK | |
Originální název: Original Name: | Швецов АШ-73ТК | |
Kategorie: Category: | hvězdicový motor | |
Výrobce: Producer: | OKB A. D. Švecova (ОКБ А.Д.Швецова), závod č. 19 v Perme (1947-1953) a č. 36 v Rybinsku (do roku 1957) | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1947-DD.MM.1957 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 14 310 všetkých verzií AŠ-73 | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.1945 | |
Použití: Use: | Berijev Be-6 Iljušin Il-18 Tupolev Tu-4 Tupolev Tu-70 Cart (dopravná verzia vyvíjaná na základe časti konštrukcie Tu-4) | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Počet válců: Number of Cylinders: | 18 | |
Hmotnost: Weight: | 1355 kg | |
Celková délka: Overall Length: | 2290 mm | |
Celková šířka / Průměr: Overall Width / Diameter: | 1370 mm | |
Celková výška: Overall Height: | - mm | |
Vrtání: Bore: | 155,6 mm | |
Zdvih: Stroke: | 169,9 mm | |
Zdvihový objem: Swept Volume: (l/cu in) | 58,1 l | |
Palivo: Fuel: | Benzín 92/93, 95 alebo 100 oktánový | |
Příprava palivové směsi: Carburation or Injection: | Karburátor | |
Kompresní poměr: Compression Ratio: | 6,9:1 | |
Plnění válců: Mixture Charging: | Dvojstupňový systém preplňovania systém s medzichladičom. | |
Chlazení: Cooling: | Vzduchom | |
Výkony: Performance: | ||
Výkon: Power: | 1491 kW při 2100 ot/min | |
Poznámka: Note: | Piestový motor skonštruovaný v konštrukčnej kancelárii A.D.Švecova (ОКБ А.Д.Швецова). vzletový režim: - výkon: 1790 kW (2400 k) pri 2600 ot/min | |
Zdroje: Sources: | zdroje: www.airwar.ru http://engine.aviaport.ru/issues/index.html |
Edit: Janko Paliga
URL : https://www.valka.cz/Svecov-AS-73TK-t54638#201837Verze : 0
Panzer
MOD
Prvým vyrobeným kusom AŠ-73TK chýbali turbodúchadlá TK-19. Turbokompresory TK-19, boli priame kópie jednotiek z motora R-3350 vybavené medzichladičom. Počas výroby dochádzalo k neustálym konštrukčným vylepšeniam motora. Od štvrtej výrobnej série sa zmenil nos kľukového hriadeľa, posilnili sa kĺbové spojovacie tyče a bol zmenený príslušný pohon. V piatej výrobnej sérii došlo ku zosilneniu konštrukcie časti kľukovej skrine a zosilneniu piestov.
V šiestej výrobnej sérii došlo k zosilneniu častí ojnice a kľukového hriadeľa, piesty sa odľahčili a skrátili. V siedmej sérii bola zlepšená redukčná prevodovka a boli zavedené výfukové ventily s plávajúcimi sedlami.
Ventilový rozvod pozostával z tiahla, dvoch ventilov na valec so sodíkom-chladeným výfukovým ventilom.
Kompresor tvoril dvojstupňový preplňovaný systém s medzichladičom. Prvá etapa sa skladala z dvoch TK-19 poháňaných výfukovými plynmi turbodúchadla (turbokompresor) v paralelnej prevádzke (dve rýchlosti automaticky riadené elektronickým regulátorom). Druhá etapa sa skladala z PCN jednorýchlostného kompresora riadeného odstredivým ventilátorom (privodnoj centrobežnyj nagnetaťeľ). Zosilnenie bolo obmedzené na 1,5 ATM s nízkym oktánovým číslom paliva.
Palivový systém tvorili karburátory s automatickým riadením zmesi (posledná verzia s priamym vstrekovaním paliva).
Redukčná prevodovka mala pomer 0.375:1.
Zdroj:
http://en.wikipedia.org/wiki/Shvetsov_ASh-73
V šiestej výrobnej sérii došlo k zosilneniu častí ojnice a kľukového hriadeľa, piesty sa odľahčili a skrátili. V siedmej sérii bola zlepšená redukčná prevodovka a boli zavedené výfukové ventily s plávajúcimi sedlami.
Ventilový rozvod pozostával z tiahla, dvoch ventilov na valec so sodíkom-chladeným výfukovým ventilom.
Kompresor tvoril dvojstupňový preplňovaný systém s medzichladičom. Prvá etapa sa skladala z dvoch TK-19 poháňaných výfukovými plynmi turbodúchadla (turbokompresor) v paralelnej prevádzke (dve rýchlosti automaticky riadené elektronickým regulátorom). Druhá etapa sa skladala z PCN jednorýchlostného kompresora riadeného odstredivým ventilátorom (privodnoj centrobežnyj nagnetaťeľ). Zosilnenie bolo obmedzené na 1,5 ATM s nízkym oktánovým číslom paliva.
Palivový systém tvorili karburátory s automatickým riadením zmesi (posledná verzia s priamym vstrekovaním paliva).
Redukčná prevodovka mala pomer 0.375:1.
Zdroj:
http://en.wikipedia.org/wiki/Shvetsov_ASh-73
URL : https://www.valka.cz/Svecov-AS-73TK-t54638#462601Verze : 0
Janko PALIGA
MOD
Reklama
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.